Astroshop.eu / Astroshop.de (Saksa) - suosittelen

Aloittaja Skywatcher, 15.09.2007, 13:31:29

« edellinen - seuraava »

MarttiM

Olen tilannut Brandonin okulaarin APM telescopesta Saksasta. Toimitusajaksi ilmoitettiin noin kuukausi ja piti paikkansa. Olen tytyväinen siihen liikkeeseen. Nyhän tämä astrokauppa myy mm. monosentrisiä okulaareja. Hinta on lähes 500 euroa kappaletta kohti.


Pappis

Astronomik ProPlanet 642 BP IR 2" löytyi kilpailukykyiseen hintaan ja löysi tiensä perille mutkattomasti.

RL

Päätin kokeilla tätä kauppaa, koska sain tästä kaupasta 50mm 2" jatkoholkin ja 6mm plössl okulaarin samaan hintaan kuin ts:ltä pelkän 50mm 2" jatkon.

8.8 tilaus sisään ja maksu tilisiirrolla. Seuraavana päivänä ilmoittivat että maksu on perillä ja paketti lähti liikkeelle. Eilen oli tullut lähipostiin. Hyvä palvelu ja monessa asiassa halvemmat hinnat kuin ts:llä.

Olen aina luullut että tilisiirrossa Saksaan menee pidempään, koska jos ts:lle on tilauksen tehnyt sunnuntaina ja maksanut silloin, lähtee paketti vasta keskiviikkona matkaan aina. Joskus kesälomakautena meni yli viikko.

Tane

 Heillä on nopea palvelu, olen maksanut kortilla esim. maanantai aamuna ja he ilmoittaa puolen päivän maissa että tavarat valmiina lähetettäväksi. Illalla jo ups:llä ja perjantaina minulla. Kuljetusmaksutkin huokeat moneen muuhun verrattuna. Harmi vaan kun ei ole enää mitään ostettavaa... :undecided:
Celestron C14,

Pappis

Lainaus käyttäjältä: Tane - 16.08.2017, 15:36:45
Harmi vaan kun ei ole enää mitään ostettavaa... :undecided:
:shocked: Mun poiti lukea tämä pariin kertaan, ennen kuin varmistuin, että luin sen oikein! Ei mitään ostettavaa?!  :rotfl:

RL

Heh, selvisi miksi nuo plösll okulaarit on niin halpoja. Keskellä linssiä on joku reikä tai iso kupla. Pitää laittaa viestiä. Lähettääkö uuden vai? No ei ole suuri menetys 6€.

RL

Lainaus käyttäjältä: Roope - 18.08.2017, 15:32:33
Heh, selvisi miksi nuo plösll okulaarit on niin halpoja. Keskellä linssiä on joku reikä tai iso kupla. Pitää laittaa viestiä. Lähettääkö uuden vai? No ei ole suuri menetys 6€.

Lähettivät uuden tilalle niinkuin arvelinkin. Joten asia kunnossa.

JiiHoo

Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia isommista tilauksista Astroshopista? CEM60 on kohtapuoleen lähdössä tilaukseen ja Astroshop on tällä hetkellä halvin vaihtoehto, eroa TS:ään tulisi mukavat 250€. Mutta:

  • Astroshopissa CEM60:lle on ilmoitettu saatavuus 3-5 viikon päähän. Joskus aikoinaan (CN:ltä kaivettujen ketjujen perusteella) Astroshopilla on toimitusaika ollut hieman arpapeliä jos kamaa ei ole ollut varastossa.
  • Astroshop näemmä vaatii tässäkin tapauksessa maksun etukäteen, joskin antaa siitä automaattisesti 2% lisäalennuksen.
Hieman arveluttaa tilaus jossa on riskinä että tavara saattaa pahimmillaan tulla vasta joskus tai Jouluna ja sen vuoksi olen vielä kallistumassa TS:n puolelle hintaerosta huolimatta (TS:llä on CEM60:stä varastossa). Mutta olisi kiva kuulla jos jollakulla on hyviä kokemuksia Astroshopista suunnilleen vastaavassa tilanteessa.

naavis

Tilasin CEM60:n noin kuukausi takaperin Astroshop.eu:sta juurikin halpojen hintojen takia. Ainakin tuolloin jalusta näytti olevan loppu varastosta liki joka kaupassa, myös TS:llä. Astroshop arvioi, että saavat jalustan valmistajalta 13.8. eli ylihuomenna. Katsellaan miten käy, voin päivittää tilannetta tänne foorumille jos kuuluu jotakin uutta.

JiiHoo

Ok, kiitos tiedosta. Tarkoitus oli laittaa tilaus menemään viikon parin sisällä, joten ajoitus osuisi hyvin kohdalleen jos saavat sitä varastoon.

naavis

Ja mitä tuohon etukäteismaksuun tulee, tililleni on tehty katevaraus, mutta sitä ei ole vielä veloitettu. Koska odotusaika on sen verran pitkä, ensimmäinen katevaraus ehti jo vanhentua, ja kauppa teki pöhkösti uuden katevarauksen pari päivää ennen edellisen vanhenemista, jolloin tililtäni oli jonkin aikaa varattuna tuplamäärä rahaa. Ensimmäinen katevaraus onneksi vanheni ajallaan eikä sitä veloitettu.

Tätä kommellusta lukuunottamatta minulla ei ole (ainakaan vielä) mitään pahaa sanottavaa kaupasta. Asiakaspalvelu on ollut nopeaa, asiallista ja asiantuntevan oloista.

JiiHoo

Hmm, ok. Tuo tilauksen yhteydessä näkyvä "Payment before delivery 2 % discount" johti sitten hieman harhaan. Jos kyse on lopulta siitä että tilaus maksetaan juuri toimituksen yhteydessä eikä jo tilausta tehdessä, niin se nyt on mielestäni normaalia toimintaa (kuten myös katevaraus). Mutta mikäs siinä, kyllä mulle aina alennus kelpaa.  :cheesy:

Jaaha, takas pihalle kuoppaa kaivamaan jotta on paikka minne tuon sitten voi laittaa nököttämään.

Javs86

Lainaus käyttäjältä: JiiHoo - 11.08.2018, 12:27:15
Onko kenelläkään tuoreita kokemuksia isommista tilauksista Astroshopista? CEM60 on kohtapuoleen lähdössä tilaukseen ja Astroshop on tällä hetkellä halvin vaihtoehto, eroa TS:ään tulisi mukavat 250€.

Olen tilaillut isojakin ostoksia astroshopista, että Teleskop expressiltä... Molemmat ovat luotettavia ja tavarat ovat saapuneet yleensä, noin viikon päästä siitä, kun heillä on tavaraa ollut varastossa.
Molempien yritysten sivuilla lukee pienellä printillä: "oletko nähnyt tuotteen jossain halvemmalla?" Jos laitat vastaukseksi tuohon printtiin sivun linkin, jossa tuote on halvemmalla, niin he tarjoavat yleensä tuon tuotteen vähintään samaan hintaan! (Olen säästänyt näin satoja euroja).
Jarkko Suominen
--------------------
Porin Karhunvartijat ry
https://karhunvartijat.fi/

--------------------
TS-Optics ED Apo 80mm f/7,
HEQ5 Pro Syntrek,
Canon eos 700D (Astro-mod), ZWO ASI120 MC, Atik 16IC

naavis

Kyselin eilen jalustan perään, kun alkuperäinen arvioitu saapumisaika iOptronilta Astrohopille oli 13.8. Tänään tuli vastaus, että jalustan kanssa meneekin vielä ainakin pari viikkoa. Olivat kuulemma saaneet iOptronilta tiedon vasta tänään. Olen vähän kiikun kaakun sen kanssa, että uskonko, mutta taidan kuitenkin odotella. Jalustapäätä on varastossa TS:llä pari hunttia kalliimmalla, mutta tolppa-adapteria sun muita tilpehöörejä en äkkiseltään löytänyt muualta.