Kiitos taas,
Joo mä poistin sen kuvan kun täällä ja myös ulkomaan sivustolla tuli vastaus että mikä komponentti kyseessä, ja molemmat vastaukset osuivat samaan komponenttiin.
Uson siis että kyseessä Dual P-Channel 30-V (D-S) MOSFET.
En tiedä mitä toi tarkoittaa mutta uskon että se se on!

Ulkomailta tosiaan Saksan Meadeltä kesti about viikon vastata mun kyselyihin aiheesta. Ne ei sanonut muuta kuin
että pitäs ostaa koko "RA motor block", ja kehotti kääntymään tanskalaisen distributorin puoleen:
http://www.2astro.dk/Että tuolta Meade ihmiset tilaamaan varaosia putkiinne/jalustoihinne jos tarvetta ilmenee!
Tanskalaisilta ei kuitenkaan ole vastausta vielä kahden päivän jälkeenkään kuulunut, toistuvista yrityksistä huolimatta. Ehkä tässä viivästelyssä vaikuttaa myös aika erot, jos heidän pitää kysellä osien saatavuutta vaikkapa Kiinasta tai Mexicosta tms kaukaisesta maasta.
Siispä, tilanne ei ole niin lohduton kuin aluksi luulin: Varaosia voi ainakin teoriassa saada jostain ja rikkinäisten piirilevyjen korjaaminenkin voi olla mahdollista. Siinä on jo toivon kipinää kerrakseen!! Kiitos paljon! Taas huomaa että kannattaa kysyä vaikka itsestä tuntuisikin että kysymys saattaa olla vähän pöhkö.
Jalustan tosiaan saa uutena about 600-700 Euron hintaan, joten jos sen saa toimimaan parillasadalla se on mun mielestä kannattavaa.
No, tää jalusta päätyi tonne myydään osastolle putken kylkiäiseksi odottamaan uutta onnellista omistajaa. Periaatteessa ihan ilmaiseksi. Ko putki ja jalusta on ehkä vähän heavy duty vehkeitä mun käyttöön.