Ja sitten jotain opittua & (tyhmiä) jatkokysymyksiä:
Eli tässä nyt on koitettu tuota napasuuntausta tehdä drift-alingilla. Edellisen postauksen aikoihin olin vähän hätäinen tuon jalustan kanssa, koska olin vähän siinä uskossa, että kun ostaa seurantajalustan, niin kaikki toimii saman tien, ilman sen kummempaa säätöä :) Ja se, mitä en näistä tämän aiheen postauksista tajunnut, oli että tuo itä- tai länsi- suunnan driftailu vaikuttaa melkeimpä ainoastaan tuohon jalustan kulman säätämiseen (?).
Enivei, nyt olen saanut kikkailtua sen verran, että eteläsuunnassa (2x nopeus) driftillä edestakaisin yht. 3min valotuksella tulee suoraa viivaa kameralle ja sama niin itä- tai länsisuunnassa.
Ja nyt siis maksimi valotukset on ollut 200mm obiskalla sellaiset vajaa 2min. Tuon ajan tähdet pysyy ~70% ajasta pistemäisinä (mutta vain 102% celestial nopeudella, normaali celestial piirtää edelleen pientä viivaa).
Mutta sitten päästiin ilmeiseisti seurannan "jaksolliseen virheeseen"? ts. n. 10min välein tai useamminkin, valotuksissa on selkeä edes-takaisin heilahtelu. Jalustassa on PEC- valikko, mistä pystyy nauhoittamaan yms. tätä, mutta kun tälle jalustalle ei ole kunnon ohjekirjaa ilmeisesti olemassakaan, eli tietämys loppuu tähän. Eli voisiko tuolla jotain vaikuttaa seurannan tarkkuuteen?
Loppukysymys: ollaanko tässä vieläkin aivan hakoteillä?)