Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Poro

Pyydän nöyrimmiten anteeksi joko asiat on muuttunut vuosien saatossa tahi muistin väärin, epäilen tässä jälkimmäistä.

16 § (21.1.2005/29)
Suoritusten palauttaminen
Kuluttajan on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen lähettämisestä palautettava elinkeinonharjoittajalle kaikki sopimuksen perusteella saamansa maksut ja muu omaisuus uhalla, että peruuttaminen muutoin raukeaa. Kuluttaja saa kuitenkin pidättäytyä täyttämästä omaa palautusvelvollisuuttaan, kunnes elinkeinonharjoittaja täyttää oman vastaavan velvollisuutensa.

Elinkeinonharjoittajan on viivytyksettä ja viimeistään 30 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuaan palautettava kuluttajalle kaikki sopimuksen perusteella saamansa suoritukset. Palautettavista suorituksista voidaan vähentää korvaus, joka elinkeinonharjoittajalla on 15 §:n mukaan oikeus periä kuluttajalta ennen sopimuksen peruuttamista suoritetusta palvelusta.

koko teksti http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1978/19780038
Asuminen maapallolla on kallista, mutta sisältyyhän siihen matka auringon ympäri.
S-W Star Adventurer, Nikon D750, Celestron telephoto SCT 750 mm f/6, samyang 135 f/2, sigma 24 mm f/1.4
Juha Raitio

Lauri Kangas

Laittamasi pykälä on kuluttajansuojalain luvussa 6 a Rahoituspalvelujen ja rahoitusvälineiden etämyynti, eli ei liittyne tähän tapaukseen.

Kysäisin muuan juristilta asiaa ja vastaus oli "kohtuullisessa ajassa, yleensä 30 päivää", muttei tähän hätään ehtinyt jutella asiasta kauempaa. Taitaapa VK kuitenkin tässä tapauksessa olla ylittänyt kohtuullisen ajan jo.

Snakke

Noniin, rahat saatu takaisin noin 2 viikkoa sitten. Ei ne mulle vastanneet mutta kun kerroin vanhemmilleni asiasta niin jostain syystä niille vastasivat melkein heti. Postikuluja ne ei kyllä maksaneet, siis niitä jotka oli osana tilauksen summaa. Siihen eivät ole ilmeisesti vastanneet vieläkään mitään.

He väittivät etteivät ole pakettia saaneet, mutta otimme yhteyttä matkahuoltoon ja selvisi että ovat sen kyllä hakeneet. Sitten niiden oli pakko maksaa.
Sky-Watcher Skyliner Dobson 203/1200
TS Optics 11x70LE Binoculars

findley

laitoin tilaukseen bresserin linssikaukoputken, luvattu toimitusaika oli 3-4 viikkoa, nyt on mennyt yli 5 viikkoa, kun laitoin sähköpostilla kyselyn, missä mahtaa putki mennä, ei ole mitään vastausta viikkon tullut...kaippa siel on kesäsesonki menos

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: findley - 11.06.2012, 19:23:02
laitoin tilaukseen bresserin linssikaukoputken, luvattu toimitusaika oli 3-4 viikkoa, nyt on mennyt yli 5 viikkoa, kun laitoin sähköpostilla kyselyn, missä mahtaa putki mennä, ei ole mitään vastausta viikkon tullut...kaippa siel on kesäsesonki menos

Ympärivuotinen kesäsesonki.  :grin:

Regulus

Täällä on odotettu yhtä okulaaria 8 vkoa. Viimeisimmät tilaukset ei ole muutenkaan menneet ihan putkeen. Tavaraa on puuttunut ja on luvattu toimittaa pikapikaa. Sitten menee muutama viikko eikä kuulu mitään ennenkuin laittaa sähköpostia johon vastataan jopa töykeästi. Aiemmin ei ollut palvelussa moitteen sijaa.

findley

en suosittele kyseistä kauppaa, odotin viikon verran vastausta sähköposti kyselyyn, ja ennen tätä odotin n. 5 viikkoa tavaraa.  Soitin ja kysyin tilauksesta, niin ei tahtonut myyjä löytää tilausta ??, sain kyllä myöhemmin vastauksen spostiin, missä kerrottiin että putkea ei nyt saada suomeen ??, minkäännäköstä yhteydenottoa ei tullut kaupalta missä oltais kerrottu että odotan turhaan putkea mitä ikinä ei ole tulossa.....

tilasin putken astroshopista, tilaus oli lähetetty matkaan seuraavana päivänä

jperala

Tilaamani tavara lähti seuraavana päivänä matkahuoltoon, ei voi valittaa :)
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

tähtityttö

Itselläni on tähän mennessä ihan hyvää sanottavaa Villenkellosta. Tilasin sieltä kaukoputken. Kyselin samana päivänä meilitse milloin kaukoputki saapunee, vastasivat parissa tunnissa, että n. 3 viikon päästä. nyt olen odottanut noin viikon. Katsotaan kuinka käy, mutta tähän mennessä pelkkää hyvää sanottavaa vaan  :azn:

jperala

Nyt loppui sitten palvelu villenkellosta, yli 2 viikkoa ollut tilaus sisällä.. ei vastausta sähköpostiin tai puhelimeen  :realmad:
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

tupajumi

Aina olen kehunut VK:a, mutta nyt on pakko myöntää, että eivät ole vastanneet lähes kuukauteen.

jperala

Lainaus käyttäjältä: tupajumi - 26.07.2012, 20:56:26
Aina olen kehunut VK:a, mutta nyt on pakko myöntää, että eivät ole vastanneet lähes kuukauteen.

Mahtaakohan olla hyvä tapa pitää se tilaus "sisällä" ei vastata jos tavaraa ei hyllyssä.. olisi paljon rehellisempää ilmoittaa että tavaraa ei saatavilla ja antaa mahdollisuus perua tilaus.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

tähtityttö

Täytyy kyllä myös itse nyt hieman moittia Villenkelloa. Tilauksesta ei ole kuulunut mitään sen päivän jälkeen, kun tilasin putken. Olen yrittänyt soittaa sinne muutaman kerran ja olen laittanut myös pari meiliä. Olisi kiva jos voisivat vastata edes meilitse, että mistä on kyse, kun tilattua tuotetta ei kuulu ja kun lupasivat toimittaa sen n. 3 viikossa. taidan olla liian hätäinen, kun eihän tässä ole vasta mennyt kuin hieman päälle 3 viikkoa, joten jos tässä vielä viikon odottaisi ja sitten ottaisi sinne uudelleen yhteyttä?

jperala

Itse kysyin tilauksen perään 4 viikon aikana 6-7 kertaa, ei vastausta ja kerran soitin.. ei vastausta :) kun peruin tilauksen niin heti oli vastattu ?? eli lukevat kyllä, mutta palveluun ei kuulu vastaaminen näemmä.
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

kurppa

Heräs pienoinen Kysymysmerkki siittä et onko kyseisellä puljulla yleensä muutakaan tavaraa varastossa.  :huh: ku mikäli oon oikein huomannu niin tällä firmalla varmaan kymmenen eri sivua on tähtivillee lintuvillee metsästys ja vauvavillee yms anteeksi of topicci.
CPC 925
Diagonal 1 prisma
40mm Pl
Omni 15/12/9mm
X-Cel 21mm/18mm/8mm
Drago 12.5mm
Astro 2.5x Barlow
Baader ND0,9/UHC-S/O-III Suotimet
-------------------------------------------------------
CCD kamera harkinnassa eri vaihtoehtoja voi ehdotella iha vapaasti =)