Ezcap/QHY8L

Aloittaja Markku Forsman, 08.11.2011, 08:53:00

« edellinen - seuraava »

J-P

Kuulostaa ihan oikealta QHY8 arvolta.

Markku Forsman

Kuka osaisi auttaa?

Minulla on Sigman 100-300/F4 putki nyt kiinni tuossa QHY8L kamerassa. Sigma on Canon sovitteinen ja 44 mm on aivan tarkka sovitteen mitta kennosta, tämä on käsittääkseni kunnossa. Tarkennuksen saa tehtyä hyvin koko 100-300mm aluelle.

Mutta, preview kuva on mustavalkoinen. Ezcap ohjelmasta valittu värikamera. Prewiev ja fokus toiminnot pelaa ok. mutta kun koitan valita Capture komennon tulee virheilmoitus....

OpenCV GUI Error Handler. Incorrect size on input array (Non-positive cols on rows) in function cvInitMatHeader, C:\user\VP\opencv\cxcore\src\carray.cpp(182)

Tuon ilmoituksen jälkeen ei voi enää muuta kuin sammuttaa ohjelman ja käynnistää uudestaan. Mikäköhän on pielessä?

J-P

Hei,

En osaa sanoa tuohon virheeseen oikein mitään, sorry.  Kannatta postata kysymys QHY:n keskusteluryhmään, ellet jo ole tehnyt niin.
http://www.qhyccd.com/ccdbbs/

J-P

rintape

Tuollaisen sattumalta huomasin. Jos on valittu RAW, niin kuva näyttäisi oleva mustavalkoinen. Voisiko sulla värittömyys johtua tuosta?

Petri

Lisäys: Jaa, toi mun kaappauskuva taitaa olla EZplantary ohjelmasta. Ei ehkä auta tähän asiaan ollenkaan.
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

Markku Forsman

Moi Rintape, koitan käyttää Ezcap ohjelmaa, siinä ei ole valintana RAW mahdollisuutta, tuo kaappauskuvasi näyttäisi olena planetary ohjelmasta.

J-P, Ei kielitaito valitettavasti tuohon riitä, olisiko joku ystävällinen ja laittaisi tuon kyselyn eteenpäin, kiitos. Koitin Ylvalta Miikkaakin tavoitella, mutta ei vastaa, tuolta kautta tuon kameran otin. Jotain häikkää on joko kamerassa tai ohjelmassa, tai sitten käyttäjässä  :wink:

Kokeilin äsken poista ajurit ja asentaa ne uudestaan, ei auta. Samoin kokeilin vaihtaa tilalle tuon Skywatcher ED 80 putken, ei auta. Eli kuva tulee, prewiev toimii, mutta ei ole värejä ja ohjelma kaatuu kun yrittää ottaa Capture kuvan, antaa samanlaisen ilmoituksen kun edellä mainitsin.

J-P

Laitan ongelmakuvauksen QHY:n ryhmään oitis, ilmoittelen sitten vastauksista.

J-P

J-P

Annatko vielä tekniset tiedot, ohjelmaversio, käyttöjärjestelmä etc...

Markku Forsman

Kiitos J-P!

Käyttis on Windows Vista Home Basic, järjestelmälaji  32-bittinen, service Pack 2, mustia 2 GB, suoritin Celeron 1,87 Ghz

Ajurit QHY:n sivuilta, Driver QHY8L V2.3 ja Excap V2.41

J-P

Herra QiuHY, QHYCCD:n omistaja,  sanoi testaavansa ko. yhdistelmän ja palaavansa asiaan piakkoin. Odotellaan, ovat yleensä erittäin nopeita ja avuliaita.

Markku Forsman

Kiitoksia J-P!

Toivottavasti selviää mikä tuon virheilmoituksen aiheuttaa ja jumittaa ohjelman tuon ilmoituksen jälkeen.

Markku Forsman

Kysytkö vielä samalla mistä tuon Ezcapin ohjekirjan löytää, kiitos.

rintape

Odottelen tässä malttamattomana Miikalta tarjousta samasta QHY8L:stä. Jos homma menee niinkuin suunniteltu, niin ensi viikolla on kamera käsissä. Sitten menee ihan viimeinenkin mahdollisuus selitellä, että kyllä minä muuten mutta kun ne välineet..

Se on sitten enää ihan pelkästään itsestä kiinni.

Jos kameran saan omakseni, niin itse taidan ostaa Nebulosityn. Se onkin vielä halvempi kuin muistin, 60 dollaria ja sen pitäisi tulla erinomaisesti toimeen QHY:n kameroiden kanssa ja on muutenkin kehuttu ohjelma. Ensi viikolla sitten toivottavasti pääsen myös Ezcapiin tutustumaan. Mutta olisiko tuo Nebulosity kaikin puolin parempi ratkaisu?

Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L

einari

Luulenpa että Nebulosityssä ei suuremmin rahat mene hukkaan.
Jos kauniisti sanon niin QHY:n softapuolessa, mitä vastaan on tullut, on lievästi toivomisen varaa.

Ja Nebulosityllä voi tehdä pinoamista ja jälkikäsittelyäkin.
___
Tapio

Markku Forsman

Eipä ole kovin nopeasti reagoineet valmistajalla ongelmaan, viikko on mennyt kun J-P laittoi viestin tuosta ongelmastani. Suututtaa kun ostaa mielestään toimivan paketin ja ei pääse kuvaamaan. Käyttöjärjestelmäni ja kokoonpanokin on mielestäni tuiki tavallinen, eli pitäisi kaiken järjen mukaan tuollaisessa ympäristössä ohjelman ja kameran toimia.

rintape

Kaupat tuli taas Miikan kanssa ja pari iltaa olen nyt tutkiskellut uutta 8L:ää. Gain ja offset asettui melko tarkkaan Markun arvoihin, gain 5 ja offset 111. Mulla tuntuisi toimivan sekä Ezcapilla että Nebulosityllä. Nyt olen sen verran ehtinyt kameraan ja ohjelmiin tutustumaan, että seuraava vaihe olisikin päästä ottamaan ensivaloa universumista. Taloyhtiön parkkipaikka on jo kuvattu.

Oletko Markku kokeillut saatko toimimaan missään muussa koneessa? Kaverin, työpaikan tms. Toi tilanne on kyllä raivostuttava, tiedän täsmälleen tunteen.

Petri
Petri Rintala, Espoo
Panasonic DMC-GX8
Draco 80/500 APO
Celestron CGEM
QHY8L