Fokkariohjain Arduinolla

Aloittaja vehnae, 11.11.2017, 12:38:00

« edellinen - seuraava »

GaryP

Ok. Puuttuvan kirjaston lisääminen:
-Sketch - Include Library - Manage Libraries
-Kirjoita riville "timerone" ja se ilmestyy listalle.
-Valitse kirjasto alemmasta ikkunasta ja "Install".

Toista sama puuttuville kirjastoille jos mahdollista, kerro mikä ei löytynyt.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Lisään vielä että resettiä ei tarvitse painaa, kunhan sarjaportti ei ole muun terminaaliohjelman käytössä kuin IDE:een integroidulla monitorilla, tavalliset kortit ottavat kyllä koodit vastaan. Poikkeuksia on olemassa, muutamat ESP32 kortit ovat nirsoja ja huonosti suunniteltuja, joutuu siinä vaiheessa kun koodi käännetty, painamaan resettiä. Myös muutamat arduinot ja ESPit joissa ei ole USB-sarjaporttia kortilla, vaativat omat proseduurinsa.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Lainaus käyttäjältä: malx - 14.02.2021, 13:11:25
Hei
Arvelisin että tuo ohjelma vaatii kirjaston timerone.h toimiakseen, ja nyt ilmeisesti se ei ole saatavilla
Sen saa ladattua täältä(kin) : https://www.arduinolibraries.info/libraries/timer-one
Muistaakseni tuon tiedoston pitää olla samassa hakemistossa tietokoneellasi, jossa itse ohjelmakin on.

Tuollaiset ohjeet eivät auta. Jos et ole varma niin ei kannata "muistella". Libraryt varsin eri paikassa.

Propsit kuitenkin osallistumisesta!

Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

J Piira

Kiitoksia kaikille. Itse olisin jo ihan hukassa ilman apuja. Minäpä jatkan kokeiluja.
- Jukka -

GaryP

Ja itse itseäni piiskaten!

Tässähän on puhuttu aiemmin eri ohjelmointiympäristön käytöstä, pahoittelen jos minun ohjeeni eivät toimi.

Päätin äsken kokeilla kuinka koodi kääntyy, ja samalla huomasin ettei .ino-päätteistä tiedostoa edes ole, joten piti lukea koko ketjua alusta.
Kokeilen vielä miten homma sujuu ennenkuin yritän olla yhtään viisaampi.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

No niin. Ratkesi helpolla.

Arduino vaatii että koodin hakemisto ja pääohjelma ovat saman nimisiä.

Vaihdoin main.cpp:n nimeksi src.ino, jolloin koko homma pelitti.
Eli kansion nimi src\ ja sen alla  main.cpp >>> src.ino, sen voi sitten avata Arduinon IDE:llä sujuvasti.

Kari

Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

J Piira

Tapahtuuko tuo nimen muuttaminen jollain ohjelmalla, kun suoraan nimeä uudelleen muuttaa vain alkuosan ei noita pisteen jälkeisiä kolmea merkkiä?
- Jukka -

GaryP

Nyt en ymmärrä? Jos nimen muuttaa niin miksi voi muuttaa koko nimeä?

Ah, sulla on varmaan windowsissa kaikki tehdas-asetukset, eli voisi arvata
kaiken olevan päin per...! Laita Windows Explorerissa Folder optionsista asetukset oikein,
eli rasti pois idioottimaisesta kohdasta "Hide extensions for know file types". Sitten
pääset viimeistään muuttamaan tiedosteojen nimeä.

Microsoftin idiootit eivät ymmärrä että ihmisten pitää pystyä käyttämään konetta
haluamallaan tavalla, ei niinkuin idiootit suunnittelevat toisille idiooteille.
Koko Windows 10 konsepti on täysin toimimaton, välillä kyllä tulee "uusia ominaisuuksia"
eli korjattu toimintoja niinkuin ne olivat vanhoina hyvinä aikoina...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

J Piira

nimen taitaa saada muutetuksi komentokehotteen avulla ren komennolla
- Jukka -

GaryP

Kyllä se silläkin onnistuu. Mutta miksi tehdä asioita vaikeasti voi säätää
kaiken kunnolla ja tehdä niinkuin se on tarkoitettu?

Mutta jokainen tekee niinkuin osaa, kunhan lopputulos on sama.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

J Piira

jotain minulla on pielessä. Vaikka vaihdoin nuo nimet, niin samaa virhettä se edelleen ilmoittaa tuolla arduio ide.llä lähetettäessä

- Jukka -

GaryP

Haitko kirjaston? Ja pitäisikö se konkka ottaa pois, se joka estää resetoinnin? Nyt vasta huomasin senkin tuolta ketjusta.


Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

GaryP

Lainaus käyttäjältä: J Piira - 14.02.2021, 16:35:59
jotain minulla on pielessä. Vaikka vaihdoin nuo nimet, niin samaa virhettä se edelleen ilmoittaa tuolla arduio ide.llä lähetettäessä

Yksi nimi piti vain vaihtaa. Mitkä kaikki vaihdoit?

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

J Piira



Kiitoksia!
Joo enpä tainnut sitä kirjastoa tuonne hakemistoon laittaa. Pitää katsoa tarkkaan noita ohjeita ja keskittyä nyt Arduino IDE:een.


Joo ei siellä tainnut muuta olla kuin se main.cpp
- Jukka -

J Piira

tuossa kuvassa on noita platformio kokeiluja, mutta pitää nyt kokeilla tuolla arduino idellä
- Jukka -