Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

soreneck

Tervehdys..

Pitää tässä oikein kehua telescope-servicen väkeä , ehkä joku joka epäröi ostaa kyseisestä paikasta saa tästä vahvistusta päätökselleen...

Ostin pari vuotta sitten vai onko siitä kolme ?? Orion intelliscopen 12 "+ okulaarit sun muut "värmeet" ...
Silloin oli sattumalta hampurin satamassa lakko , se sotki aikatauluja ja aiheutti pientä ja vähän suurtakin päänsärkyä tässä päässä ...sentään rahat piti lähettää etukäteen ja hirvitti että siinnekkö kaikki meni...mutta ...
Patrick Woitala piti hyvin tilanteen tasalla pahoitellen asiaa...ja lopulta putki tuli siistissä paketissa kaikkine " värmeineen"...
Nyt asioin uudestaan samaisen Patricin kanssa ja sain neuvoteltua hyvän sopimuksen muutamasta lisätarvikkeesta ....
Hyvin tuli vastaan ja sopimukseen päästiin ...

Eli plussat telescope - servicelle !!!

Terveisin :Soreneck

task

Olen ostanut jonkin verran tuotteita heidän kauttaan. Kaikki on mennyt hyvin tähän asti..

..nyt ikävämpi tilanne, viallinen tuote meni heidän puolesta takuuseen mutta heidän huonon englannin kielen takia postittivat minulle takuu tuotteeni kanssa tavaraa jota en edes tilannut, samalla veloittivat masteriani vaikka eivät ole postittaneet mitään.. Eli kuukauden palkasta meni tod.näk suuri osa pöntöstä alas. Taidan tämän jälkeen siirtyä toisen yrityksen asiakkaaksi..todella ala-arvoista palvelua. Suomesta ostamisessa on hyvää se että aina voi soittaa ja selventää tilannetta myyjän kanssa, saksan kielen osaamattomana on vähän hukassa..

Eli, nyt hukassa oma heiltä ostamani tuote ja läjä arvokasta veloitettua tavaraa.

Onneksi Nordealla on reklamaatio mahdollisuus näille ulkomaan ostoksille.


Kaizu

Voitko hieman tarkentaa, mitä on tapahtunut tai tapahtumatta. Itse olen asioinut Patrik Voitalan kanssa, enkä voinut moittia häntä huonosta eglannin kielen taidosta. Oma kielitaitoni on silloin tällöin aiheuttanut hämminkiä, kunnes olen löytänyt sanakirjan.

Kaizu
Kai Forssen

task

Lähetin takaisin oikeasti homeisen tuotteen, lähettivät minulle uuden tilalle (ei saapunut) plus tavaraa jota en edes tilannut. Tilasin tavaraa jota tarvitsen, eivät lähettäneet vain laskuttivat. Siinä lyhyesti, enempää en kommentoi koska nordean kautta reklamaatiota tulen ensi viikolla hakemaan. Jos oikeasti tunnet tuon voitalan kysy jos voi auttaa minua!! Pieni tilaus rahallisesti, mutta niin on tulotkin.

Timpe

Woitala on hyvin asiallinen ja pätevä kaveri TS:ssä, joten asian selvittely sähköpostitse TS:n kanssa olisi huomattavasti parempi vaihtoehto kuin "käräjöinti" pankkien välityksellä. Täälläkin on näet pelkkiä hyviä kokemuksia P.Woitalan ja TS:n kanssa asioinnista (korjasi mm. tekemänsä pienen laskutusvirheen ja antoi tilaukseni mukaan kyseisen 30 euron osan ilmaiseksi :) Tosin tilauksen kokonaissummakin oli noin 1500 euroa ml. tuo 30 euron lisäkilke.)
- Timo Inkinen

task

Mitään ihmeen "käräjöintiä" en edes halua, ainoastaan mun 13mm hyperionin takaisin ja tilaamani tuotteet (250€) mulle. Ihme toimintaa, oikeasti jos multa veloitetaan 250€ masterilta ilman että mitään lähetetään, olisi aika kiva että ne tuotteet saisikin. Sähköposti viestintä on ollut aika sekavaa tähän mennessä vaikka oma "englanti" on melkein parempaa kuin suomeni. Tämä firma on toimittanut mulle tavraa moitteettomasti tähän mennessä ja olis kiva jatkaa samaa linjaa!

GaryP

Toivottavasti englantisi on todellakin parempaa kuin suomesi, tuo vuodatuksesi on nimittäin aika sekavaa luettavaa.

Kerropas nyt meillekin, kun kerran aloitit, koko tarina.
Mitä tilasit, mitä sait?
Mikä meni pieleen, kenen kanssa sovit palauttamisen?
Mitä tuli takaisin, mitä laskuttivat kaikkiaan?
Mitä jäi puuttumaan toimituksesta?

Jos olet yhtä epämääräisesti asioinut sinne firmaan kuin olet tähän mennessä tänne kertonut, on syytä rauhoittua ja aloittaa ihan alusta.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Poro

#7
Jos kauppias on tehnyt virheen, niin voit olla huoletta kunhan sinulta köytyy tositteet. Samankaltaisesta asiasta on jo korkeimman oikeuden päätös jossa sanotaan että luottokunta on vastuussa kolmannen osapuolen tekemisistä. Kuten sinä olet vastuussa kortin käytöstä niin myyjät vastaavat luottokunnalle kortin veloituksesta ja suomen kuluttajansuojalaki siirtää kolmannen osapuolen virheiden vastuun luottokunnale.

http://www.talentum.com/doc.te?f_id=1107755

Korkeimman oikeuden tiedote
http://www.kko.fi/38361.htm

EDIT: tämä siis jos olet maksanut suoraan luottortilla, PAYPALin tekemiin sopimuksiin "neljänsien osapuolten" kanssa ei taida suomen lait enää ylettyä!
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

task

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 28.02.2009, 09:47:21
Toivottavasti englantisi on todellakin parempaa kuin suomesi, tuo vuodatuksesi on nimittäin aika sekavaa luettavaa.

Kerropas nyt meillekin, kun kerran aloitit, koko tarina.
Mitä tilasit, mitä sait?
Mikä meni pieleen, kenen kanssa sovit palauttamisen?
Mitä tuli takaisin, mitä laskuttivat kaikkiaan?
Mitä jäi puuttumaan toimituksesta?

Jos olet yhtä epämääräisesti asioinut sinne firmaan kuin olet tähän mennessä tänne kertonut, on syytä rauhoittua ja aloittaa ihan alusta.




Tilanteen selventäminen yksityiskohtaisesti tänne ei mielestäni ole tarpeen, kunhan tulee viesteistäni ilmi että kyseinen yritys on nyt hoitanut minun palvelun huonosti. Muiden on kenties hyvä tietää tämä ennenkuin ostavat tavaraa sieltä. Onhan se selvää että sekaannuksia sattuu kaikille firmoille.

tietysti voin henkilökohtaisesti kertoa sinulle koko tapahtuman, JOS sinulla on vaikutusvaltaa kyseiseen firmaan ja pystyt tilanteen selvittämään.   




GaryP

Lainaus käyttäjältä: task - 28.02.2009, 14:35:03


Tilanteen selventäminen yksityiskohtaisesti tänne ei mielestäni ole tarpeen, kunhan tulee viesteistäni ilmi että kyseinen yritys on nyt hoitanut minun palvelun huonosti. Muiden on kenties hyvä tietää tämä ennenkuin ostavat tavaraa sieltä. Onhan se selvää että sekaannuksia sattuu kaikille firmoille.

tietysti voin henkilökohtaisesti kertoa sinulle koko tapahtuman, JOS sinulla on vaikutusvaltaa kyseiseen firmaan ja pystyt tilanteen selvittämään.   






Olet täysin kohtuuton. Valitat meille asiasta kertomatta yhtään mitä on tapahtunut. Osaatko keskustella asiallisesti? Ota yhteys myyjään ja selvitä tilanne juurtajaksain.

Meitä toki kiinnostaa jos jossain on huonoa palvelua, mutta tiedänmyös sen kokemuksesta, että jotkut asiakkaat voivat olla täysiä ääliöitä. Olen ollut asiakaspalvelutehtävissä käytännössä koko työelämäni, joten osaan asettua molemmille puolille tilannetta. Objektiivinen täytyy silti olla, ja muistaa että joskus on ihan inhimillisiä piiirteitä tapahtumissa, ei välttämättä huonosti hoidettuja tehtäviä.

Kerro meille lisää sitten kun sinulla on jotain kerrottavaa, nyt olet vain tuhlannut aikaa. Et voi tosissasi odottaa että jollaki nfoorumilla ratkaistaisiin puolestasi asioita, tuskin kukaan täällä kävijöistä on osallisena kyseisessä yrityksessä.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

tatu

Rekisteröidyin uudestaan, sama henkilö kyseessä, siis "task".

Eli en ollut tarpeeksi asiallinen ja tuhlasin aikaa, OK.. Kerron mitä tapahtuu tällä hetkellä ja itsekin myyjän ammatissa :) Älä tuohdu liikaa..

Eli tilasin pari viikkoa sitten pari okulaaria muutamalla sadalla eurolla, sain ne kuten aina TS;n kautta nopeasti (viikko), Toinen okulaareista oli täysin homeen peitossa, siis kunnolla ruskean jauhon peitossa. Otin yhteyttä TS;ään ja eivät pitäneet sitä ongelmana. OK, se okulaari aiheutti sen verran kirvelyä perheeni ja mun nenään että pyysin vaihtoa. suostuivat eli kaikki hyvin tähän mennessä. Lähetin okulaarin takaisin viestillä että kun se saapuu ostan lisää heiltä tavaraa ja ne voi laittaa samassa paluu paketissa mulle. Mainitsin että olen kiinnostunut uudesta kulmapeilistä ja jonkinlaisesta punapiste tähtäimestä, . Samalla tein tilauksen kyseisistä tuotteista (ts 2" quartz diagonaali ja Baaderin Sky surfer V) luottokortilla heidän weppikaupan sivuilla. Liitin siihen viestin varmistukseksi että tietävät kuka minun okulaari takuuta hoitaa.

Kun olin tehnyt tilauksen Tuli firman työntekijältä postia hyvin epämääräisessä viestissä että miksi tein tuplatilauksen.. Eli postittivat minulle palautuksena uuden okulaarin (hienoa), ja valitsivat hyllystä itse kulmapeilin ja etsimen kysymättä minulta toiveita, postittaen ne. Loistavaa, eli tulossa on mun takuutuote ja kaksi tuotetta joita en tilannut tai edes tiedä mitä ne on.. Nyt vain odottolen sitä pakettia joka tulee? ja joudun postittamaan sen takaisin heidän pyynnöstä. Siinä ilmeisesti on lasku sisällä vaikka eivät sitä maininneet sähköpostitse. Kun palautan paketin (13€ kuluja taas) luotan sokeana että poistavat laskun heidän järjestelmästä, toivottavasti.

Samalla veloittivat luottokorttiani n.250€ eivätkä postittaneet näitä tilaamania tuotteita. Mainitsivat vain että alkuperäinen minua palvellut myyjä on lähetenyt firmasta. Vaikka sähköpostiosoite on sama tällä ns uudella myyjällä.

Gary Pee, siinä tilanteeni. Miksi hyökkäät noin voimakkaasti minua kohtaan täällä foorumilla?  Ihan turhaan, yritin vain kertoa muille että nyt on ongelma tuon firman kanssa ja se toivottavasti ratkeaa onnellisesti. Aihehan on "telescope-servicestä ostaminen ".. Pieni negatiivinen tapaus tässä vain. En viitsinyt ihan näin tarkkaan kertoa tapauksesta alunperin, jos tilanne menee oikeudelliselle puolelle voi tällainen foorumeilla ns.avautuminen olla huono juttu.

Osaan kyllä keskustella asiallisesti, annan vain huolestuneena palautetta muille.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: tatu - 28.02.2009, 22:25:00
... pyysin vaihtoa. suostuivat eli kaikki hyvin tähän mennessä. Lähetin okulaarin takaisin viestillä että kun se saapuu ostan lisää heiltä tavaraa ja ne voi laittaa samassa paluu paketissa mulle. Mainitsin että olen kiinnostunut uudesta kulmapeilistä ja jonkinlaisesta punapiste tähtäimestä, .Samalla tein tilauksen kyseisistä tuotteista (ts 2" quartz diagonaali ja Baaderin Sky surfer V) luottokortilla heidän weppikaupan sivuilla.  Liitin siihen viestin varmistukseksi että tietävät kuka minun okulaari takuuta hoitaa.

Kun olin tehnyt tilauksen Tuli firman työntekijältä postia hyvin epämääräisessä viestissä että miksi tein tuplatilauksen..

Sivusta seuraten tuossa lihavoidussa kohtaa lähti mopo käsistä. Yleisohje erilaisten webbikauppojen yms. kanssa on hoitaa yksi asia kerrallaan loppuun saakka. Asioiden kiirehtiminen ja hätäily aiheuttaa sitten näitä hässäköitä kuten sinulle on nyt käynyt. Olisi ollut kannattavaa odottaa rauhassa TS:n vastinetta okulaarin palautusviestiin ja sopimusta siitä, kuinka asia etenee tästä eteenpäin. Ongelma paisui sitten entisestään, kun mukaan tuli toinen myyjä verkkokaupan puolelta (olisiko peräti fyysisesti eri paikasta kuin P.Woitala Telescope-Servicen liiketiloista).

Muusta asioiden kulusta en sitten kommentoi, koska näissä on kysymys asiakkaan ja liikkeen välisen viestinnän selvyydestä ja sanamuodoista. Itse pyrin kirjoittamaan asiani "rautalanka-malliin" ja normaalia selvemmin jäsennellen, kun vastapuolena on joku ulkomaan elävä. Tällaisessa viestinnässä on aina riesana kieli- ja kulttuurimuuri, mikä aiheuttaa väärinkäsitysmahdollisuuksia molemmin puolin. (Esim. ostin itselleni jalustan yksityishenkilöltä Espanjasta ja vastapuoli ei osannut puhua/kirjoittaa englantia lainkaan (tai vain hyvin niukasti), vaan käytti jotain käännöspalvelua espanja->englanti sähköpostiensa lukemiseen ja käännökseen. Tästä huolimatta jalustakaupat tuli tehtyä molemminpuolisessa yhteisymmärryksessä, kun me molemmat tiedostimme virhemahdollisuudet ja käytimme aikaa asioiden varmistamiseen ja tarkkaan sopimiseen.)
- Timo Inkinen

tatu

Samaa mieltä olen. Kirjoitin viestini suht selvästi, aika selkeillä sanamuodoilla, mutta siinä vaiheessa mopo tosiaan karkasi. Olisi pitänyt vain odottaa sen okulaarin saapumista eikä olla ystävällinen ja helpottaa heidän työtä yhdistelemällä tilauksia..

Oppiihan tästä, suhteellisen pienestä summasta on kyse ja ulkona on paksu pilvipeite. tuo maininta mahdollisesta verkkokaupan ja itse yrityksen eri sijainnista kyllä kuulostaa järkevältä mahdollisuudelta. No, toivottavasti koko episodi päättyy hyvin..

GaryP

Lainaus käyttäjältä: tatu - 28.02.2009, 22:25:00
Rekisteröidyin uudestaan, sama henkilö kyseessä, siis "task".


Gary Pee, siinä tilanteeni. Miksi hyökkäät noin voimakkaasti minua kohtaan täällä foorumilla?  Ihan turhaan, yritin vain kertoa muille että nyt on ongelma tuon firman kanssa ja se toivottavasti ratkeaa onnellisesti. Aihehan on "telescope-servicestä ostaminen ".. Pieni negatiivinen tapaus tässä vain. En viitsinyt ihan näin tarkkaan kertoa tapauksesta alunperin, jos tilanne menee oikeudelliselle puolelle voi tällainen foorumeilla ns.avautuminen olla huono juttu.

Osaan kyllä keskustella asiallisesti, annan vain huolestuneena palautetta muille.

Enhän minä tuohtunut, kerroin vain sinulle että tuossa alkuperäisessä asiassasi ei ollut mitään faktoja, vain kovaääninen purkautuminen ilman selitystä.
:wink:

Pääasia kuitenkin on aina epäselvän tilanteen ilmetessä nollata se mahdollisimman nopeasti. Olet kuitenkin ilmeisesti ennenkin sieltä tilannut ja ollut sitten tyytyväinen kun jatkokauppojakin syntyi? Siksi vähän ihmettelen kuinka herkästi toit asian esille.

Pidetään peukkuja että saat oikeat tuotteet pian käyttöösi, ja että palautusten jälkeen olet tiliesi kanssa omilla. Sait sieltä sen epämääräisen viestin "tuplatilauksesta", kuinka reagoit siihen, teitkö selväksi heti että se ei ole haluamasi tilanne? Täytyy muistaa että tuon kaltaisissa yrityksissä on melkoinen määrä tapahtumia päivittäin, ja jokainen ostaja kuvittelee että he saavat yksilöllistä palvelua. Näinhän ei ole, siksi sekaannuksia tapahtuu kun poikkeaa marssijärjestyksestä.

Otitko muuten yhtään kuvaa siitä homeisesta okulaarista? Olisi epämiellyttävän kiinnostavaa nähdä millainen se oli.

Kari


Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Timpe

Tämä menee nyt tähän ketjuun, vaikkei aihe liitykään mitenkään edelliseen vuodatukseen...
Tilasin nyt kuitenkin tuolta TS:ltä sen SW ED 80/600 ohjainputken, josta oli juttua toisaalla. Tässä yhteydessä olen ollut moneen otteeseen sähköpostiyhteydessä liikkeeseen ja vastaukset kysymyksiini ovat tulleet vuorokauden kuluessa (usein jo muutaman tunnin sisään viestistäni). Näiltä osin ei siis mitään moitittavaa ja homma toimii saksalaisen perusteellisella tavalla.

Mutta mutta... tuolla taitaa vielä olla verkkomaksujen suhteen jossakin määrin antiikkiset systeemit, koska maksun suoritukseen ei ilmeisesti saada aikaan normaalisti verkkokaupoissa käytössä olevaa salattua/suojattua yhteyttä! Huomattuani tämän luovuin aikeesta maksaa ostokseni luottokortilla ja valitsin maksutavaksi Vorkasse:n eli ennakkomaksun. Saatuani vietyä tilauksen loppuun, kysyin tästä maksuasiasta TS:n myyjältä, jonka kanssa olin ollut yhteyksissä ja hän kehoitti minua joko faksaamaan luottokorttitiedot tuonne Saksaan tai käyttämään sitten ennakkomaksua verkkopankin kautta. Toisin sanoen TS ei taida vielä tarjota ihan kaikkia verkkokaupan standardijuttuja, vaikka tuo online-shop kehittyykin sangen nopeasti oikeaan suuntaan. (Kerron tämän suojatun yhteyden puutteen nyt foorumillekin, jottei asia tule yllätyksenä TS:n online-shopin (http://www.teleskop-express.de/) puolella asioitaessa.)
- Timo Inkinen