Arduino Idellä se onnistui noilla Karin neuvoilla. Eli tuo pääkoodin nimi main.cpp piti muuttaa scr.ino:ksi ja nämä seuraavat selitykset pitää lukea tietäen, että ne on kertonut mies, joka näistä asioista ei vielä mitään tiedä . Arduino idessä kirjastoon piti haken TimerOne. Lieneekö tuolla jotain aliohjelmia tai fukntioita joita pää koodi käyttää.
Juuri näin, kaikkea ei tarvitse rakentaa itse tyhjästä kun useimpien laitteiden (tässä tapauksessa mikropiirin ajastintoimintojen) käsittelyyn joku muu on tehnyt matalan tason bitinnypläyksen valmiiksi.
Voisiko siellä Visual Studio codessa tai Platformiossa olla sama juttu, että siellä ei ole valmiina noita "kirjasto ohjelmia".
Ei, yksi PlatformIO:n eduista on että se osaa hakea kirjastot itse. Ohjelmakoodi kyllä kääntyi sinullakin sen kanssa ihan oikein, mutta jostain syystä sen siirtäminen laitteelle ei onnistunut.
Sitten kysymys Jarille ja Samulille: Tuolla kansiossa, jossa tuo pää koodi main.cpp on noita .h loppuisia tiedostoja esim moonlite.h , niin ovatko ne jotain ulkoisia ohjelmia tai funktioita? Kysymykseenkin pätee tuo yllä oleva vahvennettu.
Eilen illalla kokeilin SQP:n kanssa tuota ja se näytti löytävän laitteen, mutta moottori ei tainnut oikein pyöriä kunnolla. Olisiko johdot moottoriin olleet väärin?
Siinä hakemistossa on moonlite.h jossa on esitelty Moonliten tarkentimien (jota tämä arduino leikkii olevansa) sarjaliikenneprotokolla ja pari näiden käsittelyyn liittyvää apufunktiota. Yleensä on hyvä jakaa koodia vähän sen käyttötarkoituksen mukaan osiin ettei kaikki ole ihan samassa läjässä, helpottaa hahmottamista.
Jos moottori ei pyöri nätisti, niin sitä stepperiohjaimen laudalla olevaa potikkaa joka rajoittaa moottorille menevän maksimivirran määrää voi varovasti säätää. Mulla oli ainakin aika tarkkaa sen asennon kanssa että moottorin sai rullaamaan pehmeästi.