Kaukoputkea odotellessa,( Sky-Watcher skyliner-200) päätin alkaa rakentelemaan jonkinlaista havaintosuojaa. Täältä foorumista olen kyllä löytänyt vinkkejä, mutta kaikki ovat olleet kiinteitä. En voi kiinteätä suojaa rakentaa, ainoastaan elementeistä nopeasti koottavan ja purettavan. Siirtomatka tontilta pystytys paikkaan n. 50 metriä (Läppärin langaton yhteys sisälle modemiin yltää vielä hyvin

). Minkä mallinen olisi toimivin? Ja olisiko materiaali vinkkejä? Koko vinkkejä , missä mitoissa vielä mahtuu hyvin pyörimään , siis minä itse ja putki .Itse olen hahmotellut sellasta 6 kulmiota elementeistä (Kyllästetystä puusta), mutta rakennelman koko vielä hämärissä. Katto ei välttämätön, sillä roundaan aina kaikki tavarat havaintosuojasta lukkojen taakse kotiini (Suojaa en siirtele kuin pari kertaa vuodessa). Tietenkin jonkinlaisen katoksen siihen pystytän ettei se täyty talvella lumella. Niin ja pitäiskö jalustaa (dotson) varten valaa betonista tukeva alusta?( alusta saa olla kiinteä) Vai millainen olisi hyvä tai riittävä. Maaperä mihin suoja tulee on täyttä hiekkaa. MIelenkiinnolla odottelen ehdotuksia

, kaukoputkea odotellessa...