Skylux 70/700 Kuvausputkena

Aloittaja Jore, 03.02.2007, 09:05:33

« edellinen - seuraava »

Jore

Eli kyselisin kokeneemmilta kuvaajilta miten kyseinen lidlissä myytävä putki toimisi kuvauksessa, reppuseljässä esim 130/650  Skywatcher peiliputken kanssa, jalustan tukevuuden riittävyys ( eq2) tuskin toimii. Mutta jossain vaiheessa tarkoitus ostaa heg 5 jalusta. Kiitoksia kommenteista jo valmiiksi. Hieman tuo lidlin hinta vain kiinnostaa 69e ei olis kovin paljoa enään...
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Jore

No perhana, mites olet tuon touch camillasi kuvannut? videosta pinottu vai yksittäisiä kuvia vai mitenkä? Suht hyvä kuva tuon hintaiselle putkelle. Oliko kyseisen kuvan otto hetkellä jalustassa seuranta ja kuinka pitkä valotus kuvassa?
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

risto1

Yritin etsiä kuvan alkuperäistä avi tiedostoa ja sen teksti osaa, josta olisi selvinnyt valotusten
pituudet mutta ovat varmaan jo bittien taivaassa tai sitten jossain. Kuva on kyllä kasattu
useammasta  mutta aikoja voi vaan arvailla, mutta tuskin valotukset kovin pitkiä oli ehkä 30 sek kpl.
jalusta on edelleen olemassa (Lidl astro3 "goto")
http://kotisivu.mtv3.fi/rh/harrastelua.htm
Risto

Jore

No niin pitää koettaa jos Salon lidlistä saisi esim kyseisen putken sitten tuossa torstaina. Sit tietenkään minun tuurilla niitä ei ole siellä  ;D
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Jarska

Lainaus käyttäjältä: Jore - 04.02.2007, 09:54:00
No niin pitää koettaa jos Salon lidlistä saisi esim kyseisen putken sitten tuossa torstaina. Sit tietenkään minun tuurilla niitä ei ole siellä  ;D

Tässä omia räpellykset ko. putkella+ EOS 400D,jalustalle ei ole tehty mitään.ohjeita mitä sille jalustalle voisi tehä, niin ottaisin tiedot mielelläni vastaan..:) kuvat yksittäisiä kuvia..rezise vaan pienemmäksi.Alin kuva saturn,jos sen nyt siitä näkee..:P,todella huterasti sain sen jotenkin 2X barlowilla kuvattua.







Terv.Jari Ylioja

Jore

Onko kuvasi otettu putken mukana tulleila okulaareilla+ parlovilla?. Itse sais kyseisen putken ja tuossa juuri kokosin putken, nyt vain ilmoja ja testi olosuhteita odotellessa.
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Jarska

Lainaus käyttäjältä: Jore - 16.02.2007, 21:14:46
Onko kuvasi otettu putken mukana tulleila okulaareilla+ parlovilla?. Itse sais kyseisen putken ja tuossa juuri kokosin putken, nyt vain ilmoja ja testi olosuhteita odotellessa.

juu barlow oli mukana tulleella,nyt on tosin parempi mutta enpä ole kerinnyt käyttään.Okuläärin läpi en ole kuvannut.


Jore

Kappas kappas. Ihan mukava nähdä jonkun muunkin ottamia kuvia tuolla putkella. Itsekin pitäisi jossain vaiheessa koittaa lxd 75 jalustalla ja tuolla putkella. Saturnuksesta olet mukavasti renkaan ainakin saanut esiin. Itse olen aika vastaavia kuvia saanut aikaiseksi tuolla meaden 6" newtonilla ja digikameralla. En ole skyluxilla vielä ehtinyt kuvata.
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Lidl-Maisteri

Kuvat on kyllä skyluxilla tuskan ja hien takana. Täytyy yrittää vielä parempia kuvia saada esim. saturnuksesta.  :P
Per asspera ad asstra.

Jore

Onko sinulla putkessa millaine seuranta? Vai onko ollenkaan. minäkin yritän seuraavalla havainto sessiolla saada kuvia saturnuksesta ja laittaa tänne näytille. Yksi meaden lxd 75 6" otettu saturnus kuva on tuolla kyseisen putken aiheessa esillä....

itse ajattelin testata lxd 75 jalustalla ja skyluxin putkella, saa nähdä miten käy, ilmoja odotellessa  ;D
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Lidl-Maisteri

LainaaOnko sinulla putkessa millaine seuranta? Vai onko ollenkaan. minäkin yritän seuraavalla havainto sessiolla saada kuvia saturnuksesta ja laittaa tänne näytille. Yksi meaden lxd 75 6" otettu saturnus kuva on tuolla kyseisen putken aiheessa esillä....

itse ajattelin testata lxd 75 jalustalla ja skyluxin putkella, saa nähdä miten käy, ilmoja odotellessa  Grin

Seurantaa ei löydy  :'( ..Käsin käännän vipuja isoilla suurennoksilla(yli 150X), muuten saturnus venyy. Tällä putkella muutenkaan ei seurannalle ole tarvetta hirveesti, kun ei ds-kohteet ole muutenkaan oikeastaan kuvattavissa.
Per asspera ad asstra.

Jore

No niin eilen tuli upea keli. ja saturnus tarttui digipokkariin. Laitoin skyluxin lxd 75 jalustalle. Ja kuvasin käsivaralta eli ilman telinettä. Voisi heittää, että 1 kuva 50 onnistui  ;D Mutta kaksi onnistunutta otosta sain. Laitetaan nyt siis ihan muokkaamaton kuva näytille, tosin kuvaa on pienennetty jotta sain siitä hieman pienemmän tiedoston. Tässä näin...
SW ED 80
SW EQ 3-2
OBTICA GIANT 20x80
CANON EOS 350 D

Lidl-Maisteri

Per asspera ad asstra.

Venus and Jupiter

Lidl-Mestari onkos nuo kuvat otettu tuolla Lidl putkella? Hienoja ovat...Mitä muuta tarttee putken ja kameran lisäksi jotta saa kuvia?
Hintaa lisävarusteilla?

Käykö kaikkiin putkiin?...