Firstlightoptics

Aloittaja Pette, 07.01.2016, 19:50:32

« edellinen - seuraava »

Tane

 Suomeen on nopea toimitus jos ottaa DHL Exppressin joka tuo yleensä yhdessä arkivuorokaudessa(tilaat vaikka tiistaina niin keskiviikkoiltana on ovellasi). Olen joskus FLO:sta tilannut jonkun kameran tai pienemmän tuotteen kun nopea kuljetus ei niille maksa paljon kymppiä enempää kuin se normaali liki viikon kestävä DHL. Saa tietysti isompiakin mutta painon mukaan DHL exppres maksaa jo useita satasia...
Totta se on kun olen puolen kymmentä kertaa saanut pikku tuotteen seuraavana päivänä. Isommilla menee tavallisella DHL kuljetuksella noin viikko tai päivää vaille. UPS tuo saksasta taas jopa kolmessakin päivässä.
Celestron C14,

RL

Juu, vaihtoehtona oli tuo express, joka oli melkein 200€. Joten mielummin odotan pari päivää enemmän. Tuossa mainitsemassani esimerkissä sanottiin kyllä economy.

Ihmetyttää kuitenkin vielä että ostokset oli toimituksineen £784.95, mutta tililtä lähti noin 913€

Tane

 Minulta on lähtenyt esim. EQ6 jalustassa noin 1200 euron ostoksessa liki neljäkymppiä jotain luottokortti maksua juuri FLO:n kanssa(TS:llä ja Astroshopilla ei mene ylimääräistä yhtään mutta on vähän kalliimmat tuotteet muuten). Se lisämaksu on joku prosenttipohjainen, halvemmissa tuotehinnoissa siis sitä mukaa aina vähemmän.
Celestron C14,

einari

Lainaus käyttäjältä: RL - 14.07.2019, 14:09:50

Tuotteet maksoivat euroiksi muunnettuna toimituskuluineen 870€, mutta paypal veloitti tililtä 913€. Mihinhän tuo ylimääräinen melkein 50€ meni..

PayPalin kurssi ei ehkä ihan sama kuin muualla.
Lisäksi ottavat välistä oman osuutensa.
___
Tapio

RL

Lainaus käyttäjältä: einari - 14.07.2019, 15:00:53
PayPalin kurssi ei ehkä ihan sama kuin muualla.
Lisäksi ottavat välistä oman osuutensa.

Jep. Kuitenkin oudon suurelta rahamäärältä tuntuu. Joka tapauksessa ts:ltä samat tuotteet olisi olleet 1200€ plus toimitus, joten aika paljon halvemmalla saa flo:ta.

pnuu

Lainaus käyttäjältä: RL - 14.07.2019, 14:36:35
Ihmetyttää kuitenkin vielä että ostokset oli toimituksineen £784.95, mutta tililtä lähti noin 913€

Käytitkö Paypalin muuntokurssia maksaessa vai maksoitko punnissa? Ei sillä, isolta tuo ero kuulostaa silti
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

Tane

Katselin omia ostoksia viime joulukuulta FLO:lta. Tuote plus lähetys yhteensä 400,1 euroa. Korttimaksuna Visa debit veloitti 409,2 Toinen ostos oli total 106,46 kortilla maksettuna 109,46.
Celestron C14,

RL

Lainaus käyttäjältä: pnuu - 14.07.2019, 16:03:22
Käytitkö Paypalin muuntokurssia maksaessa vai maksoitko punnissa? Ei sillä, isolta tuo ero kuulostaa silti

Paypalin muuntokurssilla meni. Pitää varmaan kysyä vielä tuosta asiasta heiltä.

einari

Tuolla on noista PayPalin palkkioista:
https://www.paypal.com/fi/webapps/mpp/ua/useragreement-full

Jos oikein ymmärrän niin valuuttamuunnoksesta menee näin:
A3.1.1 Valuuttamuunnot PayPal-tilisi summamääristä, jotka eivät ole osa tiettyä tapahtumaa tilille tai tililtä (esim. saldon muuntaminen toiseen valuuttaan) ja tapahtumat, joihin liittyy valuutan muunto, jonka osalta myyjä on suostunut kantamaan muuntopalkkion:
2,5 % + perusvaluuttakurssi (tapahtuman muuntokurssin muodostamiseksi).

A3.1.2 Kaikki muut tapahtumat, joihin sisältyy valuutan muunto ja joiden muuntopalkkiota myyjä ei ole sitoutunut maksamaan:
4,0 % + perusvaluuttakurssi (tapahtuman muuntokurssin muodostamiseksi).

+ lisäksi palkkiona 2%
___
Tapio

pnuu

Lainaus käyttäjältä: RL - 14.07.2019, 18:04:55
Paypalin muuntokurssilla meni. Pitää varmaan kysyä vielä tuosta asiasta heiltä.

Jep... Paypalin kanssa pitää aina maksaa lähtömaan valuutassa, jolloin muunnos tapahtuu pankin paljon edullisemmilla kursseilla. Harmi että se pitää ihan jokainen kerta muistaa itse vaihtaa.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

Denniina

Muistan itse kun tilasin joskus alkuvuodesta kiinasta jäähdytetyn zwo asi kameran. Heidän nettisivuillaan oli ainoastaan paypal maksutapana ja loppusummaa katsoessa, huomasin että oho, maksettava summa onkin luokkaa 70e isompi mitä oletin. Käytin heidän Aliexpress sivujaan sitten tuotteen ostoon ja maksoin kortilla, jolloinka ei mennyt tuota 70e paypal kuluihin. Ymmärtääkseni kuitenkin, paypal olisi mahdollisissa ongelmatilanteissa turvallinen ratkaisu.

Tane

On paypal turvallinen kun jos ei tuotetta tulekkaan niin rahat palautuu. Olen jo tainnut jossain yhteydessä täällä aiemmin kertoa miten 2015 kun möin astrotarvikkeita Yhdysvaltoihin, sain maksut paypal tililleni ja yritin siirtää ne omalle pankkitililleni. Tilinumero oli aivan oikein annettu paypalille koska olin siirtänyt useasti aiemmin samalla tavalla ja saanut rahat noin kahdessa pankkipäivässä. Nyt ihmettelin kun meni neljäkin päivää eikä rahoja kuulunut. Aloin tutkia, tein tiedusteluja paypalille, vastaus sieltä  kestää...Huomasin lopulta etsiessäni tarkkaan paypalin siirtotietoja että kun siellä näkyy tilinumeron loppuosa, ettei se ole sama kuin minulla. Kaikkea tuli mieleen ja yritystä kun vertailin loppuosia esim. kaikiin tlleihin joille olin maksanut verkkopankissa tai joilta olin maksuja saanut. Yhden tilin loppuosa täsmäsi: Turku Energia, joka on sähkölaitos täällä ja jolle maksan sähkölaskuni. Soitin sähkölaitokselle ja siellä sanoivat että jokin outo suoritus oli heille tullut pari päivää sitten. Sanoin summan 1350 euroa, ne täsmäsi ja siirsivät minun pakkitililleni.
Ei se muuta paypalin luotettavuutta, oliko sitten joku koijari joka sai ainakin häiriötä aikaiseksi vai sotku itse paypallilla, se jäi arvoitukseksi...
Celestron C14,

RL

Tavarat tulivat tiistaina. Yllätyin ettei posti tuonut dhl paketteja. Kuulemma lähetys viivästyi sähkökatkon takia. Lisäkulut on paypalin veloittamia kuluja. En ole vielä päässyt tähtitestiä tekemään, mutta maakohteissa uusi sw80ed tuottaa todella terävää kuvaa. Tilaisin tuolta ehdottomasti uudelleen 👍

Pappis

Tilasin pe 9.8.19 aamulla kolmannen kerran FLO:lta. Nyt ekan kerran ongelmia, eikä sekään ole FLO:n syytä. Tilaus lähti matkaan tosi nopeasti vielä perjantain aikana, ja löysi tiensä Suomen Helsinkiin jo viime maanantaina 12.8.19 DHL:n oman seurannan perusteella. Sen jälkeen se on seilannut jossakin päin Suomea, mm. useita kertoja Turussa. To 15.8. sain lopulta aamuyöstä kyselyn, että tuodaanko tänään kotiin vai viedäänkö noutopisteelle? Vastasin netissä täyttäen kaavakkeen ja pyysin noutopisteelle, lupasivat uutta viestiä kun on noudettavissa. Viestiä ei ole kuulunut, eikä seurantakaan ole sen jälkeen päivittynyt. Tänään kävin kyselemässä noutopisteeltä. Neiti joutui toteamaan, ettei DHL näytä tietävän missä paketti menee tällä hetkellä...

Tarzan

Jälleen kerran hyvää palvelua first light opticsilta. Tein virheen tilauksessani, ja Grant korjasi proaktiivisesti virheeni, Ja sain paremman tuotteen samaan hintaan. Arvostan ja nostan hattua.