Imuri on hyvä idea kokeilla jos helposti lähtee, mutta hyvä puoli jutussa on, että noin pieni ”defekti” korjauslasissa on absoluuttisen merkityksetön kuvanlaadun kannalta.
Jos ei lähde imuroimalla niin nauti näkymistä ja yritä unohtaa, varsinkin jos oli edullinen second-hand putki. Hölmöintä on tehdä jotain, jolla saat merkityksettömän kosmeettisen murheen muutettua isoksi merkitykselliseksi haitaksi (tyyliin hajonnut korjauslasi

).
Lisäksi, itse en ole noin vanhaa Celikkaa purkanut, mutta eikös tuossa vintagessa ollut vielä niitä korkinpaloja ruuvien sijaan keskittämässä korjauslasia? Eli jos lasin ottaa irti, pitää olla vähän tarkempi kuin nykyisten kanssa. Sinänsä kyllä lasi on käyttäjän irrotettavissa sisäpuolen puhdistusta varten jos siihen on hyvä syy (jos nyt vaikka oliskin sientä ja ajan kanssa alkaisi kasvaa).
Onko muuten jollain Suomessa ollut sientä putkessa tai okulaareissa? Itse olen ollut käsityksessä että on vähän trooppisemman ja kosteamman ilmaston ongelma, jos ei nyt missään homeisessa maakellarissa optiikkaa säilytä.