Sky And Telescope lehti

Aloittaja Jii_Koo, 07.12.2006, 12:53:46

« edellinen - seuraava »

AP

Elokuu saapui ajallaan, tätä lukiessani huomasin heinäkuun jääneen väliin... Reklamoin suoraan lehdelle, auttaakohan yhtään?

T:AP
Antti Paaso

Wezen

Kaikenlaiseen on S&T:n jakelussa saanut tottua. Toimittamatta jääneet lehdet olen kyllä aina saanut, kun olen customerservicestä sähköpostitse penännyt. Saksassa asuessa portaalta löytyi kerran noin 30 lehden nippu, laiskansutjakka kuriiri oli katsonut osoitteen päällimmäisestä ja hoitanut homman kotiin nopeasti. Selvisipä, että sillä seudulla oli muitakin tilaajia  :azn:.
An tti Veit ola

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: AP - 08.07.2009, 11:35:00
Elokuu saapui ajallaan, tätä lukiessani huomasin heinäkuun jääneen väliin... Reklamoin suoraan lehdelle, auttaakohan yhtään?
T:AP
Minä reklamoin myös ja Kiinasta palattua postilaatikossa oli puuttuva heinäkuun numero.
Mutta eihän tämä oikein innosta, kun noin joka kolmatta numeroa saa karhuta lehden
toimistosta rautakangen avulla. Täytyy ensi syksynä miettiä mitä tämän kanssa oikein tekee.
Olen tilannut lehteä viisi vuotta, eikä aiemmin ollut ongelmia. Päinvastoin, joka numero
tuli perille 1-4 viikkoa ennen kuun vaihdetta. Ongelmat alkoivat viime syksynä, kun lehti
ulkoisti postituksensa.

Jorma M.
Kangasala

oksanen

Heinäkuun numero tuli minulle viime viikolla, elokuun numero sitä vastoin jo kesä-heinäkuun vaihteessa!

arto

MarkoM

Lainaus käyttäjältä: oksanen - 27.07.2009, 10:08:04
Heinäkuun numero tuli minulle viime viikolla, elokuun numero sitä vastoin jo kesä-heinäkuun vaihteessa!

Tänään kolahti laatikkoon syyskuun numero! :shocked: Elokuun numero tuli heinäkuun alkupuolella. Heinäkuun numeron kohtalosta puolestaan ei ole tietoa... Jos joku Suomalainen kustantaja (tai kustantajan alihankkija) postittaisi lehdet tähän malliin niin varmasti olisi muutamaan kertaan "menty lankoja pitkin" asiakaspalvelun korville...

Taitaa ensi vuodeksi vaihtua Astronomy...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Jorma Koski

Auringonpimennyksen aikaan tuli heinäkuun lehti.

Kiinassa olin samalla pellolla päätoimittaja Robert Naeyen kanssa, mutta eipä tullut valitettua epämääräisistä saapumisajoista :)

Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Jorma Koski

Tänään tuli sitten syyskuun numero...
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

J-P

Hei,

Onko kellään S&T July 2009 nroa?
Siinä olisi pitänyt olla kuva allekirjoittaneelta Gallery osiossa.
En ole nähnyt ko. lehteä missään.
Kalifornia sumu, ehkä n. puolen sivun kokoisena?
Olisi kiva tietää, miten painatus onnistui ja onko kuva siellä ylipäätään.
Eivät ainakaan vielä ole lähettäneet tekijäkappaleita...

J-P

Jorma Koski

Koko sivun kuvahan siellä on.
Onneksi olkoon!
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

J-P

Kiitos!

En edes tarjonnut sinne kuvaa, siis pyysivät nimenomaan tuota sumua.
Itselle ei tule lehteä ja epäilin josko edes julkaisivat, vaikkakin lähettivät ruhtinaallisen 50$
shekin.
Sen lunastus tosin maksaa lähes arvonsa verran Suomessa...

J-P

Pekka Lehtelä

Moron nääs!

Sen lisäksi, että nimeni on Pekka taidan olla onnenpekka siinä suhteessa, että mulle on tullut Sky&Telescope vuodesta 1999 ja kaikki numerot ovat tulleet ajallaan.

Lehti tosin näyttää kutistuvan kuin pyy maailmanlopun edellä. Selasin tuossa vanhoja lehtiä ja monesti niiden sivumäärä on ollut 140 ja ylikin. Nykyään taitaa olla hiukan yli 80.

Tuleeko kenellekään Astronomy-lehteä jos vaihtaisi siihen. Vai joudunko ojasta allikkoon? :huh:

Pekka

Jorma Koski

Lokakuun numero tuli 2.9.2009

Onnea Arto Oksaselle Super Amateur tittelistä  :)
Näitä listattiin maailmalta vain puolisen tusinaa.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

Never

Lainaus käyttäjältä: Pekka Lehtelä - 08.08.2009, 18:41:34
Lehti tosin näyttää kutistuvan kuin pyy maailmanlopun edellä. Selasin tuossa vanhoja lehtiä ja monesti niiden sivumäärä on ollut 140 ja ylikin. Nykyään taitaa olla hiukan yli 80.

Tuo on totta. Edessä on May 2009 numero - 82 sivua! Tämän vielä kestää mutta...

ensimmäinen aukeama - aukeaman kokoinen mainos
toinen aukeama - aukeaman kokoinen mainos
kolmas aukeama - yhden sivun kokoinen mainos jne.

Pakko sanoa että koko lehti on kyllä melkoista roskaa ja ostan irtonumeron korkeintaan kerran vuodessa. Taitto on parhaimmillaankin sekavaa ja on karmaisevaa ajatella että 82 sivusta 27(!) on täysin mainosten peitossa. Pitäisi lehden tekijöillä ruveta jo hälytyskellot soimaan.

/Jaakko

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Never - 03.09.2009, 17:25:35
Pakko sanoa että koko lehti on kyllä melkoista roskaa ja ostan irtonumeron korkeintaan kerran vuodessa. Taitto on parhaimmillaankin sekavaa ja on karmaisevaa ajatella että 82 sivusta 27(!) on täysin mainosten peitossa. Pitäisi lehden tekijöillä ruveta jo hälytyskellot soimaan.
Tämä on totta, mainokset on ihan kivoja harrastajan näkökulmasta, mutta liika on liikaa. Joskus jopa vähän naurattaa noi Meaden Valokatkaisijat(tm) ja Sisäänrakennetut Tähtitieteilijät(tm). Mainosten seassa on ehkä 1-2 hyvää tiedeartikkelia, joskus yksi menettelevä laitevertailu tai kuvausartikkeli ja aina hyvä Sue French (onnittelut muuten Jaakolle NGC7025 piirroksesta hänen artikkelissaan). Jotenkin S&T on vaan hiljalleen vajonnut köyhemmäksi ja köyhemmäksi. Jokin aika takaperin he luopuivat kovasta selkämyksestä ja vaihtoivat painopaperin "kustannustehokkaammaksi". Onneksi dollari on pitänyt hinta-laatu-suhdetta jossain määrin kurissa, mutta kotimaiselle vastineelle heidän on silti mahdotonta pärjätä. Laatukokemus S&T:n ja T&A:n välillä on vaan niin huikea.
Vesku
www.vkastronomy.com

Never

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 06.09.2009, 22:22:25
onnittelut muuten Jaakolle NGC7025 piirroksesta hänen artikkelissaan.

Taitaa olla kyseessä asterismi French 1. NGC 7025:n olen kyllä nähnyt mutten piirtänyt :) Itselleni ei siis S&T-lehteä tule, mutta editorit välillä ilmoittelevat että käyttävät piirroksiani siellä sun täällä - rahallista korvausta niistä en saa.

/Jaakko