Kirjoittaja Aihe: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.  (Luettu 12191 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Poro

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 153
Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« : 14-02-2022, 02:46:30 »
Minkä takia jäsenmaksun maksaminen ja verkkopalveluiden käyttäjäksi rekisteröityminen on rajattu helmikuun kuudenteen, eikä omapostiin tulleen laskun eräpäivään?
Tiedotus asiasta on ollut surkeaa, yksi sivu T&A lehdessä jota en sattuneesta syystä päässyt lukemaan ennen aikarajan umpeutumista.

Ilmeisesti tarvitsee taas odottaa vuosi seuraavaa laskua tai sitten vaan lopettaa jäsenyys!
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Poissa GaryP

  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1726
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #1 : 14-02-2022, 04:58:53 »
Voitko kertoa mistä on kyse, eihän tuosta nyt auennut yhtään mitään.
Laskua en ole vielä saanut, ilmeisesti sen mukana tulee jotain tietämisen arvoista?
Onko niin että asia on oikeasti niin tärkeä että siitä pitää muidenkin huolestua?

Uusin lehti on kädessäni, mutta en osaa etsiä oikeaa asia...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Poissa Kaizu

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 3329
  • Jotkut jutut on niin viisaita, ettei ne naurata.
    • Kaizun kotisivu(t)
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #2 : 14-02-2022, 10:40:08 »
Ursan äsenmaksun voi maksaa myös verkkokaupassa. Silloin saa joitakin etuja, aiemmin muistaakseni tähtikarttasovelluksen puhelimeen. Jäsenmaksun voi myös maksaa paperilaskulla.
Minä yritin pariin otteeseen maksaa jäsenmaksua verkkokaupassa mutta totesin sen liian hankalaksi ja jäin odottelemaan paperilaskua.
Suosittelen Ursan verkkokauppasovelluksen kehittäjälle vierailua jossakin oikeassa verkkokaupassa ja mallin ottamista sieltä.

Kaizu
Kai Forssen

Poissa einari

  • Multiversumi
  • ******
  • Viestejä: 6494
    • Einarin astrosivut
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #3 : 14-02-2022, 11:10:02 »
Jaa, ei minulla ollut mitään vaikeuksia maksaa jäsenmaksua verkkokaupassa.
Aika selkeät ohjeet kuitenkin.
___
Tapio

Poissa GaryP

  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1726
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #4 : 14-02-2022, 11:36:07 »
Löytyykö tuosta aiheesta jostain kättä pidempää?
Mulla vaivaa dementia sen verran etten muista että
olisin edes kuullut asiasta.
 :grin:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Poissa Pessi

  • Periodinen komeetta
  • **
  • Viestejä: 27
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #5 : 14-02-2022, 12:29:52 »
Löytyykö tuosta aiheesta jostain kättä pidempää?

Löytyy numeroista 8/2021 ja 1/2022 sivulta 25 mistä kyse. Verkon kautta maksamalla voi halutessaan lopulta rekistöröityä verkkopavelujen käyttäjäksi. Rekistöröityneenä pääsee käyttämään kaikkia Tähtikartta-mobiilisovelluksen ominaisuuksia.

Ei ollut minullakaan vaikeuksia maksaa. Sen kun vaan lisäsi ostoskoriin ja maksua varten pisti tiedot sisään.

Poissa GaryP

  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 1726
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #6 : 14-02-2022, 13:28:53 »
Olen duunissa enkä pääse käsiksi lehteen.

Mikä tuo mainittu 6.2. aikaraja on?

Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Poissa Pessi

  • Periodinen komeetta
  • **
  • Viestejä: 27
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #7 : 14-02-2022, 14:03:54 »
Mikä tuo mainittu 6.2. aikaraja on?

Se on vaan viimeinen päivä maksaa jäsenmaksu verkkokaupassa. Aikaisemmalla päivämäärällä halutaan varmaankin välttää turhien laskujen lähettäminen. Jäsenmaksua ei ole pakko maksaa verkossa jotta saa verkkopalvelut täysin käyttöönsä. Tuolloin tosin vaaditaan vähintään 10 € tilaus verkkokaupasta tilin aktivoimiseksi.

Tietoa löytyypi https://www.ursa.fi/verkkopalveluista.html myöskin tuollaisesta osoitteesta.

Poissa Poro

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 153
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #8 : 14-02-2022, 14:34:24 »
Yleensä maksuvaihdot kerrotaan laskun yhteydessä, eikä yhdistyksen lehdessä mainoksen muodossa. Itsellä on tapana ohittaa mainokset lukematta ja viime vuoden viimeisessä numerossa ollutta mainosta en ole noteerannut mitenkään.
Todennäköisesti yhdistyslakia tai yhdistyksen sääntöjä ei rikota kun T&A on yhdistyksen lehti ja pääasiallinen tiedotuskanava. Odottaisin kyllä näinkin isolta yhdistykseltä paremmin toimivaa systeemiä, ettei verkkopalvelujen käyttöön saanti ole siitä kiinni huomaako lehdessä olevan mainoksen maksutavasta, siis asiasta, jonka olettaa olevan laskussa, kuten kaikkialla muuallakin. Jos tässä nyt halutaan säästää laskujen postimaksuissa, niin lähettäkää laskut sähköpostilla kuten Elisa tekee tai nostakaa se 50 senttiä jäsenmaksua!
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Poissa Pessi

  • Periodinen komeetta
  • **
  • Viestejä: 27
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #9 : 14-02-2022, 16:44:57 »
Ihan kuin olisin jostain lukenut syistä miksi tällaiseen ratkaisuun on päädytty että olisi vain testikäytössä tms. Aikaisempina vuosina verkkokaupan kautta maksaminen ja rekistöröityminen ei varsinaista mitään etua antanut. Nyt on kuitenkin tilanne muuttunut Tähtikarttasovelluksen myötä vain rekistöröityneille olevien ominaisuuksien vuoksi. Jos missaa verkkokaupan kautta maksun eikä ole tarkoitus mitään verkkokaupasta tilata, niin ei siinä muu auta kuin odotella taikka ostaa jotain mitä ei meinannut ostaa. Siinä mielessä hölmöä nyt rahan siirtymiseen sidottu tunnusten aktivointi koska ei saa kaikkia palveluja vaikka rahaa siirtyy joka tapauksessa jäsenmaksun muodossa viimeistään tilisiirtona.

Poissa Kaizu

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 3329
  • Jotkut jutut on niin viisaita, ettei ne naurata.
    • Kaizun kotisivu(t)
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #10 : 14-02-2022, 19:19:09 »
Ensimmäisellä yrittämällä ostoskoriin ei löytynyt sellaista tuotetta kuin jäsenmaksu. Se löytyi vasta jäsentiedotteen erillisen ohjeen kautta. Vaikka olin kirjautunut verkkokauppaan, olisi vielä erikseen pitänyt kirjoittaa osoite- ym. tiedot vaikka ne jo sisältyvät käyttäjätunnukseen. Pankkitunnistukseen en enää tohtinut mennä.
Se että verkkokaupasta ostaminen edellyttää erillisen käyttöohjeeseen tutustumista  kertoo että käyttöliittymä on epäonnistunut. Tämä on melkein yhtä hankalaa kuin matkalipun ostaminen VR:n lähijuniin (lippuautomaatit ovat useimmiten joko rikki tai spraymaalilla sotkettu).

Kaizu
« Viimeksi muokattu: 14-02-2022, 23:12:12 kirjoittanut Kaizu »
Kai Forssen

Poissa iosainio

  • Eksoplaneetta
  • ***
  • Viestejä: 284
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #11 : 15-02-2022, 21:39:49 »
Ihan kuin olisin jostain lukenut syistä miksi tällaiseen ratkaisuun on päädytty että olisi vain testikäytössä tms. Aikaisempina vuosina verkkokaupan kautta maksaminen ja rekistöröityminen ei varsinaista mitään etua antanut. Nyt on kuitenkin tilanne muuttunut Tähtikarttasovelluksen myötä vain rekistöröityneille olevien ominaisuuksien vuoksi. Jos missaa verkkokaupan kautta maksun eikä ole tarkoitus mitään verkkokaupasta tilata, niin ei siinä muu auta kuin odotella taikka ostaa jotain mitä ei meinannut ostaa. Siinä mielessä hölmöä nyt rahan siirtymiseen sidottu tunnusten aktivointi koska ei saa kaikkia palveluja vaikka rahaa siirtyy joka tapauksessa jäsenmaksun muodossa viimeistään tilisiirtona.

Tähtikarttasovelluksen hinta 10€ on aika kova niille, jotka ovat maksaneet jäsenmaksun perinteisellä tavalla. Itse sitten vaan odotin vuoden saadakseni täyden version ohjelmasta. Eikä toiminta näköjään vieläkään aiheuta suurta hyminää.

Poissa Kaizu

  • Tulipallotyöryhmä
  • Rinnakkaisuniversumi
  • *****
  • Viestejä: 3329
  • Jotkut jutut on niin viisaita, ettei ne naurata.
    • Kaizun kotisivu(t)
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #12 : 16-03-2022, 18:43:23 »
Huomasin juuri että Kosmologiakurssillekin olisi pitänyt ilmoittautua viikko sitten ja maksaa verkkokauppaan. Jäi sinänsä mielenkiintoinen kurssi välliin, ja jää muutkin kurssit joihin osallistuminen edellyttää verkkokaupan käyttöä.

Kaizu
Kai Forssen

Poissa JVO

  • Galaksijoukko
  • ****
  • Viestejä: 713
  • Siilinjärvi
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #13 : 17-03-2022, 12:00:40 »
Annan nyt toisenlaista palautetta: minulle jäsenmaksun maksu verkossa ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Harmittelen vain että nyt laskun jäädessä pois, ei saa enää paperista jäsenkorttia.

Poissa Celest1al Sphere

  • Taivaanvahti
  • Galaksijoukko
  • *****
  • Viestejä: 654
    • Celest1al Sphere
Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
« Vastaus #14 : 18-03-2022, 09:41:09 »
Itse koin helpommaksi odottaa paperista laskua, tuo verkkokaupan kautta maksaminen oli jotenkin monimutkaisempaa.

-Juha