M42 - Orionin suuri kaasusumu

Aloittaja Make, 23.09.2006, 12:40:22

« edellinen - seuraava »

Jurassic

Hienoja kuvia monella Orionin sumusta.
Kokeilin itsekin tätä kohdetta Nikonin D60-llä.
Täytyy koittaa päästää maaseudulle kuvaamaan, täältä parvekkeelta on kuin aika rajallinen näkyvyys.
Kuva kaipaisi selvästi lisää valotuksia.
Valotusaika oli 22x30sek.
10 Dark ruutua ja 5 Flat ruutua. Flättien ottaminen oli uusi asia minulle..
Pinottu Dss-llä ja loput Photoshopilla.
Omegon eq5
Canon 1200D full spectrum mode

CSB

Ensimainen kerta kokeilin SkyWatcher 127 Orionin sumu. 270 x 15 sek valotus. EOS 350 modattu, asa 1600, DSS ja PS, ei dark tai flatti.




RL

#752
Tuuli niin kovaa eilen, että kuvailn pelkkää orionin sumua lyhyillä valotuksilla, silti tuuli pilasi noin 50 kuvaa. Kuvaa pienennetty reilusti.

Edit, säätelin vähän valkotasapainoa..

CSB

Hieno Roopen sumu. Mitä kamera? Suodatin? Minulle on aina punainen ja vähän magenta modatun 350 Canon.

RL

Kiitos CSB! :smiley: Kamerana on, ei modattu canon 600d. Eikä suodattimia käytössä. Ainoastaan välissä baaderin comakorjain. Kuvauspaikka on lähes valosaasteeton.

micko

Taas vakiokohdetta, kun keli yllätti enkä parveketta kauemmas malttanut mennä kuvaamaan.

Jalustana EQ3-2, suuntaus meni pelkän kompassin avulla uskomattoman hyvin ja sain 80s valotuksia vanhan 25s sijaan. Napatähtäimellä olen saanut tarkempaakin suuntausta aikaiseksi, mutta parvekkeella sen käyttö ei onnistu. Tarkennukseen olen erityisen tyytyväinen. Kerrankin.

Vehkeinä siis Canon EOS 1100D, 200/2.8L II ja EQ3-2. Pinoaminen Mosstackilla eli omalla softallani. Allekirjoituksessa linkki.


Orion 2015-02-10 by micko_laine, on Flickr
Mikko Laine
Mosstack, koodaamani tähtipinoamissofta
Blogini
Kaikki kuvani on otettu yhdistelmällä Canon EOS 1100D, 200/2.8L II USM ja Eq3-2 ellen ole toisin sanonut.

Timi

#756
Huonoimmilla mahdollisilla aineksilla kuvattu eli läheisen sahan valosaaste + värivirhe refraktori (120/600).
Pikainen kuvankäsittely... 


halmex


Toinen yritys M42:sta , kamera vanha Sony A580 ja gso F4/8 mihin äsken vaihdettu uusi peili.

[ISO 1600 Exposure 4 min 48s 9 frames ]


pietro

Komeita sumuja. Jotenkin tulee aina tästä sumusta mieleen kalan suu ammollaan auki :smiley:
Tässä oma yritykseni kohteesta. http://www.taivaanvahti.fi/observations/show/33839

halmex

Lainaus käyttäjältä: pietro - 24.02.2015, 15:05:58
Komeita sumuja. Jotenkin tulee aina tästä sumusta mieleen kalan suu ammollaan auki :smiley:
Tässä oma yritykseni kohteesta. http://www.taivaanvahti.fi/observations/show/33839


On kyllä hieno. Mikä kamera sinulla on käytössä?
Saatko enemmän yksityiskohtia käyttämällä iso 6400?


pietro

Canon 60da. Sais varmaan enemmänkin yksityskohtia, mutta tulee hirveesti kohinaa.

mickut

Kun mikään muu ei tunnu toimivan tällä kaudella, niin hyvä että edes "uraa uurtavia" kännykkäkuvia tulee lämpimikseen otettua.

http://www.taivaanvahti.fi/observations/show/34049

Käsivaralta digiskoupattu Lumia1020:lla CPC1100:n ja Scopos35mm kanssa. Ensikerralla pitää muistaa ottaa mukaan se kännykänpidin, niin saa paremmin pysymään paikoillaan kuvatessa ja voisi kokeilla pinoamista kännykuville.

-Antti

Kettu-Pekka

Tämmöinen tältä illalta. 12 kpl 4 minuutin valotuksia. 150mm F5 newton, modattu eos 1000d



einari

Vähän erilaiset värit - näyttää kapeakaistaiselta.
___
Tapio

TimoSu

Yksittäinen 30s valotus tältä illalta. En tiedä tulisiko noita pinoamalla parempi. Otin tämän, kun suuntasin jalustaa. Olen juuri asentamassa kiinteää tolppaa parvekkeelle.

C8edgehd, canon 60Da, cls, 1x30s, iso4000