Hugin panoraamasofta Windowsille

Aloittaja jtbo, 12.12.2010, 14:11:07

« edellinen - seuraava »

jtbo

Tuosta Huginista on virallisilla sivuilla vain vanha versio win32 binäärinä, lisäksi siitä puuttuu se autopano SHIFT-C sovellus, joka on erinomaisen hyväksi havaittu.

Tuolta linkistä saa tuoreimman valmiiksi käännetyn Hugin version ladattua ja lisäksi siellä on tuo autopano SHIFT-C sovelluskin ladattavissa
http://tksharpless.net/

Toki aina voi kääntää lähdekoodista, jos haluaa, senhän tuoreimman saa sieltä virallisilta sivuilta, mutta jos haluaa päästä helpolla, niin joku ystävällinen näköjään on valmiiksi jo kääntänyt, joten miksi keksiä pyörää uudestaan  :cheesy:

Kun törmäsin tuollaiseen, niin ajattelin jakaa tietoa.

GaryP

Linkki ei toimi oikein, se kuvittelee olevansa http-tyyppinen johtuen foorumista, joten käsin korjattava. Ja sitten se pyytääkin jo käyttäjätunnusta ja salasanaa???

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: GaryP - 12.12.2010, 14:28:02
Linkki ei toimi oikein, se kuvittelee olevansa http-tyyppinen johtuen foorumista, joten käsin korjattava. Ja sitten se pyytääkin jo käyttäjätunnusta ja salasanaa???

Kari


Sorry, otin kahdesta vaihtoehdosta väärän, nyt linkki on korjattu, klikkaa tuolta download software ja pääsee siihen ftp linkin sisältöön kiinni.

GaryP

Noniin, sieltähän löytyi!
:azn:

Kari
Kari Pulkkinen
Espoo, Finland

Harrastus uudelleen lämpiämässä...

JVO

Aloituspostauksen linkin takana on vain antiikkinen 2010.1 -versio, uusin olisi 2010.4b mikä löytyy mm. täältä: http://sourceforge.net/projects/hugin/files/hugin/hugin-2010.4_beta/

Autopano-SIFT-C:tä ei enää periaatteessa tarvita koska uusimman Huginin mukana tulee cpfind joka hoitaa saman asian.

Jarkko.A

Kiitokset tuoreesta linkistä. Vai että ei autopanoja tarvita enää :)

Erik Pirtala

Pakko nyt kysyä, kun tämä on vaivannut päätä jo ties kuinka kauan.. (En löytänyt parempaa topiccia tälle)

Saattaa olla vaikeasti aseteltu kysymys, mutta miten siis huginilla saa yhdistettyä kuvia "päällekkäin", eli saisi esmierkiksi panoraaman, jossa olisi 2x2 kuvaa. Itse en osaa tehdä, kuin niitä "Laajakuvapanoraamoja", joissa kuvia on vain vierekkäin joku määrä.
Teen siis ne panoraamat pelkästään asettamalla Control pointsit ja senjälkeen aina klikkaamalla algin, jne...

jtbo

Lainaus käyttäjältä: JVO - 15.12.2010, 06:35:17
Aloituspostauksen linkin takana on vain antiikkinen 2010.1 -versio, uusin olisi 2010.4b mikä löytyy mm. täältä: http://sourceforge.net/projects/hugin/files/hugin/hugin-2010.4_beta/

Autopano-SIFT-C:tä ei enää periaatteessa tarvita koska uusimman Huginin mukana tulee cpfind joka hoitaa saman asian.

Ahaa, kiitoksia tästä, itse en meinannut mistään löytää windowsille binäärejä, kun yritin moista etsiskellä ja kuitenkin noinkin loogisessa paikassa majailivat  :oops:

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 20.12.2010, 19:36:38
Pakko nyt kysyä, kun tämä on vaivannut päätä jo ties kuinka kauan.. (En löytänyt parempaa topiccia tälle)

Saattaa olla vaikeasti aseteltu kysymys, mutta miten siis huginilla saa yhdistettyä kuvia "päällekkäin", eli saisi esmierkiksi panoraaman, jossa olisi 2x2 kuvaa. Itse en osaa tehdä, kuin niitä "Laajakuvapanoraamoja", joissa kuvia on vain vierekkäin joku määrä.
Teen siis ne panoraamat pelkästään asettamalla Control pointsit ja senjälkeen aina klikkaamalla algin, jne...

Itse olen tehnyt niin, että ladannut kuvat, sitten täpännyt suoraan sitä align nappia ja ohjelma on etsinyt control pointsit, tosin lumisista maisemista tuo ei pidä, Autostitch tuntuu olevan niissä etevämpi, mutta pitää testata tuolla uusimmalla versiolla jos sillä onnistuisi paremmin.

Olen tehnyt yli 30 kuvan panoraamojakin esim 3x12 kuvaa, kun olen yrittänyt saada mielenkiintoisia maisemia tuohon Stellariumiin, ongelmaksi on tullut viimeaikoina Windowsin 32 bittisyys (autostitchissä erityisesti), joten pitää kokeilla 64bit linuxissa jos sujuisi paremmin.

Erik Pirtala

Ei toimi, heittää jotain "wx Execute error"ia.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Tähti Erkki - 25.12.2010, 15:16:53
Ei toimi, heittää jotain "wx Execute error"ia.

Eihän koneellesi ole asennettuna wxWindowsia? Mulla oli yhden lähdekoodiprojektin takia ja kun sen otin pois lisää/poista sovelluksen kautta, niin ei enää tuota herjannut.

Kannattaa kokeilla myös asennusta siten, että laittaa täpän kohtaan putsaa rekisteri vai miten se nyt olikaan ilmaistu asennuksessa.

Huomasin sitten, että pitää käydä ohjelmalle asetuksissa kertomassa missä esim. cpfind.exe löytyy, mutta siitä herjaa eritavalla.


Erik Pirtala

Vika oli ilmeisesti siinä, että minulla oli tuo vanhempi versio. Nyt kun latasin uuden, alkoi toimia. (Vaikka ei se ihan kaikkia luvia itsestään liittänyt, suurimpaan osaan piti itse laittaa Control pointsit.)

Testipanoraama: 2x13 kuvaa


Kääkkä

#11
Sori kun näin vanhaa threadia nostelen, mutta on ongelma.

Onko muilla ilmennyt bugaamista tässä ohjelmassa? Latasin 27 kuvaa, sitten painoin "kohdistus" nappulaa. Homma eteni sulavasti ja tietokone teki koko ajan jotain siinä ikkunassa joka näkyy kohdistuksen aikana, mutta kun kohdistus on hoidettu ja esikatselu ikkuna aukeaa automaattisesti, homma tyssää siihen. Ohjelma menee täysin jumiin. Aikasemmin latasin suunnilleen saman määrän kuvia ohjelmaan ja homma hoitui ensimmäisellä kerralla, mutta tällä ketraa ei onnistunut kolmannen yrittämän jälkeen. :angry:

Onkohan tuohon jotain apua saatavissa?

E:
Vika ratkaistu ainakin toistaiseksi. Jos jollain ilmenee vastaava ongelma niin kannattaa avata esikatselu ikkuna valmiiksi. Ei ole nyt tilttaillut enää kun teen noin.

JVO

Joo se "nopea" eli OPenGL-vetoinen esikatselu on ollut jo jonkin aikaa rikki, kaatuu satunnaisesti avattaessa. Jos se ei tunnu toimivan, voi käyttää sitä hitaampaa esikatseluikkunaa, joka on kyllä tarkempikin.