PLN 164+31.1 "Headphone"-nebula

Aloittaja DarkSide, 06.01.2010, 00:47:09

« edellinen - seuraava »

J Piira

Ensimmäinen kapeakaista kokeilu (Newton 1250/250  Asa 1.175 ). Kuvassa on yhteensä vähän yli 10 tuntia valoa Ha ja OIII-suotimilla. Aika himmeähän tuo kohde on.
- Jukka -

einari

___
Tapio

Erik Pirtala

#92
Piti vielä käsitellä hieman kesken jäänyt projekti kun dataa oli niin "paljon". Nämä on vähän tällaista jämädataa kun eivät flat-kalibroidu kunnolla. Taustaan jäi jos jonkunlaista outoutta..

Tässä kapeakaistan ja laajakaistan yhdistelmä, tunti kutakin L/R/G/B kanavaa, 4 tuntia O-III  kanavaa ja suht vaivaiset 1,5 tuntia H-alfaa. LRGB+HOO -yhdistely liimattu päällekäin.

Tarkoitus olisi ensi kaudella kuvata vielä H-alfaa lisää ja ehkä rikkiä: LRGB+SHO kuva se vasta olisikin jotain

Tämä on näillä näkymin viimeinen kuva tällä mun 6" Newtonilla, todennäköisesti laite päivittyy vähän isompaan syksyllä




Jussi Koponen


Jussi Koponen

Anteeksi kielenkäyttöni, mutta onpahan ihan helevetin hieno kuva Erkillä! Tästä kohteesta tunnelmaltaan ehkä parhaita kuvia mitä olen nähnyt.

Ilmeisesti 14" Newton tulossa?  :angel:

Erik Pirtala

Kiitän! Kasituumainen on suunnitelmissa

J Piira

Tuon 2021 kuvatulla Headphonella olen yrittänyt opetella Noita terminatoreita, Experttejä, Ps:ää ja Lr:ää. 
- Jukka -