AstroArt Store

Aloittaja vehnae, 23.11.2020, 13:07:07

« edellinen - seuraava »

jperala

Lainaus käyttäjältä: Oskari Nikkinen - 09.09.2023, 23:42:59
Mahtaako tämä pulju olla vielä pystyssä?

Melkein kuukausi sitten tilasin tavaraa missä toimitusaika näytti olevan 3-18 päivää eikä ole toistaiseksi kuulunut mitään tilausvahvistuksen jälkeen (eikä vastattu sähköpostiin, mutta tuon vasta perjantaina lähetin).

Olen nyt kahdesti yrittänyt tilata suodatinta putkeen, molemmissa tilauksissa odotusaika oli yli 2 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Aina kun kysyin vastattiin että ensi viikolla tulee.
Edelleen, en tiedä mistä Art tilaa tavaransa mutta aika vahvoja saatavuus ongelmia tuntuu olevan ja turha lupailu ei varmaan auta. Mutta hyllytavara kyllä tulee edelleen nopeasti.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Oskari Nikkinen

Lainaus käyttäjältä: Pappis - 10.09.2023, 09:11:24
Perjantaina laitoit meiliä, ja lauantaina jo valitat kun ei ole vastattu?! Jotain kohtuutta pitäisi vaatimuksissakin olla... kai heilläkin on oikeus viikonloppuvapaisiin?

No tämä ei ollut nyt se pointti vaan lähinnä se että ei ole kuulunut pihaustakaan tilauksen tekemisen jälkeen, ei edes päivitystä että mikä kestää. Ei ole ensimmäinen kerta kun useempaa kuukautta odotellaan tavaraa, mutta aiemmin ovat sentään viitsineet oma-aloitteisesti ilmoittaa että kuinka kauan odotellaan.

Mutta viimeinen kerta varmasti on kun tarvitsee tämän firman kanssa asioida.

EJP

Kävin äskettäin ostoksilla AstroArtin varastolla. Hyvin sujui kaupankäynti, ei moittimista.

Capu

#93
Tervehdys,

Onko joku onnistunut saamaan puhelimella kiinni Astro-Artin henkilökuntaa. Minulla on nyt ollut tuote heiltä tilauksessa jo tämän vuoden helmikuun alusta asti ja sähköpostitse tehtyihin kyselyihin tulee pääsääntöisesti vastaus, että tuote on heillä kahden viikon kuluessa. Tosin viimeiseen postiin olivat laittaneet, että kaupan voi perua, mutta jos jaksan odottaa, niin tuote on varmasti saman kuun aikana heillä ja toimittavat sen. Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa. Puhelimitse olisi turvallisempaa, mutta useisiin soittoihin tulee vain vastaus "numeroon ei juuri saada yhteyttä"  :veryangry:

Tommi L

Lainaus käyttäjältä: Capu - 08.10.2023, 22:39:37
Tästäkin on nyt aikaa jo lähes kolme kuukautta ja en tiedä mitä tässä enää tekisi, tilitietoja rahojen palauttamista varten en mielelläni lähetä sähköpostitse,  koska se on kuin postikortilla ne lähettäisi, kaikkien luettavissa.

Kun noin kauan on kuitenkin mennyt, niin vaikuttaisi siltä, että saatavuus tavaran toimittajalla on varsin heikko. Voi olla, ettet saa haluamaasi tavaraa muualtakaan, ellei satu olemaan jonkun putiikin varastossa. Itse olen tähän mennessä saanut aina puhelinyhteyden ko. yritykseen ja se lienee hyvä tapa saada tarkempaa tietoa tilanteesta. Harmi, kun et itse ole onnistunut saamaan ketään puhelimitse kiinni. Varmasti heillä on tässä kehitettävää, jos tällaista on sattunut käymään. Tuskin kuitenkaan pahuuttaan jättäneet vastailematta.

En kyllä usko, että tuo peruminen ja rahojen palautus on ongelma, jos siltä näyttää, että tavaran saapumisessa kestää. Usein palautukset voidaan tehdä suoraan sille maksuvälineelle, millä osto on tehty, eikä tilinumeroja tarvitse lähettää. Ja vaikka ei voisikaan, niin onhan noita turvallisia menetelmiä tarvittaessa tähänkin.
Celestron C8, Celestron EdgeHD 800, Esprit 100ED, Askar FRA400
iOptron CEM70, iOptron CEM26, Celestron AVX
ASI294MM, ASI183MM, ASI174MM, ASI120MM

Capu

Tässä on nyt jo useammaan kerran yritetty soittaa sinne viimeksi kuluneen kahden viikon aikana eri aikoihin, mutta kukaan ei vastaa.

Oskari Nikkinen

Lainaus käyttäjältä: Tähtiusva - 29.08.2023, 21:42:43
Kirjoitin aiemmin

Muutaman euron raportti antaa hyvän kuvan yrityksen nykyisestä tilanteesta.
https://www.kauppalehti.fi/tilaus/#/yritystuote?businessId=32234856&productCode=0191001

Suosittelen kaikille yllä oleville henkilöille pientä investointia tuohon linkin mainittuun palveluun. Sieltä saatte suuntaa antavan vastauksen että missä tavarat viipyy, varmaan vaikeaa tilailla uutta tavaraa kun vanhatkin laskut vielä maksamatta.

MJoker

Vaihtelevia kokemuksia Astroartista. Halvemmat tuotteet, joita on hyllyssä, ovat hyvin saatavilla ja palvelu sekä nopeaa. Tilattavat tuotteet "3-18 päivää" taas näyttävät olevan kiven takana ja asiakaspalvelun vastaukset puolitotuuksia tai valehtelua.

Viimeisimpänä yritin tilata filtterin lokakuun lopulla, mutta filsua ei kuulunut marraskuun loppuun mennessä. Black Fridayn tullessa peruin tilauksen ja tilasin uudelleen halvemmalla hinnalla (koska AA ei suostunut päivittämään tilausta uudellen hinnalle, asiakaspalvelu  :rolleyes: ). Tähän päivään mennessä filsua ei ole kuulunut, mutta koko ajan on ollut tulossa "ensi viikolla" ja ollut jo tullissakin jumissa jne.

Pyysin viime viikolla selitystä sille, muten tullissa jo olevalla tuotteella voi kestää viikkoja vapautukseen, mutta vastausta en saanut. Tänään peruin tilaukseni ja pistin tulemaan toisaalta parin päivän toimitusajalla.

Mahtava homma, että alalla on kotimainen toimija, mutta asiakaspalvelun on kyllä rehellistyttävä, jos yritys aikoo menestyä. Pidemmätkin toimitusajat ovat usein ok, jos sen vain tietää etukäteen. Jos aikaraami ei sovi, voi sit tilata muualta ja seuraavalla kerralla taas mahdollisesti AA:lta. Jos taas toimitusajasta kerrotaan kokoajan puolitotuuksia (tai suoria valheita?), asiakkaan menettäminen ainakin minun kohdallani on kovin todennäköistä. Tällä kerralla meni muiden toimijoiden BF-alet ohi, kun päädyin uskomaan verkkokaupan arvioita ja asiakaspalvelun palautteita aikataulusta. Nyt lienen viimeisen tilaukseni AA:lta tehnyt, menettänyt parin kuukauden verran kirkkaita öitä (eli oikeasti viikon verran), noin 100 euroa sekä hermoni.

Ei jatkoon tämän kokemuksen perusteella.

naavis

Vähän vaihtelevia kokemuksia myös meikäläisellä.

Viimeisen vuoden aikana varastossa olevat jutut ovat tulleet kyllä nopeasti, mutta esimerkiksi Luntin säilytyssalkkua ehdin odottaa 9 kuukautta ennen kuin peruin tilauksen. Salkun kanssa on ilmeisesti oikeastikin toimitusvaikeuksia valmistajalla, mutta olisin toki arvostanut aktiivisempaa yhteydenpitoa kauppiaalta ja selkeää selitystä asiasta. Sen sijaan ehdin jo useamman kerran kuulla että tuote on tulossa parin viikon päästä.

MJoker

Astroart se vaan on lahja, joka jatkaa antamistaan. Toistamiseen saa kysellä myös rahojen palautusten perään, kun ei näytä tapahtuvan.

naavis

Vähän huonoja kokemuksia kanssa ollut viime aikoina rahojen palautumisen kanssa. Olen joutunut pari tilausta perumaan, koska tuotteita ei vain ole tuntunut olevan saatavilla. Ensimmäisen perutun tilauksen kanssa rahojen palautus kesti yhteensä kolme viikkoa, ja toisen tilauksen kanssa noin kaksi viikkoa. Molempien perumisten yhteydessä kerrottiin rahojen palautumisen kestävän keskimäärin 5 arkipäivää.

Kommunikaatio sinänsä on ollut ihan avuliasta kun olen rahojen perään kysellyt.

CSB

Uusi kamera tulossa ilmoiti AstroArt-Store tänään, kaksi päivä myöhässä. Ei paljon

Kiitos pojat

CSB