Sky And Telescope lehti

Aloittaja Jii_Koo, 07.12.2006, 12:53:46

« edellinen - seuraava »

Juha-Matti Penttilä

Minulle ei ole vieläkään tullut tämän vuoden Sky & Telescope lehteä. Astronomy lehti on tullut joulukuun numerosta lähtien. Molemmat lehdet olen tilannut samalla kertaa Ursan kautta. Viime vuonna S&T lehteä tuli 9 numeroa ajoissa, jonka jälkeen tilauskausi päättyi. Silloinkin tilasin Ursan kautta lehteä.

Mikä avuksi?
EQ3 SkyScan jalusta, modattu Canon 550D, SkyLux 70/700
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro
Atik 314e mono ccd-kamera

MarkoM

Lakeuden Ursa ei ole vastaanottanut kumpaakaan numeroa (12/08 ja 01/09), Ursasta kuulemma on lähtenyt reklamaatio asiasta, mutta vastausta ei ainakaan pari päivää sitten ollut kuulunut.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

jmantyla

Minulle tuli eilen 28.1. Sky & Telescope 2/2009.
Numerot 12/08 ja 1/09 ovat edelleen tulematta.

---
Tänään tuli Ursan kautta selitystä. USA:n päässä on ulkoistettu lehden postitus, ja samaan saumaan oli "tietokone särkynyt".
Se on "tätä aikaa".
Nyt pitää selvittää mistä ja keneltä voi pyytää kahta puuttuvaa ja maksettua numeroa.
Toivottavasti en kohta joudu soittamaan johonkin puhelinnumeroon, jossa soi pimpelipompeli-musiikki ja joku valittaa,
että "kaikki linjamme ovat juuri nyt varattuja"...  :embarrassed:

Jorma M.
Kangasala

tahkis

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 29.01.2009, 10:19:13Nyt pitää selvittää mistä ja keneltä voi pyytää kahta puuttuvaa ja maksettua numeroa.
Jokunen vuosi sitten, kun Sky&Telescopea tilasin ja yksi numero jäi tulematta, otin yhteyttä heidän verkkosivujen kautta löytyvään sähköpostiosoitteeseen (vai olikohan siellä joku lomake) ja laittoivat heti lehden postiin.
Joni Tahkoniemi

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: tahkis - 29.01.2009, 13:17:04
Jokunen vuosi sitten, kun Sky&Telescopea tilasin ja yksi numero jäi tulematta, otin yhteyttä heidän verkkosivujen kautta löytyvään sähköpostiosoitteeseen (vai olikohan siellä joku lomake) ja laittoivat heti lehden postiin.
Ei ollut sähköpostiosoitetta, vaan hieman erikoisen oloinen lomake, jossa mm. kysytään lehden osoitelipussa olevaa
tilaajakoodia. Vastasin kysymyksiin. Lupasivat kahden työpäivän kuluessa vastauksen. Eli odotellaan tiistaihin Suomen
aikaa.

Jorma M.

Juha-Matti Penttilä

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 29.01.2009, 10:19:13
Minulle tuli eilen 28.1. Sky & Telescope 2/2009.
Numerot 12/08 ja 1/09 ovat edelleen tulematta.

Minulle tuli samana päivänä Sky & Telescope 2/2009 ja Astronomy lehdet. Olisiko minullekin pitänyt tulla 12/2008 numero?

Kysymys: miksi Ursan kautta tilattaessa S&T lehteä, tilauskausi on nykyisin 9 numeron pituinen mutta suoraan heidän sivuilta tilattaessa lehteä tulee 12 numeroa? Minulle tuli viime syksynä Ursasta kirje, jossa pyydettiin halutessaan uudistamaan lehtien tilaus. Siitä käy ilmi tuo lehtien ilmestymismäärä vuodessa.
EQ3 SkyScan jalusta, modattu Canon 550D, SkyLux 70/700
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro
Atik 314e mono ccd-kamera

Jii_Koo

Posti toi lehden 2/2009. Tilausjakso näyttäisi olevan lehden osoitelipukkeen mukaan JAN10 asti.
Jarmo Kanervo
Meade 8" LX200 Classic
Astro 102 ED APO
Celestron 80 ED
SW 150 MAK Pro
HEQ5 Skyscan Pro
Canon  1000D

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: jmantyla - 31.01.2009, 17:24:24
Ei ollut sähköpostiosoitetta, vaan hieman erikoisen oloinen lomake, jossa mm. kysytään lehden osoitelipussa olevaa
tilaajakoodia. Vastasin kysymyksiin. Lupasivat kahden työpäivän kuluessa vastauksen. Eli odotellaan tiistaihin Suomen
aikaa.
Tie voittoon kulkee vaikeuksien kautta. Yli kuukauden taistelu S&T:n ulkoistetun postituksen kanssa tuotti vähitellen tulosta.
Ensin sain lehden nettisivulla olevaan lomakkeeseen sähköpostivastauksen, jossa luvattiin hyvittää kaksi tulematta jäänyttä lehteä jatkamalla
lehden tilausta kahdella kuukaudella vuoden 2010 puolelle  :azn:
Kirjoitin lehdelle uudelleen ja huomautin, että olen maksanut myös numerot 12/08 ja 1/09. Tänään tuli viimein sähköposti, jossa
luvattiin lähettää puuttuvat numerot erillisessä kirjekuoressa...  :grin:
Nyt jään odottelemaan milloin Kusti polkee.

Jorma M.
Kangasala

Jorma Koski

Tänään tuli 4/2009 Ranskasta, paperi tuntuu hieman parantuneen.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

jmantyla

Lainaus käyttäjältä: Jorma Koski - 01.04.2009, 20:18:36
Tänään tuli 4/2009 Ranskasta, paperi tuntuu hieman parantuneen.
Se tuli eilen tännekin, mutta muutoin taistelu S&T-lehden kanssa jatkuu. Nimittäin vaikka olen jo
saanut lupauksen, että tulematta jääneet numerot 12/08 ja 1/09 lähtetään minulle jälkikäteen, niin
eipä luvattua pakettia ole vieläkään tullut. Täytyy laittaa uusi muistutus maksetuista mutta saamattomista
lehdistä.
Katsotaan kuinka pitkä jatkojännäri tästä on tulossa ...  :tongue:

Jorma M.

Jorma Koski

Tänään tuli 5/2009, tahti tuntuu parantuvan.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

jmantyla

Ich bin glücklich!  Neljän kuukauden taistelu päättyi eilen voittoon, kun postilaatikossa olivat kahdessa kirjekuoressa puuttumaan jääneet numerot 12/08 ja 1/09.
S&T 5/09 tuli jo pari päivää sitten. Nyt minulla on täydellinen kokoelma S&T-lehtiä kuuden vuoden ajalta.
Mutta koville otti. Tarvittiin kaksi yhteydenottoa Ursaan. Sen jälkeen S&T-lehden nettilomakkeen täyttö ja neljä sähköpostia lehteen, sekä toimenpiteiden
välissä odottelua ja pähkäilyä yli neljä kuukautta  :cry:
Kaikenlaisia selityksiä tuli matkan varrella postituksen ulkoistamisesta ja tietojärjestelmän kaatumisesta.
Tietokoneiden voittaminen on sittenkin mahdollista. Kaiken kruunasi lehden lupaus, että tilaustani jatketaan vielä kuukaudella maaliskuun 2010 loppuun  :cool:

Jorma M.
Kangasala


jmantyla

Nuolaisin ennen kuin tipahti. Ongelmat Sky&Telescopen kanssa näyttävät aina vain jatkuvan.
Kun sain jälkilähetyksenä pitkän karhuamisen jälkeen talven kaksi puuttuvaa numeroa, luulin kaiken olevan kunnossa.
Tänään postilaatikkoon tuli 08 elokuu 2009 - mutta välistä jäi taas tulematta yksi lehti, 07 heinäkuu 2009.
Valitus lehteen lähti taas kerran. Katsotaan mitä nyt vastaavat.
Onko muilla ollut vaikeuksia tämän lehden kanssa viime aikoina? Ei kai kaikki huono tuuri voi sattua minulle?  :undecided:
Ovat kuulemma ulkoistaneet postituksen. Se on tätä aikaa. On kai se selvä, että kun aikansa ulkoistetaan ja poljetaan
hintoja, niin jossain ketjun vaiheessa kuvioihin astuu huonosti palkattu ja motivoitu työntekijä. Tulokset ovat sen mukaisia.
Pitää ensi syksynä miettiä mitä tämän sinänsä hyvän lehden kanssa tekee. Ei jaksaisi jatkuvasti olla karhuamassa
puuttuvia numeroita.

Jorma M.
Kangasala

MarkoM

Eipä muuten ole näkynyt heinäkuun numeroa täälläkään, joten sattuu sitä muillekin. Myös viime syksynä jäivät numerot 11/08 ja 12/08 tulematta, vaikka niistä reklamoitiin suoraan julkaisijalle (meidän osaltamme se oli siis yhtä tyhjän kanssa)...

Ehkä Ursan kannattaisi vaihtaa syksyn yhteistilaukseen S&T:n tilalle jokin eurooppalainen tähtitiedelehti (olisiko esim. The Astronomer mitään?) ja jenkkivaihtoehtona olisi edelleen Astronomy...
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Jorma Koski

Tällä viikolla tuli numero August 2009.
Olen tilannut netistä ja maksanut luottokortilla jo monia vuosia.
Etusivun tietolaatikko on taas vitivalkoinen.
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook