Canon Eos 500D muistikortti tähtien kuvaukseen

Aloittaja Aapeli, 13.12.2010, 20:36:23

« edellinen - seuraava »

Aapeli

Moi kaikki tutut ja tuntemattomat, pitkän tauon jälkeen taas täällä.

Onko muistikorteilla eroa , kun asiaa ajatellaan tähtien ja kuun kuvausta ajatellen. Kameran hommasin ja muistikorttia nyt seuraavaksi. Etsin edullista vaihtoehtoa, vai onko kallein se hyvä? Minkä kokoluokan kortti kannattaa hommata? Olen asiasta täysin tietämätön siksi siis asiaa tiedustelen.


tv. Aapeli : )

Pietari

Yleensä kalleissa muistikorteissa on nopea tiedonsiirto nopeus ja tietenkin enemmän muistia. Tiedonsiirto nopeudessa ei ole muussa väliä, paitsi vaikuttaa kuvien siirtonopeuteen siirtäessä kuvat tietokoneelle. Kannattaa ostaa 4 Gt tai 8 gt. Kalliita muistikorteja ei kannata ostaa missä on muistia 16 gt tai enemmän, silllä siten harmittaa kun kallis muistikortti menee rikki. (Muistikortit voi mennä helposti pakkasessa rikki.)

Timpe

Mitä enemmän megapikseleitä kamerassa, sitä suurempi muistikortti on tarpeen. Esim. EOS 7D:n 18 megapikseliä "tukehtuisi" 4 GB kortin käyttöön.
- Timo Inkinen

Jussi Koponen

Itse ostin kesällä 550D:n ja olin tilannut samaan syssyyn nopean 8 gigan muistikortin, mutta se oli tilapäisesti loppunut. Kiire oli tietenkin kova päästä heti testaushommiin, joten Kaupasta piti ensihätään hakea 4 gigan hidas ja halpa (class4) kortti. Tänään viimeksi sillä kuvailin Kuuta fullhd:lla ja 550D:n croppi -videolla. Fullhd tallentuu kortille noin 20 sekuntia. jonka jälkeen puskuri loppuu, croppi -fiideot sensijaan toimii moitteettomasti. Aina kuvaussession lopussa ärsyttää räpsiä esim. flatteja tuolla hitaalla kortilla, menee tukkoon hyvin nopeasti ja kuvien otto hidastuu huomattavasti.

Kaizu

Minä olen Canonin 5D:ssä käyttänyt ihan tavallisia CF kortteja. Niitä 300D:n jäljiltä niin että pienin on 128mB, suurin on 8GB. Siirtonopeus ei ole vielä tullut haitaksi tosin HD videota en ole yrittänyt alle 2GB:n kortille tallentaa kun siihen ei paljoakaan mahdu. Kesällä kuvasin 10 minuutin salamavideoita eikä niissä ainakaan kortin nopeus tullut vastaan. Pidemmistä videoista taas yksittäisen salaman etsiminen on aika tylsää puuhaa.

Kaizu
Kai Forssen

KEW

Kurkkasin oman 500Dn sisälle. Siellä majailee joku Transend SDHD 16GB kortti. Ei maksanut kovin paljon.

Aapeli

Kiitti vastauksista. Kysyvä ei tieltä eksy kuten sanotaan.  :azn: