Avaruus.fi - keskustelualue

Tähtiharrastus ja tähtitiede => Tähtiharrastusyhdistykset => Aiheen aloitti: Poro - 14.02.2022, 02:46:30

Otsikko: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Poro - 14.02.2022, 02:46:30
Minkä takia jäsenmaksun maksaminen ja verkkopalveluiden käyttäjäksi rekisteröityminen on rajattu helmikuun kuudenteen, eikä omapostiin tulleen laskun eräpäivään?
Tiedotus asiasta on ollut surkeaa, yksi sivu T&A lehdessä jota en sattuneesta syystä päässyt lukemaan ennen aikarajan umpeutumista.

Ilmeisesti tarvitsee taas odottaa vuosi seuraavaa laskua tai sitten vaan lopettaa jäsenyys!
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: GaryP - 14.02.2022, 04:58:53
Voitko kertoa mistä on kyse, eihän tuosta nyt auennut yhtään mitään.
Laskua en ole vielä saanut, ilmeisesti sen mukana tulee jotain tietämisen arvoista?
Onko niin että asia on oikeasti niin tärkeä että siitä pitää muidenkin huolestua?

Uusin lehti on kädessäni, mutta en osaa etsiä oikeaa asia...

Kari
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Kaizu - 14.02.2022, 10:40:08
Ursan äsenmaksun voi maksaa myös verkkokaupassa. Silloin saa joitakin etuja, aiemmin muistaakseni tähtikarttasovelluksen puhelimeen. Jäsenmaksun voi myös maksaa paperilaskulla.
Minä yritin pariin otteeseen maksaa jäsenmaksua verkkokaupassa mutta totesin sen liian hankalaksi ja jäin odottelemaan paperilaskua.
Suosittelen Ursan verkkokauppasovelluksen kehittäjälle vierailua jossakin oikeassa verkkokaupassa ja mallin ottamista sieltä.

Kaizu
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: einari - 14.02.2022, 11:10:02
Jaa, ei minulla ollut mitään vaikeuksia maksaa jäsenmaksua verkkokaupassa.
Aika selkeät ohjeet kuitenkin.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: GaryP - 14.02.2022, 11:36:07
Löytyykö tuosta aiheesta jostain kättä pidempää?
Mulla vaivaa dementia sen verran etten muista että
olisin edes kuullut asiasta.
:grin:

Kari
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Pessi - 14.02.2022, 12:29:52
Lainaus käyttäjältä: GaryP - 14.02.2022, 11:36:07
Löytyykö tuosta aiheesta jostain kättä pidempää?

Löytyy numeroista 8/2021 ja 1/2022 sivulta 25 mistä kyse. Verkon kautta maksamalla voi halutessaan lopulta rekistöröityä verkkopavelujen käyttäjäksi. Rekistöröityneenä pääsee käyttämään kaikkia Tähtikartta-mobiilisovelluksen ominaisuuksia.

Ei ollut minullakaan vaikeuksia maksaa. Sen kun vaan lisäsi ostoskoriin ja maksua varten pisti tiedot sisään.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: GaryP - 14.02.2022, 13:28:53
Olen duunissa enkä pääse käsiksi lehteen.

Mikä tuo mainittu 6.2. aikaraja on?

Kari

Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Pessi - 14.02.2022, 14:03:54
Lainaus käyttäjältä: GaryP - 14.02.2022, 13:28:53
Mikä tuo mainittu 6.2. aikaraja on?

Se on vaan viimeinen päivä maksaa jäsenmaksu verkkokaupassa. Aikaisemmalla päivämäärällä halutaan varmaankin välttää turhien laskujen lähettäminen. Jäsenmaksua ei ole pakko maksaa verkossa jotta saa verkkopalvelut täysin käyttöönsä. Tuolloin tosin vaaditaan vähintään 10 € tilaus verkkokaupasta tilin aktivoimiseksi.

Tietoa löytyypi https://www.ursa.fi/verkkopalveluista.html (https://www.ursa.fi/verkkopalveluista.html) myöskin tuollaisesta osoitteesta.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Poro - 14.02.2022, 14:34:24
Yleensä maksuvaihdot kerrotaan laskun yhteydessä, eikä yhdistyksen lehdessä mainoksen muodossa. Itsellä on tapana ohittaa mainokset lukematta ja viime vuoden viimeisessä numerossa ollutta mainosta en ole noteerannut mitenkään.
Todennäköisesti yhdistyslakia tai yhdistyksen sääntöjä ei rikota kun T&A on yhdistyksen lehti ja pääasiallinen tiedotuskanava. Odottaisin kyllä näinkin isolta yhdistykseltä paremmin toimivaa systeemiä, ettei verkkopalvelujen käyttöön saanti ole siitä kiinni huomaako lehdessä olevan mainoksen maksutavasta, siis asiasta, jonka olettaa olevan laskussa, kuten kaikkialla muuallakin. Jos tässä nyt halutaan säästää laskujen postimaksuissa, niin lähettäkää laskut sähköpostilla kuten Elisa tekee tai nostakaa se 50 senttiä jäsenmaksua!
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Pessi - 14.02.2022, 16:44:57
Ihan kuin olisin jostain lukenut syistä miksi tällaiseen ratkaisuun on päädytty että olisi vain testikäytössä tms. Aikaisempina vuosina verkkokaupan kautta maksaminen ja rekistöröityminen ei varsinaista mitään etua antanut. Nyt on kuitenkin tilanne muuttunut Tähtikarttasovelluksen myötä vain rekistöröityneille olevien ominaisuuksien vuoksi. Jos missaa verkkokaupan kautta maksun eikä ole tarkoitus mitään verkkokaupasta tilata, niin ei siinä muu auta kuin odotella taikka ostaa jotain mitä ei meinannut ostaa. Siinä mielessä hölmöä nyt rahan siirtymiseen sidottu tunnusten aktivointi koska ei saa kaikkia palveluja vaikka rahaa siirtyy joka tapauksessa jäsenmaksun muodossa viimeistään tilisiirtona.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Kaizu - 14.02.2022, 19:19:09
Ensimmäisellä yrittämällä ostoskoriin ei löytynyt sellaista tuotetta kuin jäsenmaksu. Se löytyi vasta jäsentiedotteen erillisen ohjeen kautta. Vaikka olin kirjautunut verkkokauppaan, olisi vielä erikseen pitänyt kirjoittaa osoite- ym. tiedot vaikka ne jo sisältyvät käyttäjätunnukseen. Pankkitunnistukseen en enää tohtinut mennä.
Se että verkkokaupasta ostaminen edellyttää erillisen käyttöohjeeseen tutustumista  kertoo että käyttöliittymä on epäonnistunut. Tämä on melkein yhtä hankalaa kuin matkalipun ostaminen VR:n lähijuniin (lippuautomaatit ovat useimmiten joko rikki tai spraymaalilla sotkettu).

Kaizu
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: iosainio - 15.02.2022, 21:39:49
Lainaus käyttäjältä: Pessi - 14.02.2022, 16:44:57
Ihan kuin olisin jostain lukenut syistä miksi tällaiseen ratkaisuun on päädytty että olisi vain testikäytössä tms. Aikaisempina vuosina verkkokaupan kautta maksaminen ja rekistöröityminen ei varsinaista mitään etua antanut. Nyt on kuitenkin tilanne muuttunut Tähtikarttasovelluksen myötä vain rekistöröityneille olevien ominaisuuksien vuoksi. Jos missaa verkkokaupan kautta maksun eikä ole tarkoitus mitään verkkokaupasta tilata, niin ei siinä muu auta kuin odotella taikka ostaa jotain mitä ei meinannut ostaa. Siinä mielessä hölmöä nyt rahan siirtymiseen sidottu tunnusten aktivointi koska ei saa kaikkia palveluja vaikka rahaa siirtyy joka tapauksessa jäsenmaksun muodossa viimeistään tilisiirtona.

Tähtikarttasovelluksen hinta 10€ on aika kova niille, jotka ovat maksaneet jäsenmaksun perinteisellä tavalla. Itse sitten vaan odotin vuoden saadakseni täyden version ohjelmasta. Eikä toiminta näköjään vieläkään aiheuta suurta hyminää.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Kaizu - 16.03.2022, 18:43:23
Huomasin juuri että Kosmologiakurssillekin olisi pitänyt ilmoittautua viikko sitten ja maksaa verkkokauppaan. Jäi sinänsä mielenkiintoinen kurssi välliin, ja jää muutkin kurssit joihin osallistuminen edellyttää verkkokaupan käyttöä.

Kaizu
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: JVO - 17.03.2022, 12:00:40
Annan nyt toisenlaista palautetta: minulle jäsenmaksun maksu verkossa ei tuottanut minkäänlaisia ongelmia. Harmittelen vain että nyt laskun jäädessä pois, ei saa enää paperista jäsenkorttia.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Celest1al Sphere - 18.03.2022, 09:41:09
Itse koin helpommaksi odottaa paperista laskua, tuo verkkokaupan kautta maksaminen oli jotenkin monimutkaisempaa.

-Juha
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Javs86 - 18.03.2022, 15:44:08
Minulla ainakin on verkko-ostokset onnistuneet todella hyvin. Ihmettelen kyllä valitusta jäsenmaksusta -> jäsenmaksu ei ole ulosotettavaakaan, eikä siitä koidu muuta, kuin URSAn jäsenyyden menetys (ja lehden tietty), mutta jäsenyyden sekä lehdenkin saa kotiin taas maksamalla jäsenmaksun.

Itse olen tainnut odotella aina paperista laskua kotiin, mutta kyllähän tuo verkkolasku on nykyaikaa. Uskoisin muidenkin tähtiharrastajien olevan eteenpäin pyrkiviä eikä vanhaan "hyvään tapaan" jämähtäneitä.

Kiitokset Ursalle hyvästä palvelusta ja palvelun kehittämisestä eteenpäin!  :cool:

Muita kanssa harrastajia kunnioittaen, Jarkko Suominen
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: einari - 18.03.2022, 16:08:19
On tuo verkossa asiointi ja maksaminen nykyaikaa.
Ja jäsenkorttia en ole tainnut koskaan tarvita mihinkään...
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Tertsunen - 18.03.2022, 20:18:14
Uutena jäsenenä liittyminen ja maksaminen sujui melko vaivattomasti.
Digilehti aukesi ja Tähtikarttasovellus toimii luullakseni kuten onkin suunniteltu toimivan.

Mitä tulee taas tuohon jatkavaan jäseneen, niin kai laskun voisi laittaa kaikille olemassa oleville jäsenille suoraan sähköpostiin esim. joulukuun aikana?
Tai edes muistuttaa sähköpostilla että jäsenyytesi on päättymässä, voit uusia sen kätevästi verkkokaupassa blaa blaa..

Itse koen paperilaskut suurena ongelmana tänäpäivänä, koska postin luotettavuus ei ole kovin korkealla tasolla ainakaan täällä meidän suunnalla.

Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: iosainio - 18.03.2022, 21:10:20
Maksoin nyt jäsenmaksun verkkokaupan kautta ja taisi siinä olla jotain kommelluksia. Eniten harmitti kun Tähtikarttasovellus julkaistiin ja sihen sai täyden toiminnan vain verkkokauppaan kirjautuneena, joka taas olisi vaatinut 10 euron tarpeettoman ostoksen. Aika tyyris puhelimen appi.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Pappis - 18.03.2022, 21:28:33
Kyllä, moneen muuhun vastaavaan verrattuna kalliimpi, mutta URSA:n julkaisema. Siksi ostin sen, ja käytän sitä.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Kaizu - 19.03.2022, 09:59:13
Lainaus käyttäjältä: einari - 18.03.2022, 16:08:19
On tuo verkossa asiointi ja maksaminen nykyaikaa.
Ja jäsenkorttia en ole tainnut koskaan tarvita mihinkään...
Tästä olen samaa mieltä mutta...

Verkkokaupan toiminnan ja ulkoasun suunnittelu pitää teettää markkinoinnin ammattilaisella. Nörtit hoitavat  toteutuksen. Nörttejä ei saa päästää päättämään, ainoastaan kertomaan mikä on mahdollista.'

Käyttöliittymä joka toimiakseen vaatii ohjekirjan on epäonnistunut.

Esimerkki hyvästä käyttöliittymästä on oven kahva.
Kissa ja keskimääräistä älykkäämpi koira oppivat vierestä katsomalla sitä käyttämään.

Esimerkkejä huonoista käyttöliittymistä ovat yrityksen veroilmoitus ja maatalouden EU-tukihakemus. Nämä vaativat ammattilaisen apua eivätkä siltikään aina toimi.

Kaizu
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: Lauri Kangas - 19.03.2022, 17:35:54
Hämmentävä ketju. Piti oikein sähköpostista tarkistaa miten olen itse toiminut. Toden totta, sieltä löytyi vahvistus että jäsenmaksu on maksettu verkkokaupassa 4.2.

Niin vähäpätöinen ja ongelmaton operaatio se on ollut, ettei ole jäänyt minkäänlaista muistijälkeä.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: pnuu - 20.03.2022, 19:25:36
Minä en taasen ollut kuullutkaan mahdollisuudesta maksaa verkkokaupassa ennen kuin törmäsin tähän ketjuun (vai olikohan jossain whatsapp-ryhmässä sen jälkeen kun se mahdollisuus oli jo ohi). Olisipa e-lasku saatavilla, niin ei tarvitsisi edes muistaa itse eikä vaivautua tekemään maksuoperaatiota.
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: marsil81 - 20.03.2022, 20:36:06
Olen maksanut jäsenmaksun vuodesta 1978 paperilaskuna ja homma toimii.En oikein ymmärrä ketjun otsikkoa mutta ei se mitään.En ymmärrä kansanradiotakaan..

Muuten URSA on palvellut minua kiitettävästi,täydet pinnat URSAlle.Jatketaan samaan malliin. :azn:
Otsikko: Vs: Luokattoman huonoa jäsenpalvelua ursalta.
Kirjoitti: T. Öhman - 20.03.2022, 21:31:46
Yleensä ei tule kirjoiteltua "komppaan edellisiä" -viestejä, kun niiden substanssi jää normaaliakin vähäisemmäksi, mutta nyt täytyy kompata edellisiä, semminkin kun ei tarvitse olla yksin sen tyhmyyden tunteen kanssa, etten alkuunkaan ymmärrä tätä ongelmaa (mutta, kuten edelläkin todettiin, ei se mitään). Aikoinaan maksoin paperilaskulla, muutamina viime vuosina verkkokaupassa. Koskaan ei ole ollut mitään hankaluuksia. Muutenkin Ursa on aina toiminut kaupanteossa ja kaikessa muussakin erinomaisesti. Ja jäsenmaksulle todellakin saa vastinetta. Vaan toki on harmillista, jos joillekuille homma ei jostain syystä toimi.

Teemu