Ihmettelen täällä itsekseni, vaikka täysin aloittelija olenkin, en edes kuvaile vielä mitään, mutta että onko parannuksen tasohyppy riittävän suuri jos sitä uuttakin jalustaa joutuu heti alkuun viilaamaan paremmaksi? Siis asioiden pieneen parantumiseen ei kannattaisi rahaa sijoittaa.
Tuo nykyinen EQ5-jalustani soveltuu aika huonosti guidauskäyttöön useammastakin eri syystä, ja taas guidatun kuvan ero guidaamattomaan ei ole ihan vähäinen tasonnousu - eräänlainen quantum leap, sanoisivat englanninkieliset.
Tuota edellämainittua modauspelkoa minulla ei sentään onneksi ole - tuohon nykyiseenkin jalustaan olen yhtä sun toista väkerrellyt, (mm. tuon kulmarautamodauksen) ja esim. järkkäriin Ha-modin. Se tietty auttaa, että työn kautta on joutunut vähän sivuhommana väkertelemään erilaisia sensorointiprototyyppejä sun muita datankeruuvehkeitä.
Harmittaa vain korjailla heti alkuun selkeitä suunnitteluvirheitä, jotka olisi voinut välttää tuotantovaiheessa helposti. No, lähinnä näissä modauksissa on onneksi kyse vain vapaa-ajan eikä niinkään rahan menetyksestä.
Edit.: Eiku oho, mä taisi epähuomiossa ymmärtää vähän väärin tuon modauskommentin. Lähinnähän tuo kulmarautamodaus on näille jalustoille aika tärkeä, koska ilman sitä altitudisäätö Suomen leveysasteilla hajoaa ajan mittaan. Kuvanlaatuun sillä ei varsinaisesti ole merkitystä, rahaakaan siihen ei uppoa. Tuo hihnamodaus parantaa seurantaa jonkin verran, mutta siihen menee jonkin verran rahaakin. En ajatellut sitä modausta tehdä ainakaan ihan ensi töikseni.