Ei tässä mitään, olen odottanut lauantaita hyvin säin koko viikon, katsonut (valosaaste)kartasta uuden havaintopaikan, ja sitten tulee sopivasti pilviä aikalailla heti auringonlaskun jälkeen!
Minulla on nyt peräti kuusi sääpalvelua käytössä, jotta skaala mahdollisista säätapahtumista olisi suhteellisen laaja. Mieluiten näkisin todennäköisyyslaskelmia eri pilvisyyksiä varten, mutta vaikeata varmaan saada sellaista ainakaan yksittäiseen karttaan. Osasin vähän varautua tähän, sillä "pessimistisimmät" palvelut väläyttivät pilviä jo noin klo 19-20 suhteellisen aikaisessa vaiheessa, ja tällöinhän voi käydä niin, että pilvet tulevat myöhemmin, mutta MYÖS AIKAISEMMIN.
Niin, ne minun käyttämät sääpalvelut ovat nyt: Foreca, Ilmatieteen laitos, Meteoblue, Eestin ja Norjan saitit, sekä kuorrutuksena Iltis. Olisiko vielä joitakin, vielä mahtuu!
No, olen lähdössä ulkoilemaan vähän suunniteltuun paikkaan joka tapauksessa tänään auringonpaisteessa tarkastamassa ettei ole liian pahoja lumikinoksia, pitää antaa vielä tunnit vähän kulua ja päättää vasta sitten jos ylipäätään viitsisi lähteä uudestaan illalla. Sitä voisi ehkä lähteä jo hämärän aikana ja hyväksyä "melkein selkeätä", tai kuka tietää, "puolipilvistä"? Sen verran kiinnostaisi saada nyt vihdoin edes vilauksen tummasta taivaasta sisältöineen.