Mare Serenitatis

Aloittaja kommo, 09.12.2013, 19:02:42

« edellinen - seuraava »

Oskari

Tuolla mun Bresserillä ei saa lähellekään noin tarkkaa jälkeä, vaikka jalustassa on seuranta ja valotusaika olisi miten lyhyt. :rolleyes: En tiedä mistä johtuu, kun okulaarin läpi näyttää kumminkin niin paljon paremmalta. No, kun tuo 350P tulee, niin jospa sitten saisi vähän laadukkaampaa kuvaa aikaan. :cool:
Oskari Syynimaa

SW 350P GoTo Flextube - Nikon D750 - ASI290MM

jperala

Lainaus käyttäjältä: Oskari - 18.03.2016, 11:14:28
Tuolla mun Bresserillä ei saa lähellekään noin tarkkaa jälkeä, vaikka jalustassa on seuranta ja valotusaika olisi miten lyhyt. :rolleyes: En tiedä mistä johtuu, kun okulaarin läpi näyttää kumminkin niin paljon paremmalta. No, kun tuo 350P tulee, niin jospa sitten saisi vähän laadukkaampaa kuvaa aikaan. :cool:

Taitaa olla jo teknisesti mahdotonta että tulisi, enkä tarkoita sitä että oma olisi jotenkin ylivoimainen :) vaan polttoväli on tuossa kuvassa 2000mm ja onhan mulla lasia enemmän kun bresserissä peiliä jos en väärin muista sinun putkea, oliko 114 peili ?
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Oskari

Lainaus käyttäjältä: jperala - 18.03.2016, 11:27:09
Taitaa olla jo teknisesti mahdotonta että tulisi, enkä tarkoita sitä että oma olisi jotenkin ylivoimainen :) vaan poltoväli on tuossa kuvassa 2000mm ja onhan mulla lasia enemmän kun bresserissä peiliä jose en väärin muista sinun putkea, oliko 114 peili ?
Joo, 114 millinen se tos on. 1500 millin polttovälillä oon yrittänyt, mutta varmaan siinä tosiaan tulee optiikan rajat vastaan. :smiley:
Oskari Syynimaa

SW 350P GoTo Flextube - Nikon D750 - ASI290MM

Oskari

 :afro: Laitetaan tämä tänne kun en parempaakaan ketjua löytänyt. Mare Serenitatiksen ohella pääosissa Mare Tranquillitatis. :smiley: Pienemmällä suurennoksella sai paljon mukavampaa jälkeä viimeyönä. Tuli sitten tällaistakin testattua, eli pientä mosaiikin tynkää kahdesta palasta. Enempää ei olisi läppärille kyllä sopinutkaan. Vähän jännitti, että miten väreille käy tuossa saumakohdassa, mutta pienellä säädöllä paneelit sopi yhteen. :smiley: Tässä siis RGB- ja IR-pass-filtterit käytössä. IR:stä detaljit. :smiley:

ASI290MM, Astronomik ProPlanet 807 IR-pass filter, ZWO RGB filters, Sky-Watcher Skyliner 350P Flextube.
Oskari Syynimaa

SW 350P GoTo Flextube - Nikon D750 - ASI290MM

Ari Haavisto

Serenitatiksen "aallot" lyövät Apenniinien (ylempi) ja Kaukasuksen (alempi) vuoristojen välisestä salmesta pimeyteen...

Linkki kuvaan
Rebel 600S (Newton 600mm F4)
SW 400P Flextube Synscan GOTO (400/1800mm)
SW300P & NEQ6 Pro
Celestron C8, RET45
ASI183MM

Pierro Astro ADC-korjain
Televue Powermate 2.5x, 4x ja 5x, APM 2,7x & 1,5x comacorrecting barlow
Starlight Xpress suodinpyörä 7x1 1/4"

Parallax

25.3.18.
CPC1100, 0,65x-reducer, ASI224MC, IR-Pass.
Keli oli kehnohko.

Montes Apenninus, Mare Serenitatis ym.


väre

Olen opetellu tuon GSO RC 6" putken kollimointia. Vielä on viilattavaa, mutta parempaan suuntaan on menty. Tuossa testikuva eiliseltä, keli ei kyllä ollut paras mahdollinen.
Markku
----------------------
Sky-Watcher Evostar 80ED DS-Pro, Sharpstar 61EDPH III, GSO 6" RC, iOptron GEM28, Asiair Pro, Asi 120 mini, ZWO ASI 533 MC Pro, Canon 80D, EOS R