Kameraohjelma tablet PC:lle

Aloittaja vesa k, 27.10.2010, 16:04:43

« edellinen - seuraava »

vesa k

Hei

Minulla on Nokia N810 tablet pc.
Käyttöjärjestelmä on Maemo versio 5.2008.43-7
Laitteessa on lisäksi mini usb liitäntä.

Tietääkö joku ohjelmaa, jolla ko. laitteen voisi liittää ccd kameraan ? Olisiko olemassa jokin yksinkertainen Linux ohjelma, jota voisi yrittää pyörittää ko. laitteessa ?

Minulla on teleskooppi n. 10m päässä PC:stä, jolla ohjaan mm. kameroita. Joskus putken luona joutuu tekemään säätöja ym toimenpiteitä ja tällöin olisi hyvä nähdä ccd kameran ottama kuva.
Nyt täytyy putken luokse raahata koko läppäri ja irroittaa se muusta systeemistä.
Olisi kätevää, jos kuvan saisi N810:lle

vesa_k
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein

einari

Enpäs tiedä onnistuuko noin päin mutta voisitko sillä tablet pc:llä ottaa etäyhteyden tavalliseen pc:een ?
___
Tapio

vesa k

Hei

Voisi kokeilla jos toimii.
Mikä olisi hyvä softa sekä pc:n että tabletin päähän?

Vesa_k
"Logic will get you from A to B. Imagination will take you everywhere" Albert Einstein

Pietari

Itse käytän tietokoneiden etähallinnassa teamviewer nimistä ohjelmaa, saattaa toimia myös tuossa tabletissä. (En ole varma mutta kannattaa kokeilla.) http://www.teamviewer.com/fi/index.aspx Muuten käyttäisin windowsin omaa etähallinta ohjelmaa mutte ei toimi kun molemmissa koneissa on windows 7 home premium.

Yksi vaihtoehto olisi myös että tietokone lähettäisi kuvan bluetoothin avulla tablettiin. Tuo vaatii myös koneesta bluetoothin ja ohjelman mikä osaisi lähettää ccd kameran kuvan tablettiin. Mutta taitaa olla juuria juuri riittää bluetoothin kantama tuon 10 metriä. Tuo bluetooth systeemi toimii jos riitää pelkän kuvan näkeminen.