Kokemuksia Villenkellosta

Aloittaja Petri, 04.08.2007, 17:55:37

« edellinen - seuraava »

Timi

Itsellä tilaukset menee suurinpiirtein 10%villenkello/20% jokin muu liike/70% TS.
Eli ylivoimaisesti eniten tuo TS ja kalleimmat tilaukset juuri sieltä ainakin tähän asti.
Muualta kaupoista kaikenlaista pikkuosaa.
Villenkello ei tosiaan ainakaan ole välttämättä kallein ja TS:stä olen jopa onnistunut tinkimään hintaa kotimaan tasolle,
eli siitäpä nuo prosentit sitten muodostuu ja homma on pelannut hienosti (koputtaa tietysti heti puuta kun menee näin kertoilemaan :lipsrsealed:).


tähtityttö

Vihdoin ja viimein putki tuli ehjänä. Perjantaina kävin hakemassa Matkahuollosta ja eilen jo hieman pääsin testailemaan ja tänään onkin täysin selkeää, joten ei muuta kuin uudelleen katselemaan. Katsoin jo tänään aiemmin M51 ja täytyy sanoa, että hienolta näyttää.

Timpe

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 14.08.2012, 12:08:26
Olen itsekin tilannut viime kuun alussa Villenkellosta tavaraa ja luvattiin, että menee n. 3 viikkoa. En vieläkään ole saanut kyseistä tavaraa, ja olen sinne laittanut myös meiliä ja soitellut, mitään ei ole kuulunut...

Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 14.10.2012, 22:12:57
Vihdoin ja viimein putki tuli ehjänä. Perjantaina kävin hakemassa Matkahuollosta...

Pari kuukautta taisi kulua tilauksesta toimitukseen VK:n kautta... :undecided:
- Timo Inkinen

Marjis

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 14.10.2012, 22:29:01
Pari kuukautta taisi kulua tilauksesta toimitukseen VK:n kautta... :undecided:

Kolme kuukautta mä tuosta laskin.

Tämä on kirjoitettu elokuussa, kuten aikaleimasta näkyy:
Lainaus käyttäjältä: tähtityttö - 14.08.2012, 12:08:26
Olen itsekin tilannut viime kuun alussa Villenkellosta tavaraa ja luvattiin, että menee n. 3 viikkoa.

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Timpe - 14.10.2012, 22:29:01
Pari kuukautta taisi kulua tilauksesta toimitukseen VK:n kautta... :undecided:

Pikkaisen reilu 3kk ehti kulua, mutta pääasia, että tavara tuli perille, mutta en jatkossa tilaa yhtään mitään Villenkellosta. Olen hyvin pettynyt Villenkellon toimintaan, mutta kun täällä on myös kehuttu kyseistä paikkaa niin ajattelin myös kokeilla, että kuinka käy. Seuraavalla kerralla taidan tilata TS-kaupasta, jospa sieltä saisi parempaa asiakaspalvelua.

Villenkellolle siis suuri miinus minun kohdalla käytyyn tilaukseen ja tavaran toimitukseen.

JuhaK

Hieman kyllä mietiskelin ko. kaupasta tilaamista, mutta tilasinpa kuitenkin... (olen kyllä asioinut heidän kanssaan aiemminkin)

Alkuun varmistin sähköpostilla että haluamani tuote löytyy varastosta. Myönteinen vastaus tuli muutamassa tunnissa ja samana iltana tuote tilaukseen. Paketti olikin sitten perillä kahdessa päivässä.

Pelkkää plussaa siis minulta! Homma tuntuu toimivan hyvin jos tavara on paikan päällä, muussa tapauksessa voi kestää kuukausia...
Juha K

MesuMount#2
SBIG STL-11000XM
14" Newton
APM 80/500
Atik314e
http://kepastro.blogspot.com/

hemmmo

Lainaus käyttäjältä: JuhaK - 23.12.2012, 13:41:59
Hieman kyllä mietiskelin ko. kaupasta tilaamista, mutta tilasinpa kuitenkin... (olen kyllä asioinut heidän kanssaan aiemminkin)

Alkuun varmistin sähköpostilla että haluamani tuote löytyy varastosta. Myönteinen vastaus tuli muutamassa tunnissa ja samana iltana tuote tilaukseen. Paketti olikin sitten perillä kahdessa päivässä.

Pelkkää plussaa siis minulta! Homma tuntuu toimivan hyvin jos tavara on paikan päällä, muussa tapauksessa voi kestää kuukausia...

Saman tyylisiä kokemusta minulla. Viime vuonna tilasin putken, eikä mitään kuulunut moneen kuukauteen. Kysyin vielä viikko tilauksen jälkeen, että mikä on toimitusaika, kun ei ole putkea näkynyt. Mitään vastausta en saanut ennen kuin parin kolmen kuukauden päästä, jolloin sieltä lähetettiin sähköposti ja kysyttiin vieläkö haluan kyseisen tuotteen, kun on tullut varastoon. Eipä itseä kiinnostanut enää vastata, kun asiakaspalvelu tuollaista. Tänä vuonna sitten lähetin etukäteen sähköpostia, onko tiettyä putkea varastossa ja myöntävän vastauksen tultua tilasin sen. Paketti saapui matkahuoltoon 2 päivässä.

Tämä liike voisi oikeasti kyllä panostaa siihen, että pidetään asiakas ajan tasalla missä mennään.

jperala

Ei ne ainakaan sähköposteihin vastaa ja puhelin-numeroa ei koko firmaan ole.. juu ei kiitos !
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

jperala

Onko VK:lla puhelinnumeroa ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tikkes

Fonecta kertoo numeroksi: 0600 15 798
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

jperala

SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Tikkes

tällainenkin löytyy.. 03-5141788

Mut voi olla, että ovat katkaisseet tuonkin, kun taitaa pyöriä koko firman tulos pakkasella.
Celestron C8 SCT XLT
Sky Watcher ESPRIT 100ED SUPER APO
Sky Watcher EQ8
ATIK 314L+ / SBIG ST-8300M /Canon 80D

-Esko

jperala

#237
Tällaisen numeron sain. 041 4791500

edit: miksihän sitä ajatteli että tuolta voisi jotain tilata "emme toimita alle 30€ tilauksia"  :shocked:
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Zalama

Hieman ristiriitainen kokemus.

Tein eilen tilauksen, mutta luettuani täältä tulin hieman toisiin aatoksiin ja otin ylvaan yhteyttä (josta tuli spostia vielä illalla ja sovittiin kaupat). Laitoin peruutuksen villenkellolle sähköpostilla, mutta nyt aamulla ilmoitti että oli kerennyt lähtemään. Selvästi sähköpostia ei lueta ihan jatkuvasti, mutta ihmetystä herätti niin nopea käsittelyaika.

Verkkokauppa kyllä on aika surkeassa jamassa kun ei tule mitään tilausvahvistusta, vahvistusta käsittelystä/postituksesta. Jos siellä villenkellosta joku tätä lukee niin kannattaisi kyllä satsata tuohon verkkokauppaan. Sieltä kun olisi ajantasainen tieto ei menisi tälläiseen rahaa hukkaan ja varmasti tulisi enemmän tilauksia. Varsinkin varastosaldo tieto olisi asiakkaalle erittäin tärkeää. (eli onko varastossa, tulossa eli tilattu varastoon tai loppu)

Tämä vähentäisi selvästi myös sähköpostikuormaa koska kaikki tarvitsee "manuaalisesti" tiedustella.

Zalama

Lainaus käyttäjältä: Zalama - 29.12.2015, 08:59:20
Hieman ristiriitainen kokemus.

Tein eilen tilauksen, mutta luettuani täältä tulin hieman toisiin aatoksiin ja otin ylvaan yhteyttä (josta tuli spostia vielä illalla ja sovittiin kaupat). Laitoin peruutuksen villenkellolle sähköpostilla, mutta nyt aamulla ilmoitti että oli kerennyt lähtemään. Selvästi sähköpostia ei lueta ihan jatkuvasti, mutta ihmetystä herätti niin nopea käsittelyaika.

Verkkokauppa kyllä on aika surkeassa jamassa kun ei tule mitään tilausvahvistusta, vahvistusta käsittelystä/postituksesta. Jos siellä villenkellosta joku tätä lukee niin kannattaisi kyllä satsata tuohon verkkokauppaan. Sieltä kun olisi ajantasainen tieto ei menisi tälläiseen rahaa hukkaan ja varmasti tulisi enemmän tilauksia. Varsinkin varastosaldo tieto olisi asiakkaalle erittäin tärkeää. (eli onko varastossa, tulossa eli tilattu varastoon tai loppu)

Tämä vähentäisi selvästi myös sähköpostikuormaa koska kaikki tarvitsee "manuaalisesti" tiedustella.

Nyt menee villenkellolla jo asiakaspalvelutoiminta vähän yli. Selitin asiani kohteliaasti vaikka peruutukselle ei kyllä tarvitse mitään perusteluita antaa. Sitten tulee tälläisiä sähköposteja:


"Miksi tilasitte jos ette tuotetta halua?

Sanna



Siinähän menetti asiakkaan. Vaikka nyt peruutin niin aiemmin yllätyin positiivisesti nopeudesta, mutta jos tuolla tavalla asiakasta ruvetaan kiusaamaan niin pitäköön tunkkinsa.