Ursan blogit aukesivat

Ursan sivuilla on auennut viisi blogia. Seitsemän eri alojen asiantuntijaa ruotivat tähtitieteeseen ja -harrastukseen liittyviä ajankohtaisia asioita.

Elämän keitaita on blogi, jossa Kirsi ja Harry Lehto käsittelevät astrobiologiaa ja eksoplaneettoja. Kasvivirologi Kirsi ja tähtitieteilijä Harry syventyvät siihen mitä elämä on, ja voisiko sitä löytyä avaruudesta.

Kosmokseen kirjoitettua on teoreettisen fyysikon Syksy Räsäsen valtakunta. Räsänen kirjoittaa universumin rakenteesta, sen rakennuspalikoista ja säännöistä kaiken takana.

Taivas takapihalla esittelee tähtiharrastusta. Taivaan ilmiöt kunnon rajuilmasta revontuliin ja haloilmiöistä yötaivaaseen maiseman yllä houkuttavat IT-konsultti Emma Herrasen kamera kourassa pihalle yhä uudelleen.

Avaruustuubi tarjoilee Tiedetuubi-sivuston parhaat avaruuspalat. Tiedetoimittajat ja tietokirjailijat Jari Mäkinen ja Markus Hotakainen innostuvat teksteissään avaruustutkimuksesta, -lennoista ja -tekniikasta.

Otsikon takana johdattaa juuri sinne. Ursan toiminta- ja tiedotussuunnittelija Anne Liljeström nappaa käsittelyynsä tähtitiedeuutisten väärinkäsitykset ja taustat, jotka muuten saattaisivat jäädä kertomatta.