QHY5 yhteysongelmat

Aloittaja GaryP, 25.12.2010, 10:03:24

« edellinen - seuraava »

GaryP

Lainaus käyttäjältä: Lauri Kangas - 25.12.2010, 02:39:11
Kuvauspaikka Carvajal, Fuengirola, Espanja. Ronttasin roinat tuohon naapuritontille testatakseni että kaikki toimii. Tulos oli että eihän ne toimi. Guidauskameran yhteysongelmat alkaa pikkuhiljaa jo riittää. Taitaa QHY5 vaihtua kotiin palattuani Lodestariin tai johonkin halvempaan kameraan.

Minkälaisia yhteysongelmia sulla on QHY5:n kanssa? Mä olen todennut että sen USB-liitin on epävarmin osa. Liimasin kuumaliimalla pysyvästi kameran päästä liittimen kiinni, auttaa aivan älyttämästi, ei katkea yhteys enää.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

naavis

Itelläni ei ole ollut mitään ongelmia QHY5:n kanssa edes eri softaversioiden kanssa, mikä vähän viittaisi siiihen, että ongelmana voi juurikin olla susi liitin tai muu rautaongelma.

Lauri Kangas

USB-liittimessä se vika saattaa olla. Jotain liimaamista olen miettinyt itsekin, mutta mun johtosysteemeissä johdot on saatava irti kameroiden päästä. Joutuu varmaan kolvailemaan johdon päähän toisen liittimen ja liimaamaan johdon QHY5:een. Ehkä johdon päässä oleva A-naaras olisi luotettavampi liitin.

Muttakun Lodestar.. yritätkö suojella pankkitiliäni vai?

GaryP

 :azn:

Kun "rintape" hankki vitosensa, luulin vian olevan kamerassa; satunnaisia täysin sekopäisiä yhteyden katkeamisia sekä kuvan muuttumista omituisesti jakautuvaksi mössöksi. Sitten sain  omani, ja samat viat tulivat vastaan. Yksi ynnä yksipilkkukaksi, kaapelin heiluttaminen toisti ongelmat. Eikun tukemaan piuhaa liittimen kohdalta... ongelmat poistuivat.

Jos nyt silti haluat ostaa lisää kameroita, eihän siinä mitään, annat kuitenkin jälleen meille muille arvokasta tietoa sen ominaisuuksista.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Lauri Kangas

Joo, olen pätkinnän tai ainakin osan siitä joskus itsekin paikallistanut USB-johtoon. Ihan alussa ilmeni joskus sellaisia pätkäisyjä että yhteys katkesi jos hipaisikin kameraa. Jossain arveltiin kosteudella olevan tekemistä asian kanssa. Yleensä kuitenkin jos on homman saanut pelaamaan valotusten ottamisiin asti eikä laitteisiin enää tarvii koskea, niin on saanut kuvata rauhassa. Nyt viime aikoina on ruvennut pätkimään ihan kesken kaiken.

Täytyy ennen kotiin palaamista yrittää pärjätä jonkunlaisella kuminauhavirityksellä, jollaista jollain ulkomaisillakin foorumeilla suositeltiin.

Mutta hitto kun himottaisikin se Lodestar. ;) Ei olisi pitänyt lukea Starkin artikkelia jota suosittelin Timpelle. Siitä käy ilmi että nuo kaksi kameraa painivat ihan eri sarjoissa. Järki taitaa silti voittaa, kun QHY:llä kuitenkin löytyy ihan riittävästi tähtiä ja guidaus itsessään toimii täydellisesti, kunhan yhteys pysyisi vähän luotettavampana.

Mika H


Mulla on mennyt Qhy5 joskus vaihtoon, juuri yhteyden pätkimisen takia. Kamerasta ei kuitenkaan mitään teknistä vikaa löytynyt, mutta vaihdettiin takuuseen kuitenkin.
Kun uudessakin kamerassa ilmeni samoja oireita, selvisi syyksi kameran pään usb-liitin. Olen tukenut johdon nippusiteellä kameran runkoon, ettei liikettä pääse missään vaiheessa tapahtumaan, nyt ongelma on poissa.

GaryP

Jep, liitin liimattuna, ja kaapelissa lenkki joka kiinnitetty nipparilla ettei tule heilumisia.
Tuo on siis tyyppivika...

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

paukar

Käyttäkää tälläistä USB-johtoa http://www.vekoy.com/product_info.php?cPath=61_114_206_2564&products_id=17407 , normaalissa suorassa johdossa on aika suuri vääntövoima kameranliittimeen ja se vääntää liittimen kameran piirilevyltä irti ja ongelma tulee todennäköisesti kaikilla kameroilla joissa on samanlainen liitin jota ei ole tuettu paremmin. Näitä USB-liitin ongelmia on nykyään aika paljon kannettavien tietokoneiden kanssa.
Ari Paukkonen
Teuva, Pohojanmaa

GaryP

Olen yrittänyt pitää silmällä noita kulmaliittimiä, mutta aika vähissä ovat olleet. Kiitos vinkistä! Vastaavia tarvitsisi muissakin formaateissa, eioota tarjolla vaan.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

Lauri Kangas

Kulmaliittimet luetteloissa on yleensä joka tapauksessa väärin päin. Paitsi jos tilaa täältä http://www.usbfirewire.com/ucables.html

Oliskohan kimppatilauksen paikka.

paukar

Tilausta vaan pystyyn. Tuolla näyttäis olevan alaspäin suunnattu liitin.
Ari Paukkonen
Teuva, Pohojanmaa

GaryP

Hinnat eivät ole mitään huokeita, mutta eipä noita omaan käyttöön tusinoittain tarvitsekaan. Mukana.

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

tähti_ville

Heippa,

Mukana ollaan

Terveisin Antti

Lauri Kangas

No, kukas haluaa järkätä. :) Olen itse vielä kolme viikkoa ulkomailla niin mun ei kannata tilata. Ehtisköhän tilaus hauhon keikkaan mennessä?

tähti_ville

Muuten onnistus mutta tuo meikäläisen kielitaito tekee noissa asioissa hankaluuksia,

terveisin Antti