STARMUS Festival 20.-25.6.2011 Teneriffalla

Aloittaja Jorma Koski, 15.04.2011, 16:58:22

« edellinen - seuraava »

Jorma Koski

Juhannuksen alla olisi Kanarialla kaikkien aikojen star-party!

Maailman tunnetuimmat tähtikuvaajat, astronautit, kosmonautit, nobelistit, kitaristit (Brian May) yms.
ja huimaa ohjelmaa - kun vain pääsis :)

http://www.starmus.com/en.php?lang=en
Jorma Koski "Respondeo veritatem profunda"
Twitter
Facebook

vesa k

Hei

Muutan n. 4vko:n sisällä pysyvästi Teneriffalle ja nimen omaan eteläosaan saarta.
Jos joku seminaariin osallistuja haluaa apua esim majoitusten löytämisessä, olen käytettävissä kontaktijen luomiseen.
Minuun voi ottaa yhteyttä tämän foorumin tai yksityisen sähköpostin kautta.

Minulla tulee olemaan kiinteästi asennettu celestron cpc 9,25 ja retkikäyttöön Astrotrac.

Huomioikaa eräät hyvin tärkeät seiikat:
En ole matkatoimisto tai matkanjärjestäjä.
Haluan auttaa ystäviä tämän harrastuksen parissa, jos voin pystyn.
Auttaminen ei ole osa liiketoimintaani, se on aina ilmaista.
Pidätän itselläni oikeuden päättää, ketä autan ja ketä en. Tarkoittaa tällä hetkellä, että kaikkia Ursalaisia toki haluan palvella.

Voin järjestää kontakteja majoitusten tarjoajiin. Tiedän hyvät autovuokraamot jne.

Hintatasosta voin kertoa, että se vaihtelee suuresti riippuen, missä kaupassa saarella käyt. Ero on todella huima ja voin opastaa halvoille ostospaikoille.

Haluan ystävieni tulevan käymään luonani ja kalustoni ja autoni on käytettävissä.

t vesa_k


"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: vesa k - 16.04.2011, 01:46:06
Minulla tulee olemaan kiinteästi asennettu celestron cpc 9,25 ja retkikäyttöön Astrotrac.
Tuleeko sinne siis ESO:a vastaava FSO (Finnish South Observatory)?

Silloin tällöin olen nähnyt unta että muuttaisin putkineni jonnekkin etelään, parempiin havainto-olosuhteisiin.

Kaizu
Kai Forssen

Never

Ei hassumpi, tosin rekisteröimismaksu on hieman meidän Cygnusta kalliimpi: ~400-660€ ja ilman majoituksia, jotta herkuille pääsee. Teltta mukaan ja pelkät lennot niin pääsee varmaan kolmasosalla hinnasta ja kaupanpäälle humalainen suomalaisturisti Kontulasta kertoo lentokoneessa oman elämätarinansa halusit sitä kuulla tai et. Lisäksi ajankohdaksi on valittu hienosti viikko jolloin kuukin häiritsee havaintoja :grin:

Kyllähän sitä Teneriffalla pitää käydä havaitsemassa vähintään kerran vuodessa. Kiva olisi saada sinne joku "tukikohta" havaitsijoille. Observatoriostahan keskusteltiin jo ~10 vuotta sitten.

/Jake

vesa k

Hei

Erilaisilla pikalähdöillä ja tarjouksista löytyy lentoja n.50 Euroa suuntaansa.
Majoituksia löytyy n. 300-400 Euroa / viikko / kalustettu asunto.
Hotellit ovat paljon kalliimpia samoin hintataso turistikeskuksissa on monin kertainen verrattuna keskusten ulkopuolisiin alueisiin.

Hintataso keskusten ulkopuolella on n. 30-40% halvempi kuin Suomessa (95 bensiini maksaa n. 0,9 euroa). Tämä johtunee paljolti alv:stä, joka Teneriffalla on 5%

vesa_k
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein

Never

Asiasta kolmanteen, itse olen Teneriffalle menossa marraskuussa ja jos nyt jotain sattuu kiinnostamaan ja sattuu olemaan tulossa kyseiselle saarelle havaitsemaan, voi kysellä vaikka YV:llä kuljetuksia / sopia jotain.

/Jake

Never


vesa k

Hei
Onko ketään tulossa juhannuksen viettoon Teneriffalle ?

t vesa_k
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein

vesa k

"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein