Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

BEAT

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 21.12.2009, 13:22:55
Valitettavasti olen mennyt tilaamaan sieltä, niin tulee mainosspämmiä vaikka erikseen kielsin. Kannattaa kaikkiin ihme paikkoihin rekisteröityä osoitteella tunnus+mitätahansa@domain.fi. Tuon plussan perässä oleva teksti ei vaikuta postin perillemenoon, mutta sen avulla voi omassa sähköpostiohjelmassa filtteröidä postia roskiin. Samoin jos jaksaa viljellä eri sanoja eri paikkoihin, näkee helposti mikä pulju on vuotanut osoitteesi spämmereille.
Tuohan oli hyvä jippo, tosin tuo ei auta mikäli postia tulee ilman asioimista.

Periaatteessa satunnaiset mainoskirjeet eivät haittaa (kun ovat vielä kiinnostavaa aluetta). Mutta toisaalta en pidä sitä mielekkäänä, että minut on lisätty postituslistaan minun sitä tietämättä/hyväksymättä. Eikä asia tullut yhtään miellyttävämmäksi kun kyselyihin ei viitsitä vastata.
:police:
Petteri Lehtonen  http://www.petterilehtonen.fi
Canon EOS 7D, 40D, TAL-1

KEW

Alue ollut hiljainen yli puoli vuotta.
Onko valituksen aiheet loppuneet, vai eikö kukaan enää osta mitään tältä kellokaupalta.
Näyttää puljun toutevalikoima olevan aika laaja. Ei ihme ettei joka-alan asiantuntijaa löydy.

Itse olen sieltä ostanut jalustan EQ6 Pro, putken SW120ED, Ultraäänipesurin, Kiikaritähtäimen pojalle jne.
Yleensä toiminut loistavasti, välillä odotettu kk tolkulla.

Paras juttu oli, että mun piti lähettää heille kopio heidän lähettämästä epostista, että osasivat selvittää mitä olin tilannut!

KW

PS. VilleStarita tilattaessa ei tarvitse Visan luottoraja olla > 3000€.

Tikkes

Se vähä, mitä itse olen Villenkellon kanssa asioinut, on tehnyt selväksi, että suurin vika ko. liikkeessä on asiakaspalvelu - tai lähinnä sen puute. Jos vastaavat, niin vastaus on laatua Kyllä/Ei, Ei ole, eikä tilata. Olisi jo paljon, jos sinne palkkaisi edes yhden, joka pystyisi rehellisesti selvittämään tilanteen ja pitämään asiakkaat ajantasalla.  :police:

No, itse olen ainakin tehnyt sen periaatepäätöksen ettei liike, joka harrastaa tuollaista palvelua kuulu omaan listaukseeni. Onneksi on muitakin vaihtoehtoja  :cool:
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

rade

Minäkin meinasin tilata ensimmäisen kaukoputkeni tuolta. Mutta juttuja luettuani en edes vaivautunut.
Saksasta lähti putki tulemaan vauhdilla ja edullisesti.
Skywatcher Skyliner 150p
Baader Hyperion 8mm
Super 25mm
Super 10mm
Canon EOS 550D

MarkoM

Luulisi, että jos VK:lla yhtään luetaan tätä aluetta, niin edes kauppiaalla itsellään olisi halua puuttua firman sisäiseen toimintaan ja parantaa asiakaspalvelua... No, onneksi on olemassa vaihtoehtoja, joissa asiakaspalvelu toimii ja hyvin toimiikin.
Marko Myllyniemi
"Koskenkorvan kivennäisvesi on valmistettu kirkkaasta, vähänatriumisesta lähdevedestä, siksi sen maku on niin päähännousevan raikas. Maista Koskenkorvan kivennäisvettä. Tulet hyvälle tuulelle!"
astro.kuvat.fi
Kuvagalleria
Lakeuden Ursa ry

Never

Eipäs mollata, just viime viikolla tilasin puljusta uuden okulaarin jota vielä tässä odotellaan  :grin: Eniten harmittaa se, että kun tilaat tuotteen niin liikkeen päässä ei millään tavalla ilmoiteta missä vaiheessa tuote on ja koska tulossa. Telescope Servicellä mielestäni lähtee heti sähköpostit että tilaus on saatu ja että tilaus on lähtenyt. Ainakin itse tilaajalle tulee mielestäni turvallisempi olo.

/Jaakko

PS. Ursan serveri näyttää olevan alhaalla, onko kyseessä mahdollisesti huoltotyö tai jotain vastaavaa? Kertokaa jos joku tietää.

AstroKuikka

Olen tilannut Villeltä pari okulaaria, jalustan (EQ6) ja kuusuotimen, kaikki eri lähetyksellä. Toimitus on tapahtunut kohtuu nopeasti ja sähköposteihinkin on vastattu, tosin Telescope Service on palvelultaan muutaman kertaluokkaa parempi.
Johtuukohan Villen kohtuullinen palvelu kohdallani siitä, että asun jokusen kivenheiton päässä ja olen #¤%&#! suuri ja ruma miäs  :evil:

Rampe

Meikäläisellä pelkästään huonoja kokemuksia. Muutama vuosi sitten tilasin kyseisestä liikkeestä suodattimen, odottelin muutaman viikon toimitusta, ei kuulunut. S-postin kautta tiedusteltuani asiaa sain vastauksena tuotteen loppuneen. Ei tietoa uudesta toimituksesta. Soitin Teknofocukseen ja sain suodattimen seuraavana päivänä postissa.

Nyt tilauksessa  Villenkellosta on Laser-kollimaattori. Kaksi viikkoa on kulunut, mitään ei ole tapahtunut. Pitänee ensi viikolla ruveta kyselemään tuleeko kollimaattori vai ei.

Ursan kautta olen tilannut kaksi kaukoputkea, tilauksen yhteydessä on kerrottu toimitusaika ja tavara on tullut määräajassa. Loistava palvelu.  Villekellossa ei mistään asiakaspalvelusta voida kyllä' puhua oman kokemukseni mukaan. Tusakin enää tilaan mitään tulevaisuudessa ko. firmasta.

Timi

Hyvä kokemus: Sain rahani nopeasti takaisin epäonnistuneen (puutteellinen/väärät osat/huono tuote) kaupan jälkeen.  :rotfl:

jussi_k_kojootti

Kun taannoin tuli ylistettyä TS:ää niin mainitaan nyt täälläkin että omat kokemukseni Villestarista ovat olleet pääosin myönteisiä.  Asiakaspalvelua ei ole, ja jos jotain ei löydy niin siitä ei ilmoitella.  Toimitukset (2-3) ovat kuitenkin olleet nopeita, mikä riittää itselleni siihen että varmaan jatkossakin asioin "tilanteen mukaan" myös täällä.
jussi kantola / oulun arktos
CG-5 GOTO + KWIQ-guiding + SW80ED  // 10" dobson // canon eos 450d mod & 400d / ASI 120MM
http://astrobin.com/users/jussi_k_kojootti/
http://oulunarktos.fi/

Never

Lainaus käyttäjältä: Rampe - 15.08.2010, 14:01:42Nyt tilauksessa  Villenkellosta on Laser-kollimaattori. Kaksi viikkoa on kulunut, mitään ei ole tapahtunut. Pitänee ensi viikolla ruveta kyselemään tuleeko kollimaattori vai ei.

Itselläni vähän sama ongelma vaikka aikaisemmat tilaukset ovatkin menneet ihan hyvin. Tilasin VK:sta muistaakseni 16.7 okulaarin ja 6.8 tuli sähköpostilla ilmoitus ettei heillä ole varastossa kyseistä tuotetta ja tiedustelivat että haluaisinko toisen, samanlaisen mutta eri merkkisen okulaarin samaan hintaan tilalle. Taitaa olla aika massiivinen varasto kun menee 3 viikkoa sen läpikäymiseen  :grin: Ilmoitin että otan mielummin okulaarin jonka tilasin. Tilauksen tulemiseen pitäisi mennä noin 4 viikkoa...

/Jake

Timi

En minäkään nyt tuohon yhteen epäonniseen kauppaan sentään lopeta asiointia VK:ssa.
Tiedän itsekin ollessani töissä yrityksessä jossa on myös myyntipuoli että töppejä sattuu.
(itse en myy, onneksi :-) )
Palautusoikeuden pelaaminen ja pitääkin pelata on tae siitä että voi huoleta jatkaa asiointia vaikka muuten
homma ei toimisi.

SALOMONI

Luettuani läpi tämän aiheen ja siihen tulleet vastaukset. niin herää kysymys et uskoltaako villen-kellosta oikeestaan tilata mittään jos kerta asiakaspalvelu on sitä mitä seon. ja todella laadukas kaukoputki on kuiteski todella kallis investointi esim joku meaden tai Celestronin 10" Schmidt-Cassegrain putki kustantaa helposti sen 3500-5000  ja kun tälläisen putken päättää sit tilata niin silloin on osattava laitteen käyttämisen Lisäksi Myös Luottaa siihen et myös neuvonta ja  Huolto palvelut toimii mahollisen ongelma tai vian sattuessa kohalle.  :lipsrsealed:

^sinppa

Pitääpä tarinoida itsekin tänne omat kokemukset VK:sta viime talvelta. Vuodenvaihteessa päätin tilata SW Skyliner 200 ja tottakai Villen Kellosta kun hinta oli esimerkiksi Ursaan verrattuna selkeästi halvempi. Tein tilauksen suoraan VK:n nettisivujen kautta ja vasta muutamaa päivää myöhemmin tiedustelin varastotilannetta sähköpostitse tuotteen osalta. Tällöin kerrottiin, että tuote on päässyt loppumaan varastosta, mutta toimitusajaksi luvattiin pari viikkoa, jokin toimitus oli heille ilmeisesti tällöin tulossa ja putket luvattiin toimittaa asiakkaille saman tien. Parin viikon kuluttua soittelin jo Matkahuoltoonkin, että onko sinne mitään toimitusta saapunut. Eipä ollut. VK:lta kyselin sitten tilauksen perään ja sain vastaukseksi, että menee vielä toiset pari viikkoa. Tammikuun lopussa kun mitään ei taaskaan kuulunut, tiedustelin taas tilannetta jolloin VK:lta ilmoitettiin tuotteen tulevan jälkitoimituksena helmikuun lopussa. Puolessa välissä helmikuuta aiemmista turhista lupauksista kyllästyneenä lähetin sähköpostia VK:hon ja ilmoitin, että katson kaupan peruuntuneeksi mikäli he eivät pysty takaamaan tuotteen olevan varmasti perillä helmikuun loppuun mennessä. VK:lta vastattiin, että Euroopan tavarantoimittajalta on tuote loppu ja etteivät he pysty varmuudella takaamaan toimitusta tällä aikataululla ja näin ollen kauppa peruuntui.

Saman tien soittelin sitten Ursan suuntaan(keskiviikkopäivä taisi olla) ja kyselin tuotetta sieltä. Luvattiin toimitus vaikka samoin tein ja lisäksi sain ystävällisen opastuksen vielä päälle puhelimitse. Seuraavan viikon tiistaina olin onnellinen SW 200-putken omistaja eli toimitukseen meni vajaa viikko... ei kaduttanut muutamaa kymppiä kalliimpi hinta enää tässä vaiheessa:D

Myöhemmin keväällä päädyin sitten VK:lta tilaamaan okulaarin sekä Barlown. Aiemmista kokemuksista viisastuneena tiedustelin ensin varastotilanteen ja kun kumpaistakin tuotetta varastosta löytyi, tein tilauksen. Tällä kertaa tuotteet olivat myös perillä todella nopeasti, olisikohan viikko korkeintaan mennyt, ihan tarkkaan en enää muista :)
Simo Aikioniemi,Oulu

Sky-Watcher Skyliner 200
Canon EOS 450D

tomppa

Itse en koskaan tilaisi Villenkellosta mitään, jos sieltä jotain haluaa ostaa, kannattaa hakea paikan päältä.