Kiitos palautteesta kaikille! Yritetään jatkaa...
Petri: Juu, aika pienellä polttovälillä mennään. Tuon minun Atikin kenno on myös sen verran pienempää kokoa, ettei sille mahdu kovin laaja-alaiset kohteet paljon pidemmällä polttovälillä.
Vesa: Kiitos vinkistä. Täytyy siis yrittää saada mukaan nuo "karsimani" 2 x 10 minuuttia ja käsitellä kuva uusiksi. Toisessa noista karsimistani valotuksista satelliitin viiru oli kyllä melkoisen kirkas, mutta yritetään.
Einari: Päädyin tuohon Plus -malliin sitä kautta, kun vanhemman 314L -mallin saatavuus oli tehtaalla nolla. Tiedustelin kameroiden saatavuutta Ylvalta Miikkalta kesäkuussa ja silloin ei enää ollut tuota vanhempaa mallia tehtaalta saatavana (ilmeisesti Ylva ei pidä kameroita varastossa). Ulkomaisissa liikkeissä näyttäisi kyllä edelleen olevan myös tuota vanhempaa mallia. Olen ollut tyytyväinen tuohon kameraan, kohina on vähäistä ja herkkyys aivan eri luokkaa kuin Pentaxin modaamattomalla järkkärillä. Jonkinmoinen etu on myös se, että Plus -mallissa kennon lämpötilan saa säädettyä ohjelman kautta. Samoin jäähdytystä on tehostettu. Itse kenno on sama vanha.