Nimimerkkikirjoittelu

Aloittaja jmantyla, 29.07.2011, 19:37:33

« edellinen - seuraava »

LK

Lainaus käyttäjältä: plari - 18.10.2011, 18:43:05
Verkkopankkitunnuksien käyttö kuulostaa jo aika pahalta isoveli valvoo systeemiltä.  LK ilmeisesti ajattelee että "ei mulla ole mitään salattavaa"     Enhän minä kadullakaan kulkiessani  joudu pitämään nimikylttiä näkyvissä siltä varalta että jotain sattuu. Tai bussissa keskustellessani tuntemattoman matkustajan kanssa käy ensin näyttämässä kuskille henkilöllisyystodistusta.  Nyt järki käteen ja höpötykset pois.

Tästähän saisi erittäinkin rönsyilevän keskustelun aikaiseksi mutta tarvitseeko tätä keskustelua käydä tällä foorumilla??   Aihetta sivuavia keskusteluja löytynee yllinkyllin muualtakin.
Ei se mitään isoveli valvoo systeemiä ole. Sitä minä en ymmärrä, että miksi internetissä ei pitäisi ottaa vastuuta mistään?

Se että netissä voi sanoa mitä tahansa, loukata ketä tahansa, ilman minkäänlaista vastuuta, ei mielestäni palvele ketään.

Kyllä vapauteen aina kuuluu se vastuu, niin myös sananvapauden kohdalla. Näin minä näen asian ja näin minut on lapsena opetettu toimimaan, jos töppäät niin olet vastuussa.

Nimimerkki plari, taidat kuitenkin kantaa henkilötunnuksia (passi, ajokortti tai muu vastaava) mukanasi kun kaupungilla kuljet?




naavis

Lainaus käyttäjältä: LK - 25.10.2011, 17:52:47
Ei se mitään isoveli valvoo systeemiä ole. Sitä minä en ymmärrä, että miksi internetissä ei pitäisi ottaa vastuuta mistään?

Se että netissä voi sanoa mitä tahansa, loukata ketä tahansa, ilman minkäänlaista vastuuta, ei mielestäni palvele ketään.

Kyllä vapauteen aina kuuluu se vastuu, niin myös sananvapauden kohdalla. Näin minä näen asian ja näin minut on lapsena opetettu toimimaan, jos töppäät niin olet vastuussa.

Nimen kanssa esiintyminen ei takaa vastuullisuutta, eikä nimettömänä esiintyminen tarkoita vastuuttomuutta.

Lainaus käyttäjältä: LK - 25.10.2011, 17:52:47
Nimimerkki plari, taidat kuitenkin kantaa henkilötunnuksia (passi, ajokortti tai muu vastaava) mukanasi kun kaupungilla kuljet?

Eivät kaikki kuljeta henkilöpapereita mukanaan. Ja vaikka kuljettaisivatkin, niitä ei ole pakko esitellä muille.

Kaizu

Onko nykyisessä käytännössä jokin vika? Onko tapahtunut väärinkäytöksiä? Josko ei hötkyiltäisi.

カイズ
Kai Forssen

naavis

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - 25.10.2011, 23:33:11
Onko nykyisessä käytännössä jokin vika? Onko tapahtunut väärinkäytöksiä? Josko ei hötkyiltäisi.

カイズ

Samaa mieltä. Nykyinen käytäntö on toiminut tähän asti varsin mainiosti.

LK

Lainaus käyttäjältä: naavis - 25.10.2011, 18:04:20
Nimen kanssa esiintyminen ei takaa vastuullisuutta, eikä nimettömänä esiintyminen tarkoita vastuuttomuutta.

Eivät kaikki kuljeta henkilöpapereita mukanaan. Ja vaikka kuljettaisivatkin, niitä ei ole pakko esitellä muille.
Kyllähän sitä henkilöpaperit pitää näyttää, jos virkavalta niitä kysyy. Muuten lähdetään putkaan selvittelemään asiaa. Mutta kun elämme Suomessa, ei niitä turhaan lähdetä kyselemään.

Tästä foorumeiden ongelmasta on puhuttu ihan valtakunnallisella tasolla, kuten minäkin tässä tarkoitan ihan yleisellä tasolla.

Häiriökäyttäytyminen on iso ongelma hyvin monessa palvelussa, ihan ylläpitäjän päässä. Se on uuvuttavaa, kun ei ole työkaluja millä kitkeä sitä tai saattaa sen tekijät vastuuseen. Alakouluikäinenkin osaa käyttää proxyjä ja vaihtaa "identiteettiään" jatkuvalla syötöllä.

T+A:n foorumi on nyt varmasti sieltä rauhallisimmasta päästä, ja malliesimerkki hyvästä käyttäytymisestä.