Minun mielestä on todella haastavaa ja vaikeata tehdä pelkälle jalustalle kunnollista
sää suojaa(kondessi vedet ym) saatikka puhumattakaan varkaus suojauksesta, minun mielipide
on kyllä se rakennus/ rakennelma päälle!
Lopputulos tämän ketjun ajatusten kehittelystä löytyy nyt tästä alta noin kuukauden pohdiskelun ja rakentelun jälkeen. Muutoin tuo rakennelma täyttää omat vaatimukseni "kiinteän siirrettävästä" jalustan sääsuojauksesta, mutta jouduin kuitenkin tinkimään mielipiteistäni noiden liikuntakiskojen suhteen.
Rakennelman säkäkorkeus on noin 145 cm ja sen kokonaispaino on liikuteltavissa (pyörillä kiskoja pitkin) kevyesti yhdellä kädellä. Oven lukituksen rakensin autotallista löytyneiden jämäosien (talon pääoven korjauksesta jäänyt Boda varmuuslukko ja vanhat saranat ;) varaan. Lisäksi rakennelma ankkuroituu eräänlaisella pikalukituspuomilla tuon tolpan ympärille niin, ettei sitä voi nostamalla irroittaa paikaltaan. Rakenne on alta avoin, kuten Kaizu yllä ehdotti, mutta toisaalta muutoin tiivis poislukien oven yläreunan tuuletusraot. Puolet kamoista löytyi omasta varastosta jemmasta ja toisen puolikkaan hankin puutavaraliikkeestä, rautakaupasta ja romuttamolta. Ulkonäkö määräytyi pihan muiden rakennusten mukaan, mutta siihen on tulossa vielä "piste i:n päälle", jos idean toteutus onnistuu
Kuvat kertonevat loput yksityiskohdat...
Lopuksi kysymyksiä:
1.) Mikä lienee kosteuden kondesoitumisen määrä tuossa rakennelmassa? Bitumihuopakate ei ole niitä pahimmin kondensoituvia, mutta toisaalta tuonne sisäkattoon on helppo lisätä välikate ohjaamaan mahdolliset tipat jalustan sivuitse. Ilmatilaa tuossa on noin kuution verran ja olen varautunut lisäämään tuuletusrakoja katon sivulappeen alle, jos se osoittautuu tarpeelliseksi.
2.) Entä kannattaako tyhjässä jalustassa pitää vastapainoja päällä, koska 30 kg on kuitenkin melkoinen massa tasapainottamattomana? Itse ottaisin 20 kg painon pois ja jättäisin 10 kg kiekon, mutta mitä mieltä muut ovat?
Lisäys: Liimaa ja ruuvveja, niin pitää minkälaisen sään tahansa. Kotelo oli vain nupin kokoinen.
Ei tästä tullut ihan nupin kokoista...
Edit: Latasin kuvat uudelleen, kun foorumisofta oli korruptoinut ne (liite näkyi "liite.jpg" + "tiedoston koko" tyyliin, mutta sitä ei saanut enää auki, eikä kuvaa näkynyt). Näitä viallisia liitetiedostoja on muitakin liikkeellä...