iOptron CEM60 EC

Aloittaja einari, 11.08.2015, 19:42:03

« edellinen - seuraava »

pnuu

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 20.08.2015, 20:50:29
EF500/4L IS

Ihan vaan varmistuksena, että eihän ollut jäänyt kuvanvakaaja päälle?-) Paitsi niin, eivätpä nuo taida olla järkkärillä kuvattujakaan, jolloin kuvanvakaajakin on ollut pois pelistä.
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

Timpe

Juu, ei kun kaikki objektiivin toiminnot ovat ihan käsipelillä tuon QSI 583ws:n kanssa... :wink:
En tiedä tuottaako kuorman keventäminen muille jalustoille ongelmia, mutta Gemini G41 tuntuu olevan sille kranttu tasapainotuksen jälkeenkin, kun olen törmännyt vastaaviin ongelmiin myös lyhyemmällä kameraoptiikalla kuvatessa. Raplasin tuolloin myös noita MaxIm DL:n guide-parametreja, mutten ilmeisesti vielä tarpeeksi. (Mutta lopetetaan tämä juttu tähän, niin ei viedä einarin CEM60 ketjua ihan sivuteille.)
- Timo Inkinen

maukkaK

Tuota CEM25 jalustaa ei taida vielä saada Euroopasta?
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

einari

___
Tapio

maukkaK

Kiitos Einari, täytyypä katsoa, jos laittaisi tilausta sisään.
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

maukkaK

Tässä CEM25:ssä ei sitten taida noita enkoodereita olla, vaan vasta tuossa CEM25 EC:ssä, jossa onkin sitten kaksinkertainen hinta.
http://www.ioptron.com/product-p/7102ec-hc.htm

Muuten tuo buytelescopesin verkkosivu on ollut jo useita päiviä saavuttamattomissa.  Mikähän siellä mahtaa olla, onko aivan lopettanut toiminnan.
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

einari

Otin eilen testivalotuksia missä jalustan päällä oli pakettina Tamronin 70-200mm zoomi, Geoptikin sovitin, Ha-filtteri ja SXV-694.
Pientä haastetta oli tässä fokusoinnissa ja kameran etäisyydessä lasissa.
Ehkä ei vieläkään ihan optimaalinen ole mutta tässäpä esimerkki täydellä zoomilla ja 3x20 minuuttia valotusta ilman autoguidausta.
Papukaijamerkin saa jos keksii tuolle pimeälle sumulle nimen.
Stock1-tähtijoukko tässä oli kohteena.

___
Tapio

Timpe

Lainaus käyttäjältä: einari - 06.10.2015, 22:50:59
Papukaijamerkin saa jos keksii tuolle pimeälle sumulle nimen. Stock1-tähtijoukko tässä oli kohteena.

Taitaa olla LDN 792, ks. http://astrophoton.com/stock01.htm, josta laajempi kuva-ala täällä: http://www.astrosurf.com/comolli/d088.htm :wink:
- Timo Inkinen

einari

___
Tapio

einari

Oli maanantaina sen verran selkeää että ehdin ottaa PE-käyrää.
Jotenkin tuntui ettei seuranta nyt ollut parhaimmillaan - mutta ei nuo kuvan luvut silti hassumpia ole

Kuvan sain nyt aikaan vanhalla PECPrep-softalla (osasi lukea PHD-loginkin kun muisti laittaa jenkkiasetukset, ts desimaalit softan ymmärtämään muotoon).
___
Tapio

maukkaK

Vai ei parhaimmillaan?!
Jos tuosta parantaa, niin eikö olla jo suoralla viivalla?!
Pistin sitten tuon pikkuveljen tilaukseen Astromarketista...
https://www.astromarket.org/monteringen-en-toebehoren-5/eq-goto-mounts-5/ioptron-5/zeq25gt---goto---payload-123kg002097-5
Canon 7D, 300mm/4 L IS USM. Samyang 8 ja 14mm, EF-S 18-55mm
HEQ-5, Celestron EHD8

einari

Jaahas, tuo tuli minua ajatellen vähän liian myöhään tarjolle.
12.3 kilon kantokyky olisi minulle riittänyt ja keveyskin olisi ollut eduksi.
Vaihdetaanko ? ;)

No laitahan raporttia ja vertailukäppyrää esille kun saat vehkeen koeajoon.
Mielenkiintoinen peli tuo pitäisi olla  kun luvataan tarkkuudeksi 0.3 arcsec rms.
___
Tapio

einari

NGC2264:n jälkeen otin guideviritelmän purun jälkeen vielä guidaamattomia testiräpsyjä M95-galaksista (@ 1000mm).
5 minuuttiin asti jaksoin kuvailla ja aika hyvin tähdet pysyy kuosissa - virhe nähdäkseni vain polaarisuuntuaksesta johtuvaa.
Jotain pilvihöttöä oli kun flättikorjaus ei täysin toimi.
Täytynee kesällä epoksoida jotkut prikat parvekkeen lattialle että saa täsmällisemmät askelmerkit.
___
Tapio

kjj

Lainaus käyttäjältä: einari - 07.03.2016, 17:40:54
Täytynee kesällä epoksoida jotkut prikat parvekkeen lattialle että saa täsmällisemmät askelmerkit.

No perhana, mä kun olen jatkuvasti kiroillut, että miten saisin tahattomat jalustan polvella tönäisyt pimeässä estettyä, niin tässähän se ratkaisu on.

Kiitoksia  :azn:

VP

Pimeässä hohtava maali / teippi on myös hyvä, itse olen pistänyt tuota akkuihin että hahmottaa missä kohtaa maankamaraa akkupakki on. Ennen tuota olen muutaman kerran vahingossa potkaissut sitä ja virtaplugi jalustasta pihalle. :sad:

-V