Gotoa kiinteään asennukseen?

Aloittaja Tomu, 05.02.2007, 18:56:38

« edellinen - seuraava »

Tomu

Hei kaikille!

Olen tässä suunnitellut kaukoputkilaitteiston parantelua jalustan osilta. Putkena siis Skyliner 200/1000, joka on tällä hetkellä omalla dobson-jalustallaan. Kun kotopuolessa kerran tilaa on, niin ajattelin valaa kallioon betonista pienen pilarin ja hankkia sen nokkaan gotolla varustetun putkenkannattimen. Siispä muutamia kysymyksiä asioista enemmän tietäville ja kokeneemmille havaitsijoille:

-Miten nämä EQ5 / EQ6 kestävät ympärivuotista säilytystä ulkosalla, jos sen päälle tekee jonkinlaisen puisen suojakuvun? Tarvitseeko tuommoinen koko ajan ulkona oleva jalusta mitään vuosittaisia erikoishuoltoja? Tarvitseeko elektroniikkaa suojata spraylla / tms?

-Ja sitten se tärkein, eli kumpi noista jalustoista? Tuskin tulen paljoa kuvailemaan putken läpi, harrastan enemmän "kamera putken kylkeen" -taktiikkaa. Nyt omistan tuon 200/1000, mutta ainahan sitä haaveilee siitä 300mm putkesta. Tuo EQ5 alkaa varmaan olemaan aika heppoinen 300mm putken kanssa, vai kestäisikö se visuaalikäytössä?

-Myydäänköhän noita ilman kolmijalkaa (joka siis minulle tarpeeton) jossain päin eu:ta, en ainakaan itse löytänyt semmoista mistään? Tosin, jos joku on innokas myymään jalustansa ilman kolmijalkaa, niin kauppoja voitaisiin hieroa  :)

Nyt ei tule muuta mieleen, pitää kysyä lisää sitten myöhemmin. Kiitos kaikille vastanneille jo nyt :)
Tero Tomukorpi