Kaukoputkien maahantuojat?!

Aloittaja xpro, 21.02.2007, 16:10:49

« edellinen - seuraava »

xpro

Eikö Suomesta vielä löydy seuraavien kaukoputkien jälleenmyyjiä tai maahantuojia:?

- Takahashi
- TeleVue
- StellarVue
- William optics
- Scopos

Jos Stellkronos on lopettamassa! miten on Nikkarintuote onko se aktiivinen vai mistä johtuu sivustojen halpa hinnottelu 0 euroa?
Onko suomessa enään Villenkello?
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Miika

Lainaus käyttäjältä: Jani - 21.02.2007, 16:10:49
Jos Stellkronos on lopettamassa! miten on Nikkarintuote onko se aktiivinen vai mistä johtuu sivustojen halpa hinnottelu 0 euroa?
Onko suomessa enään Villenkello?

Kyllä kai Nikkarituote myy tavaraa. Niiden verkkokaupan etusivulla lukee, että optiikka tuotteiden hinnat täytyy kysyä erikseen. Tuosta Villenkellosta ei ole tietoa, sillä olen kohta kaksi kuukautta odotellut sieltä uhc-filtteriä ja he eivät myöskään vastaa sähköposteihin.
Miika V.

jre

Lainaus käyttäjältä: Jani - 21.02.2007, 16:10:49

Onko suomessa enään Villenkello?


Kai VK vielä toimii vaikka onkin melko rauhallinen tahti heillä, sähköpostitiedusteluun sain vastauksen reilussa viikossa.

Eikös VK hakenut hiljattain lisää henkilökuntaakin...

hafor

Minulle vastattiin päivässä kun kyselin putkista sähköpostilla VK:sta.
Viime viikolla tilasin okuläärin sähköpostilla ja se oli kahden päivän päästä jo putkessa kiinni.
Joten en voi ainakaan minä moittia Villen Kelloa

xpro

Villenkello kyllä haki lisää työntekijöitä ja jotain muutoksia kai ovat tekemässä! Onhan meillä sitten vielä sentään joku kaukoputken myyjää...
paitsi mainitsemani putket tai laitteet eivät oikeen helpolla Suomesta löydy, joten kai pitää tyytyä ulkomaalaisiin! (toistaiseksi)
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Celest1al Sphere

Kyllähän Villenkello on toiminnassa edelleen! Tai oli ainakin syksyllä, jolloin tilasin sieltä okulaareja.

Jorma Koski

Onhan vielä eräs kaukoputkikauppias, joka on toiminut jo yli 85 vuotta Suomessa ja jolla sähköposti, neuvonta, takuu ja varaosatoimitukset pelaa kunnolla. kröhöm  ;D

Tosin tuotevalikoima on rajattu vain asiantuntijoidemme testataamiin instrumentteihin.

--
Jorma Koski
Ursa
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

diesel

Lainaus käyttäjältä: Jani.W - 21.02.2007, 16:10:49
Eikö Suomesta vielä löydy seuraavien kaukoputkien jälleenmyyjiä tai maahantuojia:?

- Takahashi
- TeleVue
- StellarVue
- William optics
- Scopos

Jos Stellkronos on lopettamassa! miten on Nikkarintuote onko se aktiivinen vai mistä johtuu sivustojen halpa hinnottelu 0 euroa?
Onko suomessa enään Villenkello?


Scoposta myy ainakin teknofokus.

William optics on Villen Kellossa.



Noi muut on vähän outoja merkkejä Suomessa ja kalliita sellaisia. Tosin ne on laadukkaita.

Muistan aikoinani kun Vixen rantautu suomeen ja sitä myi muistaakseni Helsingissä sellainen firma kuin Fotojärri, mutta eipä myynyt kauan kun lopetti toimintansa.

Vixen on todella laadukas merkki ja euroopassa suosittu, mutta jostakin syytä en ole sitä paljon Suomessa tavannut.





diesel

Sen verran Albertolle, että jos paketti on lähetetty perjantaina niin nykyisin postin toimitusten nopeudesta sen verran, että hyvä jos tulee torstaina. (postin sivuilla lukee, että paketin toimitukseen menee kaksi arkipäivää, mutta itse en kyllä ole saanut varmaan ikinä niin nopeasti mitään sieltä)

Itse ainakin olen Postiin niin täynnä ja heidän toiminta tapaansa.
-hitaat palvelut ja kalliit hinnat.

Jostakin luin, että he hävittävät 11 000 kpl paketteja vuodessa.

Nykyisin suosin matkahuoltoa, se on nopea ja siellä korvataan, jos tuote häviää tai rikkoutuu matkalla.


xpro

Jaahas William Optics löytyy Villukasta?!

Pitää heti tarkistaa.. ::)
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

xpro

Ei ainakaan Villiukan sivuilta löytynyt William Optics putkia?!
Ehkä kysymällä sais, kuten olit tehnyt Diesel!

No ei oikein kannata jos menee Tanskan kautta...liikaa välikäsiä.. :-[
TMB 80/480
Canon 40D
Powermate 2x
Powermate 4x

Jorma Koski

Lainaus käyttäjältä: diesel - 03.03.2007, 22:33:14
Ursa on kallis ja itse en tykkää heidän toiminta tavastaan, että jäsenet eivät saa yhtään alennusta heidän tuotteistaan.
Mihinköhän ne voitot siellä menevät mitä kiskovat tuotteistaan. ???

Havaintovälineet eivät ole Ursan valmistamia, joten niiden myynti tapahtuu lähes omakustannushintaan. On syytä huomata, että varaston ylläpito toimitusten sujuvoittamiseksi ja varaosien hyllyssäpito sekä tällaisen toiminnon vaatimat henkilöresurssit maksavat. Huimalle kahden tuhannen euron vuosivoitolle riittää yhdistyksessä käyttöä: se on vain puolet esimerkiksi nuorisotoiminnan, Ursa-minor lehden tai jaostojen kuluista. Ursa on yleishyödyllinen voittoatuottamaton mutta havaintovälinekaupaastaan verotettu yhdistys ja näin ollen emme voi kilpailutusdirektiivin mukaan antaa joillekin ryhmille erityisetuja veronalaisesta myynnistä.

Sopii lukea esimerkiksi viimeisestä Tähdet ja avaruus lehdestä millaista palvelua tämä myynti on ja verrata saako samaa tai parempaa muualta.

Tervetuloa myös vaikuttamaan, asialliselta pohjalta, jäsenet päättävät vuosittain syyskokouksessa tulevasta varainkäytöstä.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Meade-mad

Maahantuonti ja jälleenmyynti on muuttunut perusteellisesti euroopan rajojen avauduttua. Minulle on yhdentekevää onko nettikauppa Suomessa, Saksassa tai Amerikassa. Ne kerrat kun jotain reklamoitavaa on ollut, on ongelmien ratkaisu ollut suunnilleen samanlaista. Vain kommunikaatiossa käytetty kieli on vaihdellut.

Pidän arvokkaana sellaista kauppatapaa, jossa ei pakkomyydä käyttäjille sopimattomia laitteita vain korostamalla "tulevaisuuden mahdollisuuksia". Monissa harrastuksissa, tässäkin, syädään elefantti pala kerrallaan. Ne valistuneet myyjät tai paikalliskerhot, jotka uskaltaavat ohjata harrastajataimea ilman välitöntä taloudellista painetta tekevät todellisen palveluksen niin harrastajalle kuin koko harrastuksellekin. Usein on oleellista ennen kaupan päättämistä saada omakohtainen käsitys juuri siitä tuotteesta, josta kauppaa ollaan hieromassa. Tässä auttaa kauppuri, jolla on myyntivarastoa tai ne kerhot, joilla on näyttää joko jäsentensä tai kerhon omia laitteita tosi toimissa. Joistakin liikkeistä voi jopa vuokrata laitteita koekäyttöön. Se on todellista kuluttajan palvelua ennen kuin rahastetaan käsi syvällä taskussa.

Meidänkin kerhon kieppeillä pyörii vuosittain henkilöitä, jotka on pyörrytetty myyntipuheilla ja samalla on tyhjennetty lompakko. Lopputulos on että alkukipinä saattaa sammua ennen kuin se on kunnolla edes roihahtanut kestäväksi elämäntavaksi.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Tikkis

Lainaus käyttäjältä: Meade-mad - 20.03.2007, 16:40:52
Maahantuonti ja jälleenmyynti on muuttunut perusteellisesti euroopan rajojen avauduttua. Minulle on yhdentekevää onko nettikauppa Suomessa, Saksassa tai Amerikassa. Ne kerrat kun jotain reklamoitavaa on ollut, on ongelmien ratkaisu ollut suunnilleen samanlaista. Vain kommunikaatiossa käytetty kieli on vaihdellut.
Yhdyn edelläesitettyyn mielipiteeseen. Olen hankkinut astronomialaitteita ja -tarvikkeita vuosien saatossa neljästä eri paikasta. Kaksi niistä on Suomessa, Teknofokus ja Villen Kello. Ulkomailta olen tilannut tavaraa ennenkaikkea saksalaisesta Teleskop-Servicestä sekä Moonfish-nimisestä espanjalaisyrityksestä.

Näistä neljästä vain yhdestä olen mielestäni saanut muita heikompaa ja ylimalkaisempaa palvelua. On ikävää että se on toinen kotimaisista toimijoista. Villen Kellon palvelu on mielestäni ainakin ajoittain hieman yliolkaista, ikäänkuin asiakkaat olisivat pelkkä riesa. Tämä on sikäli ristiriitaista että yrityksen nettisivut luovat vaikutelman mitä monipuolisimmasta ja asiantuntevimmasta yrityksestä. Nettisivujen perusteella yrityksen valikoimat, tarjonta ja asiantuntevuus ovat mitä korkeinta luokkaa. Tosin tuoteselosteiden tarkka lukeminen paljastaa jopa aikamoisia ylilyöntejä. Olen kuitenkin ostanut sieltä melkoisella summalla tarvikkeita.

Nyttemmin olenkin päätynyt käymään kauppaa miltei yksinomaan Teleskop-Servicen kanssa, sillä siellä palvelu on mielestäni nopeata, joustavaa ja asiantuntevaa.

Tikkis


dirty

Itse olen aika paljon tilannut tavaraa, lähinnä Saksasta ja USA:sta.
Sekä tähtikamaa, että muuta roinaa.
Tähän asti minulla on ollut vain hyviä kokemuksia (kop kop). Tietysti jossain
välissä niitä huonojakin on kyllä odotettavissa, pakostakin.

Lainaus käyttäjältä: diesel - 21.03.2007, 13:48:05
Tuotteeseen voi tutustua 14 päivää (nettikaupasta tilattuun tuotteeseen)
Tuo on tietysti plussaa. Varsinkin jos tykkää tehdä heräteostoksia.

Lainaus käyttäjältä: diesel - 21.03.2007, 13:48:05
Kaupankäynti Suomeksi (puhelimella tai sähköpostilla)
Aika pieni etu.

Lainaus käyttäjältä: diesel - 21.03.2007, 13:48:05
Takuuasiat 
Ainakin tunnetuimpien Eurooppalaisten saittien kanssa takuuasiat tuntuvat hoituvan, mikseipä myös valtameren yli. Tästä minulla on vain toisen käden tietoa, itse en ole joutunut takuuseen vielä turvautumaan. Monet saitit tuntuvat olevan tarkkoja maineestaan. Mahdolliset ongelmat palvelussa tulevat nopeasti alan harrastajien tietoon, esim. tällaisten foorumeiden kautta. Tähtitavaraa myyviä nettikauppoja on Saksassa monta ja USA:ssa vielä enemmän. Tyytymättömät asiakkaat häviävät kyllä nopeasti kilpailijan saitille.

Lainaus käyttäjältä: diesel - 21.03.2007, 13:48:05
Halvemmat toimituskulut
Saksasta saa monesti samaa luokkaa olevilla toimituskuluilla kuin Posti toimittaisi
täällä kotimaassa. Tulevat myös perille ja melko nopeasti.

Tällä hetkellä dollari on sen verran halpa, että olen tilannut joitakin tuotteita myös
USA:sta. Kaikkien isompien valmistajien tuotteita ei saa, mutta hieman pienempien kyllä esim. Losmandy, Kendrick ja SBIG onnistuu. Tyypillisesti UPS/FedEx 4-5 päivän toimitus on luokkaa $50-$100 parin kilon paketille, joten hinta-paino suhde kannattaa laskea ja tilata tuotteita sen mukaan.
Päälle tulevat tulli 4.2% (tähtitieteelliset instrumentit ja jalustan osat) ja ALV 22%. Tulli ja verot lasketaan myös rahdista. Kuriirin suorittamasta tullauksesta tulee myös muutaman euron lisä. Kaiken tämän jälkeenkin hinta on jäänyt edullisemmaksi kuin esim. Teleskop-Service tarjoaa. Puhumattakaan siitä, mitä hinta olisi täällä Suomessa jos tuotetta nyt ylipääsä kukaan edes maahan tuo.
Harri Hytönen