ASA 12" Astrografin peilin optiikkainfon tulkitseminen

Aloittaja PetriKe, 02.02.2007, 14:06:46

« edellinen - seuraava »

PetriKe

Moi,

Minä kun en ymmärrä tekniikasta mitään, niin miten esim. tällaista peilin optiikkainfoa pitää tulkita? Onko tässä tapauksessa hyvä vai huono?

Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

Timo-Pekka Metsälä

Onpas kauhian skröböliäinen pinta tuossa vasemmalla ylhäällä! :o Ei vainenkaan, eikös tuo ole aika hyvä peili. Strehl 0.991 kuullostaa aika hyvältä.

J.Tuukkanen

Olikohan tuossa mittauksessa ASA:n oma vai LOMO:n optiikka, tuota  hiilikuitupötkylää kun saa valinnaisesti myös LOMO:n optiikalla.
Oletko Petri harkinnut kyseitä putkea?
Jari Tuukkanen

PetriKe

Lainaus käyttäjältä: J.Tuukkanen - 02.02.2007, 16:04:26
Olikohan tuossa mittauksessa ASA:n oma vai LOMO:n optiikka, tuota  hiilikuitupötkylää kun saa valinnaisesti myös LOMO:n optiikalla.
Oletko Petri harkinnut kyseitä putkea?

Tuossa mittauksessa oli ASA:N oma optiikka. Pyysin nimenomaan tietoa tuosta ASA:n omasta optiikasta, kun näyttäisi olevan pari tonnia halvempi ja toimitusaika vain 6-8 viikkoa. LOMO:n optiikalla toimitusaika 9-12kk! Eli kyllähän tämä mielenkiintoiselta putkelta vaikuttaa ja kyllä on potentiaalinen putkiehdokas. Valovoimaakin on ihan mukavasti ja täällä on ko. putkella otettuja 'vaatimattomia' kuvia.
http://www.astro-pics.com/images.htm
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa

J.Tuukkanen

Wolfgang Promperin tuotanto on minullekkin tuttua, jatkuvasti tulee ällisteltyä kuvien laatua.
Olin jo tilaamassa 8" versiota tuosta putkesta mutta japanialaiset Takahitsilästä laittoivat riisipuikkoja rattaisiini julkaisemalla
uuden version FSQ106 linssiputkesta http://www.optique-unterlinden.com/hp_fsq106ed.htm. Tässä sitä nyt taistellaan ollakko linssi- vai peiliputki.
Jari Tuukkanen

PetriKe

#5
Toi olikin minulle ihan uusi Takahitsi-kauppa! Niin, kyllähän jokaisella itseään kunnioittavalla tähtiamatöörillä pitää olla sekä peili että linssivehje  ;) Itselläni on ihan sama pähkäily meneillään, että josko joku TMB152 APO tai 12" ASA sitten joskus seuraavaksi 'isoksi' putkeksi. Tai 12.5" RCOS, jos saisi lotossa muutaman kymppitonnin voiton  :)
Selkeitä kelejä,

Petri Kehusmaa