Telescope-Servicestä ostaminen

Aloittaja soreneck, 29.01.2009, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

kjj

Niin, itse tilasin tuolta heinäkuun loppupuolella kahden pahvilaatikollisen edestä tavaraa, ja posteljooni seisoi kotioveni takana laatikoiden kanssa tasan viikon kuluttua tilauksen tekemisestä.

Joten ainakin itse tulen todennäköisesti jatkossakin tuolta jotakin tilaamaan.

niklas1234

Ei voi muuta kuin ihailla tämän yrityksen toimintaa..

Vajaa viikko sitten tilasin TeleVue 5x Powermaten, L-RGB suotimet, Astronomik IR Pro 807 suotimen sekä CPC 1100 sopivan huurresuojan vai mikä se suomeksi sitten onkaan?
Hinnat olivat enemmän kuin edulliset pienen tinkaamisen ansiosta ja yhteydenpito esimerkillistä! Samana päivänä vastataan sähköposteihin jne.
6 vrk kesti että UPS kiikutti paketin kotiovelle!

En keksi kyllä valittamista yhtään ja vielä lahjovat parilla karkkipussilla, joita aina on paketissa mukana..  :azn:
Nyt pitäisi olla tarvittavat rensselit planeettakuvaukseen..?

Tikkes

Sunnuntaina tilaus sisään ja maanantaina paketti oli jo liikkeellä. UPSin seurannan mukaan toimitus ensi maanantaina. TS ja UPS toimii kuin junan vessa  :tongue:
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

jperala

Lujaa vauhtia tulee myös EQ5 moottorit, ei paljoa aikailla lähetyksien kanssa.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

TimoSu

Moi

Kaksi kertaa olen TS:ltä tilannut minulle ison tilauksen. Molemmat pelittäneet hyvin ja nopeasti. Ennen tilaamista olin yhteydessä emaililla ja siinä selvisi hyvin ovatko kaikki toivotut tavarat varastossa. Samoin sain yksityiskohtaisen erittelyn ennakkoon alennuksesta plus neuvoja ja tuotesuosituksia. Jos vertaan kahteen kotimaiseen 'toimittajaan' joissa ei vastausta saa edes sähköpostiviestiin saati puheluun, niin minusta TS:n palvelu on varsin hyvää.

Suomessa minulla on okein hyvä kokemus URSA:n palvelusta. Oli kiva käydä paikan päällä hakemassa ensimmäinen putkeni ja ihan siinä livenä jutella siitä. Sain neuvoja putken käyttöön ja puhelinnumeron josta minua kehoitettiin soittamaan neuvoa alkuun pääsyssä, jos tarvetta on. Tähän muuten ei TS pysty! Tästä rohkaistuneena sitten muuten liityin myös paikalliseen URSA:an ja tästä alkoi kehityyä ihan harrastus.  Eivät vaan meillä ihan hinnoissa ja valikoiman laajuudessa pysty kilpailemaan esim. TS:n kanssa, mutta muten suositelen myös 'omaa' kauppaamme :)

Yleisesti ottaen minusta on lapsellista odottaa, että kaikkia kalliimpiakin tuotteita makuutetaan varastossa (TS:llä tai muualla) tai että mitään virheitä ei koskaan satu. Pitkässä toimitusketjussa on monta tekijää ja kaikki ei aina ole tavaran toimittajan syytä. Ruuhka moottoritielä voi myöhästyttää rekan lautalta jne..

Vielä erityiskiitos tukevan tuntuisesta pakkaamisesta. Minusta on todella tärkeää, että tavarat pakataan hyvin ja ainakin tähän asti TS ei ole minun tilausten kohdalla säästellyt pakkausmateriaaleissa.

Nyt suunnittelen kolmatta, kooltaan pienehköä tilausta ja tilaan TS:ltä.

HUOM! Osaako joku kokeneempi verrata toimittajia ja suositella jotain toista yhtä hyvää toimittajaa? Toimittajia on maailmalla paljon ja niin myös siis valikoimaa tuotteille, mutta keneltä sitä uskaltaa tilata??

Terveisin

Timo

Tane

#125
 Paremmasta ja nopeammasta, palvelualttiimmasta en tiedä kuin tuo TS on mutta seuraavaksi omissa kokemuksissa nousee myös saksalainen Telescope experts Astroshop.Useakin ostos on tehty ja kaikki aina pelannut. Hollannista Robticsilta tilasin okulaarin, tuli kahdessa viikossa. Samoin italialainen San Marco toimitti Eq-6 jalustan hyvin ja piti tilauksen edistymisestä sähköpostein ajantasalla. Englantilainen Telescope Outlet toimittaa näköjään myös kiitettävästi vanhaa varastoa edullisin hinnoin. Noilta kolmelta viimemainitulta minulla on tosin vain ollut yksi tilaus kultakin. Meinasi vielä unohtua kolmas saksalainen; APM. Se on myös toiminut.
Celestron C14,

Tane

 Pienenä detaljina, vai miksi niitä nimitetään tähän väliin taas yksi kokemus saksalaisista alan myyjistä. Tilasin Heinäkuussa TS:ltä Kasai 4mm orthon. Se ei tullut. Tiedustelin, sanottiin jossain vaiheessa saatavan vaan ei tarkempaa aikataulua ole. Nyt ovat ottaneet pois jo koko kyseisen okulaarivalikoiman nettisivultaan. Minulle tuli muuta tärkeämpää tarvetta ja laittelin viestin TS:lle. Että jos perutaan se orthotilaus ja vaihdetaan tarkennuslaitteen ja putken välisovitteeksi (86mm ulko käy 96 sisä). Siitä jää 32 euroa, ei mene tasan. Mitä tehdään? Rudiger Maass vastasi: "Palautan rahat tilillesi." Harvinaisen selvä. En tuosta olisi tänne viitsinyt edes mainita mutta kun on loputon kinaaminen OSDV Teleskopsystemen kanssa tuosta rahan palauttamisesta. Sieltä on aina vastaus, joka alkaa: "BUT, Tauno...BUT, Tauno..."perään tulee ns. älyttömät kootut selitykset. Vielä on kuitenkin olemassa asiakasta  kunnioittavia myyjiä kuten TS.
Celestron C14,

VilleJL

Täytyypä minunkin kehua tätä puljua. Aiemminkin tullut kauppaa tehtyä, eikä ongelmia ole ollut. Nyt tuli hieman kysymyksiä ennen kauppaa, ja asiakaspalvelu sähköpostilla toimi oikein mainiosti. Vastaukset tulivat nopeasti ja napakasti. Viestien vaihdon päätteeksi lyötiin tilaus sisään pikku alennuksella, maksu kävi laskulla tavaran saavuttua. Paketti lähti nopeasti liikkeelle, oli hyvin pakattu, sisälsi mitä pitikin ja lisäksi sakemanni laittoi pikkuisen karkkipussin mukaan... Hyvä mieli jäi asioinnista, notkeaa toimintaa!

Nyt kun säät vaan paranisivat, niin pääsisi tositoimiin uusien lelujen kanssa...

kurppa

Onko Kukaa tosta Ruotsalaisesta tilannu vielä?
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)

Timpe

Lainaus käyttäjältä: kurppa - 10.10.2012, 22:14:30
Onko Kukaa tosta Ruotsalaisesta tilannu vielä?

Siirsin tänne... http://foorumi.avaruus.fi/index.php?topic=10769.0
...kun on kyseessä ihan eri liike.
- Timo Inkinen

Budder

Tilasinpa itsekin sitten ensiputkeni TS:stä. Maanantaiaamuna laitoin tilauksen menemään ja jo illalla oli paketti matkalla. Ja nyt on putki tuossa vieressä kasattuna, eli ihan kiitettävän ripeää toimintaa.

Ainut miinus on se, että tulee lähdettyä viikonlopuksi pois. Toivottavasti sunnuntaina on pilvetön taivas. :azn:

RL

#131

TeroP

Telescope-expressin vastausnopeus:


aika lähettäjä aihe

11:54 Thomas Sievers Re: WG: Request by contact form
11:37 Tero Parkkonen Re: WG: Request by contact form
10:58 Thomas Sievers Re: WG: Request by contact form


Tämä siis kuten aina. Eipä tässä kyllä oikeasti jää mitään jalansijaa esim. suomalaisille yrittäjille tänäpäivänä, tästä maasta kun ei palvelua näköjään saa. Poislukien pari poikkeusta tietenkin.
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

RL

#133

Lithos

Taas tänään vastattiin kysymyksiin sähköpostilla erinomaisen nopeasti... täytyy sanoa että ainoat paikat jossa samalla tavalla tuntee saavansa asiantuntevaa palvelua ovat täkäläinen teknofokus ja modern astronomyn Bernard.
Mika Suoperä
Peilikaukoputket:
Sky-Watcher Explorer 200P, TAL-2M, Sky-Watcher Explorer 130PM
Linssikaukoputket:
Bresser Messier r102l, Celetron NexStar 102 SLT, Celestron 80ED
Jalustat:
2x EQ5, AZ4, HEQ5 Pro