Meade LXD75 Lidlistä

Aloittaja Mallu, 25.12.2006, 15:51:07

« edellinen - seuraava »

Timo-Pekka Metsälä

Lainaus käyttäjältä: hanski - 04.01.2007, 00:27:22
laatu ei ihan vastaa sitä mitä Meadelta voisi odottaa.
Ei kun se laatu nimenomaan vastaa sitä mitä Meadelta voi odottaa.

(Oli ihan pakko...)

J-M

Jos takuuta on jäljellä, niin eipä kai heidän auta kuin hyvittää rahana. Miten sen tuotteen arvon alenema sitten huomioidaan, sitä en osaa sanoa.
Jari-Matti Auttila
Elämä on kuin golfpallo - ensin saa paljon iskuja ja sitten päätyy kuoppaan.

m.r.

Putkea on käytetty nyt yli 15 tuntia, eikä suuntauskoneistossa ole ilmennyt mitään vikaa. En lähde palauttamaan putkea Euroopassa ilmenneiden vikojen vuoksi. Lisäksi luotan Eurooppalaisen yrityksen antamaan 5 vuoden takuuseen.

Putken käyttöä ilmat eivät ole suosineet, mutta muutama kirkas hetki on ollut. Tosin kirkas kuutamo on haitannut katselemista juuri nyt.
Olen opetellut käyttämään GoTO järjestelmää. Kohdistus kolmen tähden avulla tuottaa suuntaustarkuuden, joka ainakin aloittelijaa hämmästyttää. On tullut nähtyä kohteita lyhyessä ajassa enemmän kuin aikaisemmalla putkella yhteensä. Tosin vanha putki on vaatimaton (60mm linssiputki 80-luvulta).

Kaipaisin planeettojen katselemiseen lisää suurennoksia. Minulla on 26 ja 9,7 mm super plössl okulaari ja 2xbarlow. Kannattaisiko ostaa 6,4 mm super plössl okulaari, jolla saisi suurennokset 119x ja 238x
Vaihtoehtona mietin 3xbarlow linssiä, jolla saisi 26 mm:stä 88X suurennoksen ja 9,7 mm:stä 236x. Heikentääkö useampi kertainen kuin 2xbarlow linssi kuvan laatua.
Toimiiko 238x suurennos missään olosuhteissa käytännössä?

m.r.
Mika Rytkönen
Meade Lxd75 10" newton ,  Sky watcher EQ-5  6" newton,
Meade etx-70at

okl

#18
Hain juuri postilaatikostani uuden Lidl-luettelon. Sen mukaan ainakin täällä Tampereen seudulla Lidlistä saisi torstaina Meade LXD75:n 6-tuumaisella Newtonilla ja Autostarilla hintaan 499,90 euroa. Itse olen tuota jalustaa pitänyt silmällä jonkun aikaa ajatellen omaa Skywatcher 150 Pro-maksuani. Onkohan kaikissa LXD75-sarjan putkissa sama jalusta, vai vaihteleeko järeys putken mukaan. Entä millainen ko jalusta olisi kuvausjalustana. Olen nyt jonkin aikaa tehnyt tuttavuutta Lidlin ETX-70:n kanssa ja sen seuranta ei ainakaan näyttäisi riittävän valokuvaukseen.

Juha R

Nyt täytyy alkaa penkoon tarkempia tietoja tuosta putkesta,taitaa olla minun listalla ykkösenä nyt  :P

Juha R

Putkihan vaikuttaa ihan näppärältä, pitää vissiin lähteä lildlissä käymään nyt sitten ostoksilla  :)

okl

Lainaus käyttäjältä: Kiikari mies - 05.02.2007, 17:37:17
Putkihan vaikuttaa ihan näppärältä, pitää vissiin lähteä lildlissä käymään nyt sitten ostoksilla  :)
Huomasin, että joulupukin tuomisista on ollut keskustelua: http://astronetti.com/foorumi/index.php?topic=591.0     Jonkinlaisia ongelmia on näemmä tullut vastaan.

Juha R

Juu niin näytti olevan  :( Pysyn kuitenkin päätöksessäni,sillä sattuuhan nuita maanantai kappaleita aina silloin tällöin vähän joka tavarassa  ::) Toivottavasti ei vain saattuisi omalle kohdalle nytten  :-[

m.r.

Itse hankin vastaavan jouluksi ja olen edelleen tyytyväinen kaukoputkeen. Kovalla pakkasella jalusta saattaa hyytyä, mutta samoja ongelmia taitaa olla muillakin valmistajilla. LXD 75 jalusta on hyvä visuuaalisessa toiminnassa. Ilmeisesti kuvaukseen jalustan tarkkuus ei pitkillä valoitusajoilla riitä. Itse taidan pysyä pelkässä tähtitaivaan katselussa toistaiseksi. Siinäkin riittää vielä uutta ja ihmeellistä pitkäksi aikaan.
Mika Rytkönen
Meade Lxd75 10" newton ,  Sky watcher EQ-5  6" newton,
Meade etx-70at

okl

Löysin vähän evästystä LXD75:n alkuvirityksiin: http://www.cloudynights.com/item.php?item_id=624 ja http://www.cloudynights.com/documents/lxd75.pdf   Lisäksi olen jo aiemmin Meaden sivuilta tulostanut manuaalin. Mutta MUISTAKAA: VIRTALÄHTEIDEN KANSSA PITÄÄ OLLA TARKKANA. PATTERIT PITÄÄ OLLA OIKEIN PÄIN JA JÄNNITTEET JA NAPAISUUS KOHDALLAAN, JOS KÄYTTÄÄ AKKUA TAI VERKKOMUUNTAJAA. MUUTEN MEADE VETÄYTYY TAKUUSTA! (siltä varalta, että manuaalia ei malta tarpeeksi hyvin vilkaista)

MJ

Tarkistakaa Lidin LXD75 paketin sisältö jo liikkeessä, itse ostin kyseisen putkipaketin ja pakkauksen avattuani totesin autostarin puuttuvan. OK , takaisin kauppaan ja vaadin tietysti tuotteen korvaamista vastaavalla. Henkilökunta suhtautui asiaan myönteisesti ja yksissä tuumin tarkistettiin samalla liikkeen varastossa olevat kyseiset paketit,-kaikista puuttui ohjauskapula. Tosin varastomäärä oli ainoastaan 2kpl.
Jäin odottelemaan jälkitoimitusta, saas nähdä kuinkäy. Mielestäni Lidin henkilökunta toimii todella kiitettävästi myös näissä reklamaatioissa.

Juha R

MJ mistä päin suomea ostit putken ? Toivottavasti omasta ei puutu ,ei voi tarkistaa vielä ku putki eri paikassa ku ite :-\. Mut huomenna paketti pitää sitte purkaa oikein ajatuksen kanssa.

MJ

Uudestakaupungista tuli ostettua.

Juha R

Itse olin ostamassa putkea kolmesta eri lidlistä yhtä aikaa ;D...Piti palkata puoli sukua osto hommiin ettei vaan mene ohi. Oulussa odoteltiin puoli yhdeksän aikaan jo oven takana ja jonoa alkoi jo muodostua. ovien auettua rynnättiin kaikki suin päin kauppaa etsien kyseistä putkea,aika huvittavaa se oli kyllä  :D Itsekkin kaverin kans turhaan paikalle sillä 130 km päässä putki oli jo kärryissä. No yksi kaveri sai ainakin helpotuksen kun en sitä tarvinnutkaan :) Terveisiä kaverille jos satut tunnistaan  ;) pistä vaikka YV:tä

Ai juu, oli muuten onneksi kapula paketissa mukana

Tomi

Lainaus käyttäjältä: Kiikari mies - 08.02.2007, 23:47:35
Itse olin ostamassa putkea kolmesta eri lidlistä yhtä aikaa ;D...Piti palkata puoli sukua osto hommiin ettei vaan mene ohi. Oulussa odoteltiin puoli yhdeksän aikaan jo oven takana ja jonoa alkoi jo muodostua.

Veit sitten minun putkeni! (Itse vierailin tässä Oulun ainoassa kaukoputkikaupassa töiden jälkeen, ja paremmat mallit olivat kaikki myyty.)
Tomi