Nimimerkin takana...

Aloittaja MarkoM, 24.08.2006, 00:30:54

« edellinen - seuraava »

einsteinium

Moro, olen varsin nuori (14v) ja  liityin tälle foorumille varsin äskettäin. Onpa mukava huomata, että moni on suunnilleen samanikäinen kuin minä.:smiley:

Varsinaiset harrastukset: tähtitiede(vai mikä sen nimi tässätapauksessa ikinä onkaan), lukeminen(varsinkin avaruus aiheiset kirjat ja lehdet)

Aikaisemmat harrastukset: mäkihyppy :cheesy:, rc-laitteet

Muuta mukavaa: Rakentelu yms. , uinti, kalastus ja retkeily

Välineitä: 10x50 kiikarit ja kun rahaa kertyy niin sw-skyliner 200/1200  :laugh:

TähtiJussi

Tervetuloa vaan! Varmaan aika mukava harrastus tuo mäkihyppy  :wink:
Jussi-Pekka Blogi
Sky-Watcher 200/1200 dobson, 7x50 kiikarit,
Canon EOS 1000D,  Canon PowerShot A610
"Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving." Einstein

einsteinium

Lainaus käyttäjältä: TähtiJussi - 19.07.2011, 20:02:00
Tervetuloa vaan! Varmaan aika mukava harrastus tuo mäkihyppy  :wink:
Kiitos. Olihan se ihan kivaa... :cry:

tähtityttö

Hei!

Olen juuri täyttänyt 15 vuotta ja asustelen Kotkassa. Harrastuksiini kuuluu tähdet ja kaikki mitä tuolla taivaalla on. Lisäksi lueskelen jonkin verran ja katselen elokuvia sekä dokumentteja. Eläimet ovat myös lähellä sydäntäni (3 kissaa löytyy). Rakastan tosi paljon talvea ja lumisadetta sekä kunnon myrskyjä ja ukkosia. Olen 7 vuotiaasta asti kerännyt vihkoon ulkolämpötiloja ylös sekä laittanut sinne onko ollut selkeää vai pilvistä. Lisäksi olen ennustanut talven ja kesän säitä.

Ransu

Tervetuloa mukaan foorumille ja rohkeasti vaan kysymään jos joku askarruttaa :azn:
Rauno Päivinen
Imatra
C14, Meade10" LX200 OTA,Tal100RS, Vixen 81SD, EQ8.
http://pellervo-observatory.blogspot.com/

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Ransu - 25.09.2011, 15:13:48
Tervetuloa mukaan foorumille ja rohkeasti vaan kysymään jos joku askarruttaa :azn:

Kiitos! Kyselen kyllä, jos tulee kysyttävää.

pnuu

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 25.09.2011, 14:55:21
Rakastan tosi paljon talvea ja lumisadetta sekä kunnon myrskyjä ja ukkosia.

Loistavaa! \o/

t. myrskybongausjaoston apuvetäjä, työnä lumitutkimus ;-)
Panu Lahtinen
"You haven't really been anywhere until you've got back home",
Twoflower in "The Light Fantastic"

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: pnuu - 25.09.2011, 18:16:58
Loistavaa! \o/

t. myrskybongausjaoston apuvetäjä, työnä lumitutkimus ;-)


Mitä enemmän pakkasta ja lunta sitä parempi. Pnuu hieno kuva tuossa linkissä :D Olenkin jo aiemmin mielestäni sen jostain täältä bongannut, vai olenkohan ihan väärässä?

Talitintti12

Terve

Olen 17-vuotias, äskettäin avaruudesta (lähinnä tähtivalokuvauksesta) innostunut kaveri. Vielä on siis hurjasti opittavaa, ja tämä foorumi tuntuu mukavalta ja taitaa porukassa olla melkoisia "tähtigurujakin"! Kaukoputki löytyy myös (ostin sen tosin lintujen katsomiseen) ja kerran olen sillä tähtiä katsonutkin, hyvältä näytti. Kamerana on Canonin 450D ja putkena 18-200mm, joten tarvikkeet on ihan kohtuulliset näin aloittelijalle.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Talitintti12 - 28.11.2011, 22:46:55
Terve

Olen 17-vuotias, äskettäin avaruudesta (lähinnä tähtivalokuvauksesta) innostunut kaveri. Vielä on siis hurjasti opittavaa, ja tämä foorumi tuntuu mukavalta ja taitaa porukassa olla melkoisia "tähtigurujakin"! Kaukoputki löytyy myös (ostin sen tosin lintujen katsomiseen) ja kerran olen sillä tähtiä katsonutkin, hyvältä näytti. Kamerana on Canonin 450D ja putkena 18-200mm, joten tarvikkeet on ihan kohtuulliset näin aloittelijalle.

Tervetuloa Talitintti12!

Tämä tosiaan on hyvä foorumi. Itsekin olen tänne joku aika sitten vasta tullut ja olenkin jo ehtinyt tutustua muihinkin tähtitieteestä kiinnostuneisiin. Mukavaa porukkaa tuntuu olevan ja jos on kysyttävää, niin aina kannattaa kysyä. Täältä saa nopeasti apua ja neuvoa.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: tapani.leskinen - 01.12.2011, 13:25:41
Moro vaan!

olen n. kolmekymppinen mies helsinkistä ja kovasti kiinnostunut avaruudesta, nyt on tullut tähystettyä taivaalle
jo monena yönä. Päätinpä sitten rekisteröityä tänne.  :cool:


Tervetuloa! Taivaalle kannattaa aina tähystellä, kun vaan säät sallii.

Some-E

36v perheellinen mies Mikkelistä. Teknologia, avaruus ja luonnon ilmiöt yleensä ovat kiinnostaneet aika pienestä asti. Kotipaikalla oli hyvät havaintomahdollisuudet, mutta silloin ei ikään kuin saanut taivaasta otetta vielä, lähinnä kirkkaimmat planeetat löytyivät ja niistä esim. Tähdet-vuosikirjasta luin. Nyt vuosikymmenten jälkeen tunnistan sentään joitakin tähtikuvioita ja olen kokeillut viime vuosina taivaan kuvaamistakin silloin tällöin. Kunnollista kaukoputkea ei ole. Tällainen hidas kehittyminen leimaa muitakin harrastuksiani, mutta onhan sen vastapainoksi välillä myös hirmuinen innostus päällä jostain uudesta aiheesta :)

Ykkösharrastuksena oli pitkään konemusiikin tekeminen, valokuvaus, 80-luvulta alkaen. Tähtitaivas ja myrskybongaus käväisivät edellä, mutta nyt on maastopyöräily - hitaasti ja epävarmasti - vienyt ykkössijan. Freeride! Eli ajetaan missä sattuu ja miten sattuu ;)  Talvella alla on ainakin rattikelkka. Sisätiloissa harrastetaan mm. ohjelmiointia, lähinnä Windows-ohjelmia ja enimmäkseen töissä. Elektroniikka on ollut aina ajatuksissa, ja ehkä vihdoin jonain tapahtuu siirtymä digitekniikkaan kun Arduino (Uno) lähtee tilaukseen. Alkaisin rakentelemaan kaikenlaisia mittareita ja härpäkkeitä, mitä ei kaupasta voi ostaa.

Monenlainen poikkeava kiinnostaa, luonnossa äärevät säät ovat parhaita esimerkkejä tästä. Taas tuli juostua muutaman kerran sääaseman näytölle puuskalukemia katsomaan, kun talo suorastaan soi tuulessa.

Päteviä havaintoja olen huono tekemään, mutta niitä tippuu silloin tällöin Ursan listoille ja kuvallista materiaalia ainakin Taivaanvahtiin.

Jos uniikille taustamusiikille on tarvetta videoissa tai muissa esityksissä, niin saa kysellä.

Laura

Nimerkin takana.. :grin:

Jokusen vuoden alle 3-kympin oleva naisihminen Keski-Suomesta. Avaruus ja sen sisältö kiinnostanut jo monta vuotta, nyt vihdoin mahdollisuuksia hankkia laitteita sen lähempään ihasteluun. Eli siis aivan alkutekijöissä tässä hommassa. Mutta joskus ja jostain se on aloitettava.

Kuu, aivan ehdoton suosikkini. Jotenkin se vaan on niin lumoava.

Galakseilla

Terve!

Täältä löytyy nimimerkin takaa...

-Luonto ja avaruus fani. Olen lukenut mm. Tieteen kuvalehteä siitä lähtien kun opin lukemaan. Täyspäisyyden  (-ikäisyyden) täytettyä liityin tottakai Ursan jäseneksi, jotta pysyy kartalla avaruus uutisista.
-Musa- ja audiofani, kaikkea laidasta laitaan.
-Elektroniikan harrastaja jossain määrin.
-Wanhojen autojen (lue romujen) harrastaja ja autourheilun ystävä.

Vielä ei ole mitään välineistöä, tarkoitus kuitenkin hommata jotakin pientä ja rueta käymään tapahtumissa. Kerran olen nähnyt kunnolla tähtitaivaan, ja se säväytti vaikkakin kuvia jo pitkään katsellut. Se on vaan eri juttu nähdä itse.
Ursan jäsen vuodesta 2004.
J-ii. Va+ l to * nen.

saludo

Morjens.

28-vuotias mäntsälä/numminen/järvenpää alueelta. Koti on Nummississa, mutta jotenkin en miellä Mäntsäläksi vaikka virallisesti sitä onkin.

Tähtikuvausta on nyt tullut harrasteltua vuosi pari. Kalusto tosin on vielä vähän vajavaista, puutteita on joka saralla esim. kunnon jalusta seurannalla ja valovoimaisempia putkia Canoniin. Tämänhetken kalustoon kuuluu: Canon EOS 1000D, EF-S 17-55mm II, EF 75-300mm III ja joku neuvostoliittolainen 500mm F5.6, ulkoisesti Samyangin vastaavan näköinen ja kokoinen mutta varmaan 80-luvulta ja painaa lähemmäs pari kiloa.

Muita intressejä ovat, myrskyt(lähinnä ukkoset), lentokoneiden kuvaaminen, pyöräily ja sci-fi(lähinnä Star Trek).

Laitanpa alle vielä planeettaa. Saturnus on muistaakseni kuvattu tuolla 75-300mm kittitelellä, saattoipa kiinni olla Kenkon 2xpolttovälimuunninkin ja Jupiter sitten tuolla 500mm putkella. Saturnus on maaliskuulta ja Jupiter lokakuulta 2011.