Bauhausin hyllystä osui tuo Murtsin ehdottama Cascon Superfix-tuubi niin sopivasti kouraan, että sillä nyt sitten liimasin apupeilin kiinni pitimen hiilikuitulevyyn. Laskin sopivaksi offsetiksi apupeilille sen pinnan suuntaisesti 10,8mm ja laitoin sen mukaan. Välierottimena liimauksen ajan toimi kolme hammastikkua. Liimaus on nyt saanut rauhassa kuivua kohta viikon.
Sillä välin hitsasin peililaatikkoon vielä kiinnikkeet kollimointimekanismia varten ja muutenkin tein loput varustelu-kierrereiät ja maalasin koko boxin:


Jätin nuo runkoputkien nivelpallojen vastinkohdat maalaamatta, niin loistavat noin kirkkaana kuvissa. Nuo kohdat jäävät kiristyslevyjen alle piiloon sitten lopuksi.
Alla näkyvät nuo kollimointikiinnikkeet (5kpl M10) boxin pohjasta päin kuvattuna. Kaksoisreikien toisiin reikiin tulee liukutappi, jota myöden peilinpidin liukuu jousta vasten, ja toisiin reikiin se jo aiemmin tekemäni moottorikollimointisysteemi, joka sitten vetää peilinpidintä liukutappia myöten ylöspäin ja jousta vasten. Kollimointi on siis nurinpäin perinteiseen verrattuna, peilinpidin roikkuu painovoimalla kiinnikkeistä boxin alapuolella ja jouset vielä työntävät painovoiman myötäisesti pidintä alaspäin. Peilinpitimessä oleva moottori sitten vetää peilinpidintä ylöspäin painovoimaa ja jousta vasten mikrometriruuvin avulla.

Samoin kasasin ja säädin pääpeilinpitimen nyt oikeaan asentoon ja tein reuna/päälliklipsit (nuo irtohilppeet kuvan yläreunassa). Nuolilla merkitty kohdat, joihin vielä poraan läpireiät yllämainituille kollimoinnin liukutapeille ja mikrometriruuveille.

Tässä peililaatikko suoran levyn päällä peilinpitimen kanssa ja "dummy-peili" vielä mallineena, odottamassa kollimoinnin reikien poraamista peilinpitimeen. Ja tuossa nyt viimeinkin sitten pääsen mittaamaan viimeisen puuttuvan mitan, eli pääpeilin lopullisen syvyysaseman, jonka jälkeen pääsen lopultakin tekemään yhdystangot oikeaan mittaansa.

Yhdystankojen lisäksi varsinaisia pääosia puuttuu sitten enää azimutilaakerin päälle tuleva suorakaiteenmuotoinen kehikko, jolla altitudikoneistoa korotetaan ja levitetään ottamaan vastaan tämä isompi peililaatikko jalaksineen. Loput osat ovatkin sitten enemmänkin eri muotoon leikattuja muovilevyjä, sekä kasa puhaltimia. Kyllä se tästä...