Toimiva tietokone tähtikuvien käsittelyyn

Aloittaja TuRe, 18.06.2009, 15:04:18

« edellinen - seuraava »

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 26.06.2009, 08:51:13
Mulla on ollut Vista käytössä kohta 2 vuotta eikä kertaakaan mitään ongelmia kuvankäsittelyn kanssa. Itse asiassa Vista on ollut paljon XP:tä vakaampi ja blue screenejä on ollut vain pari tänä aikana. Tuplaydin koneessa on muistia 4GB:tä ja CCDStack herjaa edelleen isojen pinojen kanssa muistin riittämättömyydestä. Ainoa lääke tähän on tällä hetkellä 64-bittinen Vista tai XP.
Voithan aina vaihtaa pienempikennoiseen kameraan... :) :cool:
Vesku
www.vkastronomy.com

Timpe

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 26.06.2009, 08:51:13
Mulla on ollut Vista käytössä kohta 2 vuotta eikä kertaakaan mitään ongelmia kuvankäsittelyn kanssa. Itse asiassa Vista on ollut paljon XP:tä vakaampi ja blue screenejä on ollut vain pari tänä aikana...

Samat kokemukset minullakin Vistasta. En tosin tiedä, mikä meni Vistaan tänään kun se heitti kaksi sinistä ruutua peräkanaa noin 10 minuutin välein (aina kuin ehdin kirjautua tänne ;) ja valitti ruudussa muistivirhettä. Syylliseksi epäilen Kingstonin 2 GB lisämuisti-kittiä, jonka asentelin koneeseen parisen kuukautta sitten. Vistan oma muistitesti ei tosin löytänyt mitään vikaa bootin jälkeen tehtävässä pitkässä testissä, eikä boottilevyn scandisk-tarkistuskaan valitellut ylimääräisiä. Tilannekin näytttää rauhoittuneen toistaiseksi ja tämä on toiminut n. 1,5 h putkeen ilman kolmatta sinisen ruudun jumia (koneen kotelo on tosin vielä auki ilmankierron tehostamiseksi, kun tuo asennuspaikkani on sellainen kirjahyllyn/kirjoituspöydän välinen kolo, joka saattaa keittää näin kesähelteillä).

Lainaus käyttäjältä: avanti - 25.06.2009, 23:31:58
Itselleni Ubuntu Linuxin käyttöönotto ei ollut juuri sen vaikeampaa kuin Windowsinkaan. Tosin mulla on tietotekniikan ammattitutkintoja...

Alan tutkinto löytyy itseltänikin, vaikken tuota nykytöissäni tarvitse. Ja sain minäkin sen Ubuntun peruskäytön onnistumaan, mutta en silti saanut itseäni innostumaan aiheen enemmästä opettelusta (alkoi tuntumaan liikaa työltä  :wink:)

PS. Tuli huomattua samalla, että nyt saa Vistan uuden koneen mukaan siten, että samalla hintaa tulee päivitys Windows 7:aan (ks. esim.)
- Timo Inkinen

TuRe

Pöytäkoneen hankinta on viivästynyt määrätyistä syistä. Nyt tosiaan tarjotaan koneeseen hankinnan yhteydessa Windows 7.
Sekö se pitäisi ottaa. Miten se eroaa pääpiirteissään Windows XP:stä.
Tuomo Repo

GaryP

Windows 7 ei ole niin ikävän kynnyksen takana kuin Vista oli, mutta yksi asia niitä yhdistää; laitetuki. Kannattaa selvittää omien oheislaitteiden osalta ajurit, ainakin silloin kun oheislaitteen vaihtaminen uudempaan tulee turhan kalliiksi. Minä pysyn normaalikäytössä XP:ssä vielä pitkään, mutta matkakoneessa ilman harrastelaitteiden pakollista läsnäoloa, olen valmis seiskaan.

Kun seiskaa säätää kovalla kädellä käyttöliittymän osalta, saa turhat silmäkarkit pois käytöstä ja ulkonäko on yhtä rauhallinen kuin XP:ssä, samoin perusasiat löytyvät. Harmi vaan että tuo #¤%&#! IE7-8 on pakko ottaa mukaan, niiden ulkonäkö on jotain raivostuttavaa, eikä kaikki pikatoiminnot ole enää siellä missä ennen.

Pikakysymys, mikä on uusien käyttiksien ALT-Enteriä vastaava näppisyhdistelmä? Resurssinhallinnassa ei saa enää esim. kansion ominaisuuksia näkyviin tuolla. Vai onko näppikseni rikki?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

risto1

Tilasin win 7`n tossa kuukausi sitten toimitukset alkaa vissiin ensi kuussa. Jos tarkotat ie7-8  exploreria niin annoin itseni ymmärtää, että eurooppaan
toimitettavassa versiossa ei nimenomaan ole ie`tä  kiinteenä eikä  ole päivitysversio niinkuin Jenkkilässä, vaan tarttee asentaa ns. puhtaasti (tyhjä kone)
jos haluaa ie`n sen joutuu asentamaan erikseen. saatan olla väärässä kun en ymmärrä tuota lontoon kieltä. Että 7 myötä taitaa päästä eroon ie`stä
maksoi 14.90 tulee tohon aceriin visvan tilalle.
Risto

GaryP

Ei ihan noinkaan, vaan haluaisin käyttää IE6:sta koska se on miellyttävä ja tuttu, silmänilo suorastaan verrattuna muihin vaihtoehtoihin.
Sanokaa minua muutosvastarintaiseksi ja vanhanaikaiseksi, mutta kun on tekstipohjaisesta lähtenyt liikkeelle, niin osaa arvostaa minimaalista ulkomuotoa ja nauttia riittävistä ja tarpeellisista toiminnoista.

Korjatkaa jos olen väärässä, mutta ei taida Vistaan tai seiskaan saada millään toimimaan IE 6:sta, sen verran syvälle käyttikseen se integroituu.


Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Lauri Kangas

Tässä IE6-simulaatiota myös uudempia selaimia käyttäville: http://elbertf.com/ie6ify/  :grin:

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 06.09.2009, 13:51:23
Tässä IE6-simulaatiota myös uudempia selaimia käyttäville: http://elbertf.com/ie6ify/  :grin:

???

Noinhan sitä käy kun piti alkaa "korjaamaan" vanhoja hyviä toimiva web-sivustoja "yhteensopiviksi". Eli idiootit löytyvät siellä missä tehdään hienoja sivustoja, kalliita, hitaita, silmille haitallisia, mainosrahoitteisia, yms. BS...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Ja taas menee jo edellä kirjoitettujen takia pahasti OT... lopetan tämän ketjun kiusaamisen tähän, mutta jos joku osaa kertoa miten uusien selainten osoiterivin saisi oikeaan paikkaan, eli heti selainikkunan yläpuolelle, ei valikoiden päälle, olisin kiitollinen. Tämä on kylläkin väärä foorumi tuohon.

Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...