Miksi uuden viestin postaaminen kestää välillä monta minuuttia?

Aloittaja Make, 26.10.2011, 23:41:32

« edellinen - seuraava »

Make

Usein käy niin, että viestin postaaminen kestää monta minuuttia. Nytkin on päällä sellainen tilanne. Firefox-selain ilmoittaa: "Muodostetaan yhteyttä" ja nuoli pyörii ympyrää välillä jopa 5 minuuttia. Minulla on mielestäni riittävän nopea yhteys (10Mb/1Mb). Välillä viestit menevät läpi salamannopeasti. Mistäköhän tämä voisi johtua?
Markku Kellomäki
Make's Space Station-blogi

Make

Tuo edellinen viestini meni perille nopeasti. Johtuisikohan se siitä, että siinä ei ole kuvalinkkejä? Toisella välilehdellä pari kuvalinkkiä sisältävä viesti on jauhanut varmaan jo yli 5 minuuttia. Viestissä ei ole liitetiedostoja. Ongelma tulee minulla vastaan aika usein.
Markku Kellomäki
Make's Space Station-blogi

Timo Kuhmonen

Tuleeko ongelmat esille, aina kun kirjoitat viestit samalla koneella ? Tuleeko ongelmaa eri koneilla / eri IP osoitteiden takaa ?
Minulla oli omassa koneessani aikanaan ADSL boksi rikki, ZyCelin mallia. Sain operaattorilta ohjeet testata jatkuvalla pingillä, tiettyä IP osoitetta vastaan.

Silloin noin 10% paketista tippui, ja vastaavia ongelmia oli kuin sinullakin... Siis yleensä muitakin nettisaitteja selatessa. Uusi boksi vaihdettiin, ongelma katosi.