Losmandy G11

Aloittaja jaava, 26.06.2007, 17:59:26

« edellinen - seuraava »

naavis

#30
Sen verran sain selville, että Geminin sarjaporttiliittimestä on pinnit TX ja GND oikosulussa, mikä voi viitata siihen, että sarjaporttipiiri olisi kuitenkin rikki, vaikka tein tuon linkissä ehdotetun mittauksen. Tutkin lisää ja raportoin. Sinänsähän rikkinäinen sarjaporttiliitin ei kauheasti haittaa jos saisin yhteyden pelaamaan luotettavasti tuon käsikapulaliittimen kautta.

Jouko_Kettunen

Minulla on tietokoneessa SUNIXin sarjaportti kortti, johon olen Gemini RJ22 portin yhdistänyt. Toimii ongelmitta.

naavis

No niin, taisi diagnoosi pitää paikkansa. Tilasin Farnellilta Geminissä käytetyn sarjaporttimikropiirin ja varmuudeksi myös sitä ympäröivät kondensaattorit. Värväsin Kankaan Laurin vaihtamaan komponentit piirilevylle ja avot, sarjaporttiyhteys toimii jälleen. :cool:

Lauri Kangas

Huonot mäkeen:



Tuoreet tilalle:


wm-x

Laurilla on ollut vakaa käsi noita kolvatessa.

Lauri Kangas

Työnantaja tarjoaa ihan hyvän kolvausinfran. Ei tuo ilman Metcalin kolvia ja kunnon stereomikroskooppia onnistu.  :smiley: (ainakaan minulta)

lapimmies

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 20.09.2017, 10:46:59
Työnantaja tarjoaa ihan hyvän kolvausinfran. Ei tuo ilman Metcalin kolvia ja kunnon stereomikroskooppia onnistu.  :smiley: (ainakaan minulta)

Uhhautsi,
Kävin oikein kooklettamassa tuota Metcalia. Joo, kyllähän se tuommosella onnistuu. Kun rakentelin tölliin ledejä jalkalistoihin, joutu kolvailemaan samankokoisia liitoksia. Kyllä siinä Berkeleitä lenteli, kun oli vain tavallinen kolvi josta olin kärjen teroittanut. Ehkä joka kolmannella kerralla yksi kontakti onnistui, ilman että tina levisi naapuripinniin :)
Tinaimuri oli kovassa käytössä :)