Harrastuksesi hintalappu?

Aloittaja xpro, 01.05.2007, 13:36:52

« edellinen - seuraava »

vm 43

Lueskelin Tähtitytön viestejä ja ihmettelin joitakin tiukkapipoisia vastauksia viestiketjun sopivuudesta. Älä Tähtityttö anna periksi. Kysele siellä, mistä tuntuisi tulevan vastauksia. Harrastuksesi on niin hyvä, ettei sitä kannattaisi lannistaa.

vm 43

tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: vm 43 - 22.11.2013, 13:04:01
Lueskelin Tähtitytön viestejä ja ihmettelin joitakin tiukkapipoisia vastauksia viestiketjun sopivuudesta. Älä Tähtityttö anna periksi. Kysele siellä, mistä tuntuisi tulevan vastauksia. Harrastuksesi on niin hyvä, ettei sitä kannattaisi lannistaa.

vm 43

Ei hätiä mitiä, jos täällä rupeaisi ottamaan itseensä jonkun sanomisista niin sitä saisi ottaa itseensä joka päivä, joten menee toisesta korvasta sisään ja toisesta tulee ulos, ei siis sen kummempaa. Jokaisella saa toki olla mielipiteensä, mutta osa voisi toki pitää myös mölyt mahassaan, mutta kaikki ei sitä taitoa osaa, mutta se siitä. Hyvin kaikki on sujunut ja ylläpito on katsonut parhaaksi pitää täällä nämä viestit, niin siinä mielessä ihan sama mitä "tiukkapipot" sanovat.

Murtsi

Terve tässä on tapahtunut varmaan jonkin asteinen väärinkäsitys. Ilmeisesti olen sitten "tiukkapipoinen" koska olen yrittänyt opastaa esittämään kysymyksen ko. asiaan kuuluvassa ketjussa.

Selitys tälle viestille on siis paikallaan. Opastin käyttämään "oikeaa" viestiketjua sen takia että joskus myöhemmin joku toinen foorumia käyttävä voi mietiskellä mahdollisesti samaa asiaa mutta ei löydä vastausta sen takia koska se on esitetty toisessa viestiketjussa. Tämä foorumi on erittäin hyvä tietojen keruu paikka harrastusta aloittelevalle mutta se toimii sellaisena vain jos tarvittava tieto löytyy jollakin tapaa. Tämän takia kannattaa käyttää oikeaa viestiketjua, jolloin tulevatkin käyttäjät löytävät tarvitsemansa tiedonmurut. Itselleni olen ammentanut merkittävän määrän tietoa tältä foorumilta, voisinpa jopa sanoa että en olisi nyt tässä vaiheessa harrastusta ilman tätä foorumia.

Toivottavasti tästä viestistä ei kukaan pahoita mieltään koska tämän viestin kirjoitin hyvässä hengessä, aivan kuten tuon edellisenkin viestin, Kenenkään harrastusta ei missään nimessä ole tarkoitus yrittää lannistaa  :azn:


tähtityttö

Lainaus käyttäjältä: Murtsi - 22.11.2013, 16:04:20
Terve tässä on tapahtunut varmaan jonkin asteinen väärinkäsitys. Ilmeisesti olen sitten "tiukkapipoinen" koska olen yrittänyt opastaa esittämään kysymyksen ko. asiaan kuuluvassa ketjussa.

Selitys tälle viestille on siis paikallaan. Opastin käyttämään "oikeaa" viestiketjua sen takia että joskus myöhemmin joku toinen foorumia käyttävä voi mietiskellä mahdollisesti samaa asiaa mutta ei löydä vastausta sen takia koska se on esitetty toisessa viestiketjussa. Tämä foorumi on erittäin hyvä tietojen keruu paikka harrastusta aloittelevalle mutta se toimii sellaisena vain jos tarvittava tieto löytyy jollakin tapaa. Tämän takia kannattaa käyttää oikeaa viestiketjua, jolloin tulevatkin käyttäjät löytävät tarvitsemansa tiedonmurut. Itselleni olen ammentanut merkittävän määrän tietoa tältä foorumilta, voisinpa jopa sanoa että en olisi nyt tässä vaiheessa harrastusta ilman tätä foorumia.

Toivottavasti tästä viestistä ei kukaan pahoita mieltään koska tämän viestin kirjoitin hyvässä hengessä, aivan kuten tuon edellisenkin viestin, Kenenkään harrastusta ei missään nimessä ole tarkoitus yrittää lannistaa  :azn:

Ei mitään hätää ja ei mua kukaan ole lannistanut  :smiley: Ja olen harrastanut jo vuosia tätä harrastusta ja kysyin vähän väärässä paikassa, mutta sain joka tapauksessa vastauksen ja voihan ylläpito siirtää ne oikeaankin paikkaan, jos parhaaksi näkee, mutta jos nyt yrittäisimme pysyä kumminkin asiassa, mutta minun puoleltani kaikki on ok ja en ole pahoittanut mieltäni mistään ja en ole mitään pahalla edes ottanut, joten kaikki ok.

avanti

Sen verran kommenttia kuitenkin täältä sivusta, että onhan tälläkin foorumisoftalla tuolla yläosassa Haku-kenttä. Aikaa voi kyllä mennä jonkin verran, jos sitä kautta etsii mitä haluaa tietää.

ML
Lammisen Matti
Galileoscope
Baader Planetarium 15 x 80 kiikari
7 x 50 kiikari
Omegon 2,1x42 kiikari

DarkSide

...Jaa pari tonnia? Itellä mennyt noin 60 000 euroa ja yhtäkään kuvaa en alkaneella kaudella ole kuvannut.
Kameralaukuksi sopinee sellainen, jota kantaa jaksaa (merkillä ei liene väliä).
Ihmettelijöille tiedoksi: yhtäkään euroa en ole katunut ja syömme perheessämme hyvin emmekä näe nälkää..
Lisäksi suunnitelen n. 10 000 eur APOn ostoa  :shocked: ..jos vaikka tirppoja katselisi... 

DarkSide

..Tulipa mieleeni asia , jota voisitte te muutkin seurata. Tänä vuonna ostin Ursasta kirjoja  n.1000 euron edestä.
Kirjahyllyni vaatii nykyisellään jo neljä hyllymetriä, vaatimatonta Esko Valtaojan kirjametreihin, mutta perässä tullaan...

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: DarkSide - 23.11.2013, 01:58:14
..Tulipa mieleeni asia , jota voisitte te muutkin seurata. Tänä vuonna ostin Ursasta kirjoja  n.1000 euron edestä.
Kirjahyllyni vaatii nykyisellään jo neljä hyllymetriä, vaatimatonta Esko Valtaojan kirjametreihin, mutta perässä tullaan...

Kannattaiskohan sun Jyrki muuttaa sieltä metsästä ihmisten ilmoille. Alkaa nää jutut olla tosi huolestuttavia  :tongue:
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

TeroP

Lainaus käyttäjältä: DarkSide - 23.11.2013, 01:42:02
Itellä mennyt noin 60 000 euroa ja yhtäkään kuvaa en alkaneella kaudella ole kuvannut.
Tuolla rahalla saisi täältä kohtuullisen yksiön tai 15km päästä kaksi hyvää sellaista :grin:

Nimimerkillä asuntoa tällä hetkellä juuri etsivä :smiley:
Celestron CPC 1100 GPS (XLT) SCT (279mm/2800mm)

Baader Hyperion Clickstop Zoom 8-24mm
Celestron E-lux 40mm plössl, Omni Barlow 2x, Focal Reducer F/6.3

Imaging Source DBK21 AU618.AS
Baader UHC-S, UV/IR-cut, Neodymium

William Optics 1.25" Dielectric Diagonal

-Essi-

Tällähetkellä hintalappu on jossain tonnin luokkaa.. Ja putki ei ole vielä edes pihalle päässyt, kiitos suomen  kelien  :veryangry:
-Skywatcher 200/1000 PDS Explorer
-Skywatcher Skymax 127
-Skywatcher NEQ6
-Skywatcher Star Adventurer
-Nikon D7200
-QHY8L

-Essi-

Timo Kuhmonen

Tuli taas lisäkustannuksia... Uusi vääntävämpi PC hankittu - jolla saa pärjätä vähintään seuraavat 5 vuotta. Lisää ostettavaa on vielä parempilaatuinen monitori (kuvankäsittelyyn optimoitu)....

Hampiisi

Minulla harrastuksen tämänhetkinen hintalappu on Astronomican hinta + Ursan jäsenmaksu + käytetty Nikon d3100 ja muutama käytetty  linssi = 400e? Sekin tekee opiskelijan kukkarolle jo aikamoisen loven.   :laugh:   Hankintalistalla olisi ens alkuun pöytäkone kilkkeineen 4v vanhan markettiläppärin tilalle ja ehkä kaukoputki. Mutta niiden hankinta taitaa venyä vuodella, kun pääsee työelämään. nimim. malttamaton  :rolleyes:
Skywatcher 200p dobsonian

Kuhmo

jperala

#162
Instruscope 76.2/1250mm linssiputki, vuodelta 1978

Sky-Watcher Startravel 102/500, tästä tulee kuvausputki,  2" focuseri ja muut herkut


Kaluston kustannukset noin 350€

SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson

Kettu-Pekka

Keväällä tuli päivitettyä kalustoa:
-200mm f4 newton 220e
-neq6 jalusta 750e
-moottorifokuseri 160e
-näihin liittyen pikkusälää 150e

Newton ja jalusta käytettyjä

jperala

#164
Laskin tuossa että jos nyt ostaisi kaupasta samalla kalustuksella olevan laitteiston niin joutuisin pulittamaan noin 1400€ +- euroja riippuen ostopaikasta.
Hinnat kerätty Ylvan ja TS servicen hinnoista ja sisältää.

SW 120/1000mm Evostar linssiputken
EQ-5 jalustan
TS monorail grayford tarkennin 2"
TS dielektrinen 2" kulmapeili
TS 30mm jatkopala 2"
TS etsimen jalusta
Baader 2" fringe
Hyperion 3.8mm okulaari
Hyperion 21mm okulaari
Aurinkosuodatin, Baader ASTF 120
ED 2" barlow
Kantokassi putkelle geoptik
SW 72mm ED Pro refractor + AZ Merlin SynScan GoTo
Bresser Messier AR 102/1000mm
Sky Watcher 76/300mm Dobson