Ikää ei ihan vielä kolmea kymmentä. Tähtiharrastus alkoi tieteenkuvalehtien lukemisesta, ja taivaan tuijottelusta. 1997 muistaakseni liityin Ursaan, ja on enemmän ja vähemmän tullut tehtyä havaintoja. Pääasiassa olen ne yhdistänyt retkeily- ja kalastusharrastukseeni, kun monesti ne suuntautuvat kauas kaupunkien valosaasteista niin siellä sitten on nähtävääkin.
Olen puhtaasti visuaalihavaitsija, kuvauksesta en ainakaan vielä ole innostunut, vaikka tähtimaisemakuvaus kieltämättä on mielenkiintoinen aihepiiri. Erittäin paljon kiinnostaa kosmologia, mustat aukot ja pallotähtitiede.
Savosta kotoisin, nykyään Tampereen valosaasteessa. Kaukoputkeni möin pois, nyt on vain yhdet kiikarit ja yksi maakiikari. Ison kaukoputken sijaan hankin varmaankin helioksen tähtikiikarit ja laadukkaan jalustan. Varsinaiselle teleskoopille en näe tarvetta, kun asun 3. kerroksessa aivan keskustan liepeillä ja parveke on ahdas.
Kirjoittelin 2005-2007 tähtitiede aiheisia uutisia Tähtitiede.com sivustolleni, ja sitten lyhyen aikaa Avaruus.fi sivustolle. Astronettia seurasin sen alkutaipaleista saakka, ja tälläkin foorumilla olen nyt toista kertaa kun alkuperäiset tunnukseni hävitin jossain vaiheessa. Tulevaisuudessa on haaveena päästä tekemään 'tähtivaelluksia' ympäri Maapalloa pimeisiin paikkoihin. Ja muistaa vihdoinkin vierailla TaUrsan tornilla...jäsen olen ollut jo syksystä saakka.