Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

kalpaha

Perjantaina myöhään illalla tilasin Skywatcher 200m dobsonin. En ole varma oliko virhe käyttäjän tarkkaamattomuudessa vai oliko varastosaldo sivuilla väärin, mutta lauantaiaamuna tuli sähköposti, että saavat lähetettyä vasta 10-14 päivän kuluessa. Kysyin sitten, voinko maksaa erotuksen GSO 200mm dobsoniin (39e), jos sitä löytyy suoraan varastosta. Tänään oli tullut vastaus, että kyllä onnistuu, laittavat putken toimitukseen huomenna sekä tilitiedot puuttuvan summan maksamiseksi.

Eli toistaiseksi voin itse varauksettomasti suositella kyseisen yrityksen palvelua.

jaffons

Lainaus käyttäjältä: jaffons - 30.09.2011, 20:31:06
1. Ostosta kymmenen tähden maininta, maanataina tilasin (paypal) ja perjantaina oli jo kotiovella. Palvelua en sen enempää tarvinnut.

Mutta 2. kertaan pitää antaa miinusta; kysyin tuotteesta yksityiskohtaa niin myyjä väittii (väärää) tietoa, ja koska olin lähes varma asiasta kysyin 100% varmistusta niin ei vieläkään oltu osattu otettaa tuotetta käteen ja tarkastaa. Vasta omatoimisen todisteen esittäminen sai mielen muuttumaan. Sitten sama episodi toisen yksityiskohdan jälkeen. Noh tarjouksen sain saksankielisellä dokumentilla ja ohjeena "raha pankiin = paketti postiin", eipä tuo iso vaiva ole kääntää viitettä esille mutta silti.

e. Okei asia luonnistui sittenkin parhain päin ja paypalilla onnistui maksu.  :smiley:

+ emailiin vastataan kyllä samana päivänä.

Jatkoa minun kokemuksiini:

Ostin flatterin ja koska heidän tuotetietonsa oli hieman liioiteltuja (vääristettyjä), eikä tuote sopinutkaan minun putkelle ehdotin vaihtoa ja välirahaa toiseen tuotteeseen kalliimpaan. No suoraa vastausta en saanut että onnistuuko vaihto, mutta sanoi ja lähetti lopuksi tsflat2 ja adapterin ilmaiseksi suoraan kotiin. (?)

+++
Heq5pro, kwiq
WO ZII80/545
450Dmod, tsflat2

mals77

Olen ostanut viimeisen vajaan vuoden aikana T-S:ltä rompetta 3700 € edestä. Pääasiallisesti homma on toiminut niinkuin pitää. Vuoden vaihteen jälkeen homma on kuiten alkanut lipsumaan ja viimeisin tilaus oli jo kolmas, missä tilattua, vahvistettua ja maksettua tuotetta ei tullutkaan, vaan jäi jälkkäriin. Varastotilanne siis näytti "in stock" ja järjestelmä vahvistaa, että tuote on toimitettu. Kun tilauksen muut tuotteet saapuivat, luki lähetteessä "item xxx will be delivered as soon as possible".

Reklamoin asiasta ja sain seuraavanlaisen vastauksen: "thank you for the email and sorry for the shop software error. The Orion filter is back ordered and will be sent asap (of course without additional shipping fees)!" Vain "sorry", ei mitään oma-alotteista kompensaatiota tms?! 3700 €/v on heille ilmeisen pieni summa, joten varmasti pärjäävät ilmanki, kun vaihdan ostopaikkaa  :realmad:

-Mikko-

Timpe

Lainaus käyttäjältä: mals77 - 22.05.2012, 22:53:20
...homma on kuiten alkanut lipsumaan ja viimeisin tilaus oli jo kolmas, missä tilattua, vahvistettua ja maksettua tuotetta ei tullutkaan, vaan jäi jälkkäriin. Varastotilanne siis näytti "in stock" ja järjestelmä vahvistaa, että tuote on toimitettu. Kun tilauksen muut tuotteet saapuivat, luki lähetteessä "item xxx will be delivered as soon as possible".

Tuollainen on ikävä tilanne, koska minusta myyjän pitäisi ottaa yhteyttä ostajaan ennen paketin lähettämistä ja tarjota tilalle puutteen korvaavaa osaa tai sitten minimissään selvää ennakkotietoa tilauksen vaillinaisuudesta/viivästymisestä. Olisiko tässä kyse siitä, että liikkeestä on nykyisellään tullut turhan suosittu ja nykyhenkilöstö työskentelee siellä alimiehitettynä kun tuotteiden toimituspuoli takkuilee? (Samaa ilmiötä on muuten havaittavissa Verkkokauppa.com:n suunnalla, kun olen tehnyt tuolta ostoja töihin ja virheitä/viiveitä on tullut turhankin usein.)

Tässä vielä kokemus edelliskerrasta TS:n kanssa:
Tilasin itselleni uutta OAG:tä Newtoniin ja ajattelin ostaa Lumiconin LG1015 mallin. Kysyin TS:ltä lisätietoa Lumiconin kaukoputkipuolen sovituksesta M48 kierteellä ja siitä voinko kiertää tuohon M48 kierteeseen Baaderin RCC1 komakorjaimen suoraan ilman loittoja niin ettei RCC1:n takaosa ottaisi kiinni OAG:n prismaan. (TSOAG9 tarvitsee lyhyen loiton tuohon väliin, muutoin RCC1 ei kierry loppuun saakka kiinni.)
Esitin samaan sähköpostiin myös kysymyksen tuosta Lumiconin M48 kierteistyksen laadusta, koska Cloudy Nightsin keskustelussa oli maininta Lumiconin mahdollisista laatuongelmista tässä kierteessä. (Lisäsin tuon CN:n tekstistä löytyneen Lumicon -epäilyn omaan viestiini mukaan samoin kuin suoran CN-linkin, jossa asiaa oli pohdittu.)

Lopputulema oli, ettei Lumiconia olekaan yllättäen saatavilla huolimatta verkkosivuilla (yhä) näkyvästä 1-2 viikon toimitusajasta:
"Unfortunately we do no know when (if ever...) Lumicon articles will be available again. As an alternative, I can offer this off-axis-guider: http://www.teleskop-express.de/shop/product_info.php/info/p377.html"
Lieneekö ylläoleva kyselyni ollut liian tekninen tai muutoin hankala (tai hidas asia) selvittää TS:n toimesta, kun webbisivujen saldotieto ja myyjän ilmoitus erosivat toisistaan? Ja voihan olla, ettei TS uskaltanut myydä tuota tilaustavarana olevaa Lumiconia tällaiselle vaativalle ostajalle, joka saattaisi kuitenkin palauttaa sen takaisin liikkeeseen mahdollisten laatuongelmien takia :huh:

Tilasin tuon perusteella ehdotetun TSOAG27:n Lumiconin tilalle, kun sitä oli suoraan TS:n hyllyssä ja tämä +7mm pidempi OAG mahtui vielä omaan kuvauskokoonpanooni. Tavaratoimitus tuli sitten UPS:n kautta perille normaalissa aikataulussa (eli 10.5. -> 16.5.2012). TSOAG27:ssa on pienempi prisma kuin Lumiconissa (sama kuin TSOAG9:ssä), mutta vastaavasti TSOAG27 on näppärämpi käyttää todellisessa kuvaustilanteessa eli olen tyytyväinen tähän vaihtokauppaan.
- Timo Inkinen

mals77

No huh-huh! Viimeisin viesti T-S:ltä oli tuo "sorry". Tänään ilmoitin, että lopetan kauppasuhteeni heidän kanssaan ja pyysin sulkemaan käyttäjätilini. "Ilmekään värähtämättä" he ilmoittivat: "thank you for your email. The customer account has been closed as requested. The order of the pending Orion solar filter was cancelled and the balance is going to be returned via PayPal." Että näin T-S:ssa! Uutta ostopaikkaa ettimään.

-Mikko-

Timi

#110
Välillä kehuja:
Eilen illalla myöhään tilasin pientavaran, maksu PayPal, tänään klo 11:00 sp : The current status is: Shipped.
Tätä ennen kysely samasta tavarasta kotimaasta - tavaraa ei ole, odota viikko --- tiedustelu 2 viikon päästä uudelleen, ei vastausta sp:llä.  :angry:
Jos TS:ltä tulee nyt tilaus viikon sisään annan taas pisteet sinne.

Ja kirjelähetys tulikin nopsaan 29.5 ja oli vielä viikonloppukin välissä...

EJP

Ikävä juttu jos mukavat ostopaikat vähenevät. Olen kevään mittaan ostanut yhtä ja toista pientä tarviketta TS:sta ja kaikki on toiminut erinomaisesti. Viimeksi lähettivät jo jopa laskulla, jolloin tavara ja rahat olivat samaan aikaan matkalla. Olisiko kielipolitiikalla merkitystä, olen käyttänyt viesteissäni saksaa vaikka se käytön puutteessa onkin kankeampaa kuin englanti, tuskin sentään. Toivotaan nyt kuitenkin että TS pitää tasonsa ja nuo esiintulleet tapaukset jäävät poikkeuksiksi. Valikoima heillä kuitenkin on ymmärtääkseni edelleenkin varsin laaja.

mals77

Juu valikoima on laaja sekä hinnat valtaosin kohallaan. Siksi onki sääli jos alkavat kompuroida ylimielisyyteen ja näin pilaavat hyvän konseptin.

-Mikko-

rintape

Olen ehkä 3-4 tilausta tehnyt T-S:een ja aina on pelannut tosi hienosti. Useamman kerran olen myös kysellyt tuotteista ja vastaukset on aina olleet tosi nopeita.

Kerran sain itsekseni hyvät naurut kun kopioin heidän nettisivuiltaan tuotteen tietoja sähköpostiin ja kyselin lisätietoja. Vastaus tuli tosi nopeasti:

"I don't know where you got that information, but...."

En tiedä tarkkaan kuinka iso firma on kyseessä (henkilökunta/ liikevaihto), mutta ainakin netissä oleva tuotevalikoimahan on ihan hirvittävän laaja. Ei mikään ihme jos ei aina tiedetä ihan tarkaan edes mitä kaikkia tuotteita nettiliikkeessään myyvät. Ja valikoiman ajantasalla pitäminen on varmasti aika hankalaa. Mutta se ei tietysti kovin paljon lohduta jos juuri omalla kohdalla asiakaspalvelu pettää.

Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

Timi

Lainaus käyttäjältä: mals77 - 22.05.2012, 22:53:20
Olen ostanut viimeisen vajaan vuoden aikana T-S:ltä rompetta 3700 € edestä. Pääasiallisesti homma on toiminut niinkuin pitää. Vuoden vaihteen jälkeen homma on kuiten alkanut lipsumaan ja viimeisin tilaus oli jo kolmas, missä tilattua, vahvistettua ja maksettua tuotetta ei tullutkaan, vaan jäi jälkkäriin. Varastotilanne siis näytti "in stock" ja järjestelmä vahvistaa, että tuote on toimitettu. Kun tilauksen muut tuotteet saapuivat, luki lähetteessä "item xxx will be delivered as soon as possible".

Reklamoin asiasta ja sain seuraavanlaisen vastauksen: "thank you for the email and sorry for the shop software error. The Orion filter is back ordered and will be sent asap (of course without additional shipping fees)!" Vain "sorry", ei mitään oma-alotteista kompensaatiota tms?! 3700 €/v on heille ilmeisen pieni summa, joten varmasti pärjäävät ilmanki, kun vaihdan ostopaikkaa  :realmad:

-Mikko-

En vaihtaisi ostopaikkaa ihan noin äkkipikaisesti, sattuuhan vahinkoja kaikille ja jos kuitenkin tavaran olet saanut vaikka myöhässäkin parempi niin kuin ei milloinkaan, se toinen kauppa (suomen ulkopuolella?) voi sitten olla jo huonompi vaihtoehto ja riski suurempi menettää jopa rahaa jos huono tuuri käy.

naavis

Jep, ihan vähästä ei kuitenkaan kannata lähteä ostopaikkaa vaihtamaan. TS on kuitenkin pitkään palvellut hyvin.

pappa

Pientä tilpehööriä tilasin elikkäs tarvikeosastolta lauantaina, valitsin maksutavaksi maksun luovutuksen yhteydessä. Maanantai iltana tuli TS:ltä ilmoitus tavaran lähettämisestä ja UPS:in s-posti jossa paketti on otettu kuljetettavaksi. Matkalla on UPS seurannan mukaan saksan moottoriteillä. Harmittavaa että on isoissa kaupoissa moista epäselvyyttä. TS kuitenkin parhaasta päästä, huonoja päiviä sattuu kaikille, kunhan ei satu liikaa.
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

pappa

Tarvikkeet tulivat tänään, kaikki mitä piti ja kunnossa. UPS lähetti kaarti toimitusosotteen sijastä työpaikalle.
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

artoni

Tulee mieleen, että onko siellä liikkeessä eroa kenen kanssa asioi vai onko kysymys koko TS:n palvelun heikentymisestä / ylimielisyydestä? Olen itse asioinut aina Patrick Woitalan kanssa ja ei voi muuta kuin kehua. Nopeaa, ystävällistä ja asiantuntevaa palvelua. Olen kyllä viimeksi tilannut sieltä tavaraa viimevuoden elokuussa.  Tiedä sitten onko palvelu kääntynyt huonompaan suuntaan vai onko ollut jollain henkilöllä ns. maanatai päivä.

spuge

Itse olen asioinut myös Wolfi Ransburgin kanssa, ja mitään moitittavaa ei ole ollut - Myönsi alennusta tilaamastani tuotteesta ja paketti lähti liikkeelle heti tilauspäivänä.
WO Megrez 72/432, SW SkyMax 180/2700