Mikä sumu on tämä on?

Aloittaja Arzka, 25.10.2010, 12:19:34

« edellinen - seuraava »

Arzka


Kaizu

Volvon oikea takavalo, tarkennus ei ole ihan kohdallaan.

Kaizu
Kai Forssen

Lauri Kangas

Voi olla mitä tahansa. Parhaiten tiedät varmaan itse, jos katsoit mitä kameran osoittamassa suunnassa mahtoi näkyä. Kaizun arvaus on aika hyvä, paitsi että näyttää enemmän toyotalta.

Marko.J

Minä väittäisin, että mopon takavalohan tuo. Merkistä ei oikein saa selkoa kun tarkennus on hieman pielessä, mutta olisiko peräti pappatunturi?
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Arzka

heh heh...
Kuva on otettu Saturnuksen suunnalta.
ei se ole mikään takavalo.

maailmankaikkeus92

Tuosta otsikosta tuli tämmöinen juttu mieleen:

"3.2. Uuden viestiketjun aloittaminen - otsikoi oikein

Mikäli aiheesta ei kuitenkaan ole aikaisempaa keskustelua, eikä se sovi muutoinkaan valmiisiin viestiketjuihin, aloita uuden viestiketjun luonti miettimällä kuvaava otsikko. Vältä mitäänsanomatonta otsikointia, kuten "tietääkö kukaan?", "apua!", "kannattaako ostaa?" jne. Varmista vielä ennen uuden viestiketjun aloittamista,että olet lisäämässä sen oikealle alueelle. Lue myös kyseisen alueen tiedotteet mikäli sellaisia on."

Luulin jo, kun näin otsikon etusivulla, että joku ihmettelee, mikä tämä foorumi oikein on.

Erikoinen planeetta tosiaan tuossa kuvassa  :azn:

Lauri Kangas

Lainaus käyttäjältä: Arzka - 28.10.2010, 14:31:58
heh heh...
Kuva on otettu Saturnuksen suunnalta.
ei se ole mikään takavalo.

Ei ole myöskään tähtisumu. Epätarkka kuva se on jostain valopilkusta, mutta ihan mahdoton sanoa mistä.

Meade-mad

Nämä nimimerkki Arzkan aloitukset lähenevät täällä vierastettua HuuHaa viestittelyä.

Kannattaa tutustua ajoissa foorumin kirjoitusohjeisiin.

jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

tomppa

Lainaus käyttäjältä: Arzka - 28.10.2010, 14:31:58
heh heh...
Kuva on otettu Saturnuksen suunnalta.
ei se ole mikään takavalo.
Olisi hauska tietää minä päivänä ja mihin aikaan kuva on otettu.

Jutte

"heh heh...
Kuva on otettu Saturnuksen suunnalta.
ei se ole mikään takavalo"

Saturnus on juuri nyt Auringon suunnassa ja siksi kuva tuskin on siltä suunnalta. Verrattuna muihin sivujesi kuviin, joista esim. Jupiter on lähinnä järkyttävän surkea verrattuna vastaaviin kuviin foorumilla ihmettelen, että mitä sinulla on oikeasti mielessä? Tiedät itse mitä olet yrittänyt kuvata ja se ei ole ilmeisesti onnistunut. Jos kaipaat vinkkejä siitä, miten saada parempia kuvia niin laita oikeita kysymyksiä foorumiin niin voit saada myös oikeita vastauksia ja jopa uusia ystäviä.
Kuvaajat yrittävät yleensä saada ja asettaa näkymään mahdollisimman realistisen näkymän kuvistaan ja saada vinkkejä parempaan tulokseen, eikä käynnistää arvausleikkejä siitä mitä kuva mahtaa esittää. TV:ssä pyöri 80-luvulla ruutuysi visailu, jota aloittamasi ketju lähinnä muistuttaa.
J-P Teitto

Arzka

Kuva on ainakin kuukausi sitten otettu.
No jos totta puhutaan niin minun kuvani eivät ole kyllä mistään kotoisin...
Pitää harkita tuon sivuston poistoa ja aloittaa alusta... :undecided:

Marko.J

Lainaus käyttäjältä: Arzka - 29.10.2010, 09:21:09
Kuva on ainakin kuukausi sitten otettu.
No jos totta puhutaan niin minun kuvani eivät ole kyllä mistään kotoisin...
Pitää harkita tuon sivuston poistoa ja aloittaa alusta... :undecided:

Niin no, tuskin täällä kukaan varsinaisesti sun kuvien laatua kritisoi, jostakin jokainen on alottanut. Enemmänkin on kyse siitä, että kysymyksenasettelusi herättää pohdintaa kuinka tosissasi olet. Arvuuttelun sijasta voisit vaikka kertoa mitä yritit kuvata. Voisi tuoda asiallisempia vastauksiakin.
Marko Järvinen
"Jos ei nippusiteillä ja jeesusteipillä tule kuntoon, niin sitten se on oikeasti rikki."
http://markonastroblogi.blogspot.fi

Arzka

Niin no kun nopeasti kirjoittaa niin ei välillä ajattele mitä kirjoittaa... :D

Meade-mad

Perusohje nettikirjoitteluun on että kirjoita ensin vaikka texturilla, odota vartti, lue viesti uudelleen. Lähetä vasta sitten, jos viesti tuntuu edelleen tarpeelliselle.

t. moderaattori, jk
Sima (engl. mead) on käyttämällä valmistettava miedohko alkoholi- ja virvoitusjuoma, joka tehdään hunajasta, vedestä ja käytetään hiivalla (Wikipedia).

Terveisin  J armo   Kem pas

Jutte

No jos totta puhutaan niin minun kuvani eivät ole kyllä mistään kotoisin...
Pitää harkita tuon sivuston poistoa ja aloittaa alusta...

Älä suotta lannistu. Nyt kun olet saanut palautetta postiketjuusi ja lähestyt muita eri tavalla voit panostaa itse ongelmaan:
- Tiedostat kuviesi herättävän ihmetystä siitä, mitä yleensä olet yrittänyt kuvata.
- Miten voisit olla itsekin paremmin tyytyväinen lopputulokseen.
- Mitä tarvitaan, että parempaan tulokseen pääsisit.

Sinulta löytyy siis kamera ja mielenkiintoa kuvaamiseen. Ongelmana on, että kalustosi ei ole riittävän vakaa ja kuvat tärähtävät ja seurannan puuttuminen ei mahdollista aikavalotuksia. Näihin seikkoihin keskittyminen vie asioita jo paljon eteenpäin.
Säilytä vanhat kuvasi näkyvissä ja kun saat perusasiat kuntoon voit laittaa uusia kuvia ja samalla ne ovat esimerkkejä siitä, miten eri asiat vaikuttavat lopputulokseen.
En ole itse koskaan panostanut kuvaamiseen, mutta hyvillä laitteilla olen kännykkän kameralla saanut selkeitä kuvia esim. Saturnuksesta, koska perusasiat (lähtötilanne) olivat kunnossa.
Tsemppiä yritykseen.
J-P Teitto