Theophilus, Cyrillus ja Catharina

Aloittaja VeikkoM, 29.03.2010, 22:45:53

« edellinen - seuraava »

RL

#30

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Elina Lahti - 14.09.2014, 16:46:29
Ei oikein skarppi kuva... Mun mielestä tämä näyttää maalatulta, mistähän semmoinen johtuu? Onko vaan ollut epäteräviä ruutuja videos...
Voisi varmaan jossain vaiheessa miettiä parempaa kameraa...  :rolleyes:

Raakakuva on hyvä, tässä vertailuksi lyhyt pikakäsittely PhotoShopissa:
a.) Unsharp mask moneen kertaan (radius/amount ja Edit+fade):
   * 20px/100%, fade 40%
   * 7px/70%, fade 45%
   * 4px/50%, fade 45%
   * 2px/30%, fade 70%
   * 1px/30%, fade 70%
b.) Brightness +15, Contrast -25
c.) Kevyt Curves-käsittely (tummennetaan varjot ja tasoitetaan keskisävyjen kontrastia)

Lopputulos liitteenä, mutta tuo saattoi mennä jo liiankin terävöidyksi/kontrastikkaaksi, enkä kysynyt kuvaajan lupaa lainata kuvaa enkä tiedä Kuu-kuvien käsittelystä mitään, sorry! :huh:
- Timo Inkinen

ellu

#32
Ei mua ainakaan haittaa vaikka Timo lainasitkin kuvaani. Näkyyhän siinä kenen kuva on  :cheesy:
Mutta mun silmään se näyttää vieläkin maalatulta...  :grin: Vaikkakin ehkä hiukan paremmalta. Olisi voinut silloin käyttää unsharppia vielä vähän enemmänkin.
Oon varmaan vaan liian kriittinen. Järkkärillä nyt ei ehkä kovin parempaakaan saa... Tai minä ainakaan, kun ei tuota kokemusta vielä paljoa ole...  :smiley:
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

ellu

Tulipa tätäkin kuvattua päivätaivaalta tänään (24.4.2015)

SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

einari

Tämähän on suorastaan huikean hyvä.
Hienoa Elina!
___
Tapio

ellu

Kiitos einari. Ilma tuntuu väreilevän paljon vähemmän päivätaivaalla. Pitää vissiin ruveta kuvaamaan vain silloin.... IRpro suodinkin auttaa kummasti.
SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

RL

Upea ja tarkka kuva tosissaan. :cool:

Timo Kantola

Timo Kantola

ellu

#38
Ollappa aina samanlaisia keleja kuin tuossa viimeksi ottamassani kuvassa. Harvinaista herkkua, odottelin silloin kelisakkoja kun juuri oli uusi kamera saapunut.

Mutta tällainen keli tälläkertaa. Palautti kyllä maanpinnalle  :laugh: Eli 24.5.2015 kuvattu. En käyttänyt minkäänlaista kaksinkertaistajaa yms. Ihan vain ASI120MM-S kamera ja 400/1800 peiliputki. Pinottu vain 100 ruutua 20 000:sta, ja se näkyykin kohinana.

SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

ellu

Ja taas tätä kolmikkoa tuli kuvattua viime maanantai iltana (15.2.) Mosaiikin avulla ja kuvan pienetämisellä puoleen sai jonkin laisen tuloksen aikaiseksi. Saisiko muuten enemmän kuvasta irti jos huonolle seeingillä kuvaisi vain pienemmällä suurennoksella? Vai onko se tavallaan sama asia kuin pienentäisi näin jälkikäteen kuvaa?

SW400P Synscan Goto Dobson
ASI120MM-S
Canon EOS 600D

Oskari

Että kehtaako laittaa näytille? :rolleyes: Hieno kuva taas. :smiley: Eikö pienemmässä suurennoksessa ole ainakin se ero ja etu, että saa enemmän pintaa yhteen ruutuun samalla vaivalla? Jos sieltä ei kerran suuremmilla suurennoksilla enempää yksityiskohtia huonon seeingin takia muutenkaan irtoaisi.
Oskari Syynimaa

SW 350P GoTo Flextube - Nikon D750 - ASI290MM

Javs86

ZWO ASI120 MC kameralla ja Porin Karhunvartijoiden 90/1000 linssiputkella kuvattu.
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

Parallax


Parallax

#43
Arkistojen kätköistä törmäsin tänään tähän käsittelemättömään kuvaan. 55 minuuttia edellä näkyvän kuvan jälkeen napattu.
CPC1100, ASI224MC, IR-Pass. Kuvaa klikkaamalla täysversio.



www.noba-finland.org

Parallax

3.4.17 20.04 ohuen pilviharson läpi. Kirkas taivas söi kontrastia hieman. Keli oli melko väreilevää ja vaihtelevaa.
CPC1100, ASI224MC, IR-Pass.