Utelua, mitä teette pilvisinä päivinä?

Aloittaja J.L, 22.01.2009, 20:34:42

« edellinen - seuraava »

papamiguel

Kirjoja tulee luettua, vanhoja tähtikuvia pläräiltyä, Astronetissä menee aikaa enemmän kuin selkeinä iltoina ja joskus sitä saunakin tulee lämmitettyä.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Tapanivi - 06.02.2009, 17:11:27
Kari; ammattiopettajana olen toiminut kolmatta vuotta ja nyt työn ohella hommaan sitä pedagogista pätevyyttä (lisäinfoa kotisivuillani). Opetuksen joutuu hoitamaan selvinpäin, mutta kokemuksesta voin kertoa. että kasvatustieteen esseiden laatimiseen on Olvi antanut kummasti potkua ... :tongue:

Jaa jaa, kohtalotoveri, itse olen TAOKK:n listoilla tuota pedagogista pätevyyttä suorittamassa, aika hillittömästi meillä noita havainnointipäiviä, näin ammatissa toimivan näkökulmasta ainakin. Tietotekniikkaa itse opetan (riittävän epämääräinen kuvaus?  :grin: ).

bluedog

Lainaus käyttäjältä: portsu73 - 06.02.2009, 17:42:03
Missä vaiheessa projekti on?
Tässä joku sivu missä jotain tietoa:
http://rwg.astro.googlepages.com/supatrakmounthacking

Menee ohi aiheen mutta juurikin tuolla ohjeella.
RS-232 sovitin on kasattu ja pikaisesti toimivaksi testattu. Hankaluuksia tuli heti kun kannettavan Vista crashasi totaalisesti Ascomin ajurien asennuksesta. Niin pahasti että koko käyttis piti lopulta palauttaa backupista. Mutta pöytäkoneen XP:lla putki löytyi ja mm. Stellarium ajoi putkea kohteeseen, en kyllä osaa sanoa mihin mutta liikuttipa kuitenkin. Joten asensin kannettavaan VirtualBox ja siihen XP:n. Tuohon kombinaatioon ajurit asentuivat mutta sitten iski 40 asteen kuume jota para'aikaa parannellaan. Eli siis pilvisinä päivinä myös sairastelen.

Noista helismuista: Ilmaiset simut ovat kai lähinnä "pelejä" joilla pystyy kyllä hahmottamaan ohjaussuuntia eri asennoissa noin pääpiirteittäin mutta sitten kun mennään oikeisiin "kaupallisiin" simuihin niin niissä on mahdollisuus lennättää oikealla radiolla, radion säädöt vaikuttavat lento-ominaisuuksiin ja itse koptereissakin on sen miljoona arvoa jota pystyy muuttamaan: Eli eri kopterimallit lentävät omanlaisesti ja hyvin mallinnettu kopteri vastannee esikuvaansa melko tarkkaan. Luonnollisesti oikean lennättämisen fiilis uupuu mutta kyllä simullakin osittaiseen pääsee. Jos lasketaan että keskimäärin yksi kunnon crashi kopterilla maksaa 40-100e niin pari tonttausta jos simutreenaamisella säästää niin sehän onkin sitten siinä se.
Skywatcher Skyliner 200P

Pekka Moisio

Tuo loputon pilvipeitto antaa hyvät mahdollisuudet harrastaa kaikennäköistä muuta, kuin tähtienkatselua.

Tässä viimeaikoina on tullut puuhailtua:

Omaa olutta, nam nam :) Tätä tietenkin nautitaan vain maun vuoksi..
Lagavulin16 ja Laphroaig10 Viskeihin olen tutustunut ja ihastunut
Kirjoja tulee luettua, psykologia ja muinainen historia on ollut pöydällä viimeaikoina
Rumpuja tulee soiteltua aika paljon
Tähtikarttoja ja kohteiden etsitäkarttoja oon tulostanut ~300 sivua
Fallout3, Diablo2 ja Mass Effectiä oon pelannut
Suunnitellut Kokonaan uudestaan mun 18" putken mekaniikkaosat ja mallintanut ne 3D:ksi kesällä saatan uusia nämä osat
Loppuaika menee töissä, salilla tai jossain muualla.

GaryP

Eli helikopterit ja rummut. Niissä on se yhteinen puoli sitten että molempia pitää treenata kovasti että saa raajojen yhteistyön toimimaan erillisinä prosesseina. Sillä erotuksella sitten että kun rumpukomppi menee oikein pieleen ja crashaa, ei se maksa mitään vaikka käytetäänkin simulaattorin sijasta oikeaa rautaa...
:grin:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Pekka Moisio

Kun polyrytmejä reenailen ja tahtilajit vaihtuu niin sekasinhan siinä menee :D onneks ei laitteet oo hajonnut. Vielä.

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Pekka Moisio - 08.02.2009, 11:35:10
Lagavulin16 ja Laphroaig10 Viskeihin olen tutustunut ja ihastunut
Kappas. Ihan samat tuotteet jonossa seuraavaksi. Tällä hetkellä maistellaan Chivas Regal18 täällä.
Lainaa
Rumpuja tulee soiteltua aika paljon
Hieno laji. Tähän on ollut tässä tarkoitus alkaa uudelleen perehtymään, kun sain hommattua sähkösetin (jossa on huomattavasti pienempi hellasärö kuin akustisissa). Aikanaan tuli soiteltua paljonkin, mutta nyt on lähes 10v tauko takana ja tuntuu lähtevän ns. puhtaalta pöydältä...
Vesku
www.vkastronomy.com

J.Laakso

Ilmoittaudutaan nyt sitten muiden rumpalien sekaan,eli rumpuja tulee mätkittyä kun tuota pilveä riittää.

Lainaus käyttäjältä: Pekka Moisio - 08.02.2009, 13:26:14
Kun polyrytmejä reenailen ja tahtilajit vaihtuu niin sekasinhan siinä menee :D onneks ei laitteet oo hajonnut. Vielä.

Oletkos tutustunut Gavin Harrisonin teoksiin polyrytmeistä?
- Jukka -

J.L

Pekka pelaatko Diablo2 netissä vai yksin pelinä? :wink: Aikoinani pelasin sitäkin netissä, mutta nyt olen enemmän näitä "WoW" miehiä :grin:
Skywatcher Skymax-102
Kiikarit 10x50
Silmät :D

PetriKe

Mullakin on rumpusetti autotallissa. Vuosi sitten tuli soitettua oikein blues bändissä, nyt vaan omaksi iloksi ja muiden harmiksi. Laphroaig pääsi juuri loppumaan ja nyt ei ole kun siskon tuomaa Bell'siä jäljellä (lahjapullo, ei kehtaa kaataa viemäriin).
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

pappa

Lueskeltua kaikenlaista, myös tähtitieteitä niin omasta kuin kirjaston valikoimista. Sysitalvi menee tähtiharrasteen puolelle, kevät, kesä ja syksy lintuharrasteessa, valokuvatessa ja tähystellessä niitä. Myös aurinkohavaintoja. Kstars ohjelmaa katsellessa 19" näytöltä ja katseltua "että siellä ne menee", laskeskeltua havaintopaikkojen horisontti korkeuksia jne.

Meikä on kansalaisopiston ope, linukkaa opetan ja laitepuolta, mutta alkoholia ei ole vara ottaa. Jos otan niin kohta ei oo mittään...
Tähtiharrastusta aina -60 luvulta tähän päivään.
Nikon D200/D7000x/FE /FM/Nikkormat+MD-11 Nikon manuaaliroinaa.
Tamron SP AF 10-24 f3.5-4.5 Di II NEF
Sigma18-50 f 2.8 NEF Samyang 8mm f3.5 NEF
Manfrotto 055+RC128
Carl Zeiss Diascope FL 85 20-60X Manfrotto 028+HD501
Helios Quantum 4 15x70
Skywatcher Evostar Black Diamond 102/EQ3-2/DX-stat+Baader Planetarium 8-24mm Mark III + Baader Hyperion 2,25X Barlow
William 2" dielectric diagonal Baader Solar Continuum+JS

Vesa Kankare

Lainaus käyttäjältä: Petri Kehusmaa - 08.02.2009, 16:24:53
Mullakin on rumpusetti autotallissa. Vuosi sitten tuli soitettua oikein blues bändissä, nyt vaan omaksi iloksi ja muiden harmiksi. Laphroaig pääsi juuri loppumaan ja nyt ei ole kun siskon tuomaa Bell'siä jäljellä (lahjapullo, ei kehtaa kaataa viemäriin).
Mitä sitä viemäriin. Juotat kavereille loppuillasta tyhjästä Laphroiag pullosta, ne mitään eroa huomaa... :)

Mimmosilla seteillä te muuten paukuttelette? Mulla on Rolandin TD-3KW sähkösetti Gibralttarin peruspedaalilla. Aika basic systeemi, mutta omaksi iloksi ihan riittävä.
Vesku
www.vkastronomy.com

kimiza

Musiikkia kuuntelen, kirjoja ja lehtiä lueskelen, nettiä selailen, välillä kokoan pienoismalleja, joskus vaivaudun käymään kävelylläkin. Osittain kavereiden painostuksesta ostan pian kitarankin, että olisi jotain muitakin tapoja tappaa aikaa jouten ollessa.

Pekka Moisio

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 08.02.2009, 15:15:01
Kappas. Ihan samat tuotteet jonossa seuraavaksi. Tällä hetkellä maistellaan Chivas Regal18 täällä.Hieno laji. Tähän on ollut tässä tarkoitus alkaa uudelleen perehtymään, kun sain hommattua sähkösetin (jossa on huomattavasti pienempi hellasärö kuin akustisissa). Aikanaan tuli soiteltua paljonkin, mutta nyt on lähes 10v tauko takana ja tuntuu lähtevän ns. puhtaalta pöydältä...

Juu nuo Islayn savuiset viskit on kyl namia. Ryypätä niille en voi, mutta aromin takia maistelen. Laphroaighia useammin kun on halvempaa, mutta Lagavulin on parempaa :)

Lainaus käyttäjältä: J.Laakso - 08.02.2009, 15:28:58
Ilmoittaudutaan nyt sitten muiden rumpalien sekaan,eli rumpuja tulee mätkittyä kun tuota pilveä riittää.

Oletkos tutustunut Gavin Harrisonin teoksiin polyrytmeistä?

En ole, mutta Terry Bozzion, Virgil Donatin ja Mike Manginin rytmityksiin olen tutustunut. Rolandin TD-20 soittelen. Sellanen "mirror set" on mulla. Ite kokosin. Täytyy kyl Tsekata tuo Gavin Harrison.

Lainaus käyttäjältä: J.L - 08.02.2009, 15:40:58
Pekka pelaatko Diablo2 netissä vai yksin pelinä? :wink: Aikoinani pelasin sitäkin netissä, mutta nyt olen enemmän näitä "WoW" miehiä :grin:

Pelaan Battle.netissä hikisellä lvl 42 Necromancerilla. Uudestaan alotin just kun edelliset Accountit oon jo unohtanut. Niissä oli parempia hahmoja :) Diablo kyl koukuttaa pahasti.

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 08.02.2009, 19:10:53

Mimmosilla seteillä te muuten paukuttelette? Mulla on Rolandin TD-3KW sähkösetti Gibralttarin peruspedaalilla. Aika basic systeemi, mutta omaksi iloksi ihan riittävä.

Mulla on siis ite koottu Rolandin sähkösetti TD-20 on aivona, kolme tomia, kaks avattavaa haikkaa vaijeri pedaaleilla, basaripädi ja Axis-Longboard tuplapedaali. Niin ja muutama peltipädi vielä. Ne on asetelty sillain symmetrisesti että molemmin puolin voi soittaa, eikä tarvi soittaa kädet ns. ristissä. Vapauttaa tuota soittamista aikalailla, mutta joutuu reenaan sen toisenkin puolen ihmisestä soittaan. No vaikee selittää :)

J.Laakso

Lainaus käyttäjältä: Vesa Kankare - 08.02.2009, 19:10:53
Mimmosilla seteillä te muuten paukuttelette? Mulla on Rolandin TD-3KW sähkösetti Gibralttarin peruspedaalilla. Aika basic systeemi, mutta omaksi iloksi ihan riittävä.
Jaa että millasilla kamoilla soitan.Akustiset on Tama Superstar Custom kannut,basari,5 tomia,2 virveliä joista toinen on piccolo.Peltejä löytyy (paiste/zildjian) haikka,ride,4 crash:iä,2 splash:iä,2 chinaa.Pedaali on DW 5002 delta turbo tuplapedaali.Lehmänkellokin löytyy.Sähkörummut mitkä mulla on kotikäytössä on Rolandin TD3-K sarja yhdellä lisäpeltipädillä.

Lainaus käyttäjältä: Pekka Moisio - 08.02.2009, 20:37:02
Terry Bozzion, Virgil Donatin ja Mike Manginin rytmityksiin olen tutustunut.
Nää kaverit kuulostaa hyvinkin tutuilta nimiltä  :wink:
- Jukka -